آمادگی سازمان استاندارد برای تسهیل در امور مرتبط اتحادیه اوراسیا

به گزارش مجله 10 از 10، خبرنگاران/گیلان رئیس سازمان ملی استاندارد کشور گفت: گیلان نقش اثرگذاری در اوراسیا دارد و ما نیز آماده هرگونه همکاری برای تسهیل و تسریع در امور مرتبط با این اتحادیه هستیم.

آمادگی سازمان استاندارد برای تسهیل در امور مرتبط اتحادیه اوراسیا

از وبلاگ پنجره دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

نیره پیروزبخت در ملاقات با استاندار گیلان گفت: براساس قانون جدید سازمان که قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی است، باید تمامی دستگاه های اجرایی و دولتی همکاری همه جانبه ای با سازمان داشته باشند تا نظام استاندارد در کشور اجرایی گردد.

وی به نقش سازمان ملی استاندارد در صادرات و واردات کالات اشاره و اعلام نمود: صدور مجوز ترخیض کالاها در گمرک، منوط به اعلام نظر استاندارد است.

پیروز بخت با بیان اینکه در تفاهم نامه با کشورهای دیگر به ویژه اعضای اتحادیه اوراسیا، سازمان استاندارد نقش موثری دارد، اعلام نمود: باتوجه به نقش اثرگذار استان گیلان در اوراسیا آماده هرگونه همکاری برای تسهیل و تسریع در امور مرتبط با این اتحادیه هستیم.

ارسلان زارع استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اهمیت صندلی و نقش این سازمان در سلامت مردم، گفت: طی سال های اخیر آگاهی بخشی های خوبی به عموم مردم برای تبیین رسالت های این سازمان شده است.

وی اضافه نمود: به تازگی رتبه جمهوری اسلامی ایران در سازمان جهانی استاندارد براساس اندازه شناسی، تایید صلاحیت و ارزیابی انطباق، 10 رتبه ارتقاء یافته است.

استاندار گیلان با اشاره به مسائل استان در حوزه تجارت خارجی پیرامون استاندارد، اعلام نمود: نمونه برداری حین پهلوگیری کشتی، حذف موازی کاری در آزمون غلات و معین ظرف زمانی هفت روزه برای گسترش حجم مبادلات تجاری با کشورهای همسایه از جمله دغدغه هاست.

زارع با بیان اینکه اکثریت تولیدهای محصول چای و زیتون کشور در استان گیلان انجام می گردد، تأکید کرد لاهیجان و رودبار به عنوان مرجع انجام آزمون های تشخیص استاندارد این دو محصول معین شوند.

وی با اشاره به اهمیت گیلان در اتحادیه مالی اوراسیا اظهار کرد: بخش اعظمی از صادرات به روسیه از گیلان و بنادر انزلی و آستارا صورت می گیرد و این ظرفیت در استان وجود دارد که تا سال 2020 حجم بیشتری از مبادلات را انجام دهیم.

زارع با بیان اینکه در گیلان حجم مبادلات صادرات و واردات به هم نزدیک است، گفت: اقدامات و همکاری های خوب سازمان ملی استاندارد می تواند رضایت مندی بیشتر مردم را به همراه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 721

به "آمادگی سازمان استاندارد برای تسهیل در امور مرتبط اتحادیه اوراسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی سازمان استاندارد برای تسهیل در امور مرتبط اتحادیه اوراسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید