6 علت برای سفر به جزایر هاوایی ، تماشای جاهای دیدنی هاوایی

به گزارش مجله 10 از 10، اگر با شنیدن نام جزایر هاوایی تنها به یاد ساحل های جزایر آن و تفریحات آبی کم نظیر آن می افتید، باید به شما بگوییم که سخت در اشتباه هستید؛ چرا که هاوایی جاذبه های عمده و ارزشمند بسیاری برای جذب مسافران و گردشگران عزیز دارد و تنها به ساحل های یک دست و آب های چشم نوازش احاطه نمی گردد! در ادامه با ما همراه باشین تا با تور مسافرتی به جاهای دیدنی هاوایی سفر کنیم و با هم در سفر به هاوایی لذت را تجربه کنیم...

6 علت برای سفر به جزایر هاوایی ، تماشای جاهای دیدنی هاوایی

مجمع الجزایر هاوایی:

سفر به هاوایی که استان پنجاهم آمریکا تلقی می گردد و طول آن درحدود 3300 کیلومتر است. از جاهای تماشای هاوایی این مجمع الجزایر از هشت جزیره اصلی به نام های: اوآهو، مائوئی، کائوآئی، لانائی، مولوکای، نیهای و کاهولاوی هست و تشکیل شده است که بزرگ ترین جزیره در بین این جزایر و یا جاهای تماشای هاوایی ، جزیره هاوایی قلمداد می گردد. در ورای دیگری از شن های ساحلی، اکوسیستمی خارق العاده و شگفت انگیز وجود دارد که می تواند هر مسافر و جهانگردی را از تماشای جاهای تماشای جزایر هاوایی به وجد آورد، نظیر: آبشارها، جنگل های بارانی و حتی آتشفشان ها ! پس دلایل بسیار مهمتری برای رفتن به جزیره هاوایی جدا از ساحل های یکنواخت و واقعا تکراری آن وجود دارد که شاید بد نباشد با هم به معرفی این موارد بپرازیم؛

آشپزی بی همتا:

اگر کتاب های مرتبط با آشپزی در قرون گذشته سفر به هاوایی با تور مسافرتی را مطالعه فرمایید، متوجه این قضیه می شوید که در گذشته تنوع غذایی زیادی در این جزیره وجود نداشته است و با همت و کوشش ساکنان محلی است که در حال حاضر، غذاهای مختلف و خوشمزه این قاره به یکی از رکن های اساسی برای جذب جهانگردان و مسافران عزیز شده است. در واقع با گذشت زمان مردم محلی جزیره هاوایی آموختند که برای ایستادن روی پاهای خودشان، نباید منتظر کسی بشوند و همین شد که آغاز به کشت و فراوری برای خودکفایی نمودند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که صفر تا صد غذایی که برای میل کردن شما در بقشابتان قرار می گیرد، تماما طبیعی و پخته شده از مواد بومی درجه یک جزیره است که همه آن، به وسیله خود مردمان محلی جزیره کاشته، برداشته و یا حتی شکار شده است! البته ناگفته نماند که در جزایر هاوایی هم تاثیرات غذاهای ژاپنی کاملا به چشم می خورد و لااقل در این مورد می توان گفت که مردمان محلی جزیره به خود کفایی نرسیده اند. در این جزایر سالادی پیش از سرو غذا تحت عنوان Poke Bowl برای ایجاد اشتهای بیشتر برای شما قطعا آورده خواهد شد که متشکل است از ماهی خام و دیگر موارد لازمه! این سالاد به خودی خود از بشقاب ژاپنی به نام ساشیمی الهام گرفته شده است. ضمناً این را هم باید گفت که در حال حاضر، پوک (سالاد اشتها آور) یکی از نمادهای جزایر هاوایی و بعلاوه قاره بزرگ آمریکا می باشد. خوب یا بد؛ با وجود واردات برخی از مواد غذایی به جزایر هاوایی، مردمان محلی سعی در عدم استفاده از آنان و بهره گیری بیشتر مواد غذایی بومی خود دارند. در سفر به جزایر هاوایی با تور مسافرتی بدانید که غذا در جزیره هاوایی و یا دیگر جاهای تماشای هاوایی مهم و یکی از افتخارات مردم این جزیره به شمار میرود. پس اگر روزی به هاوایی رفتید و متوجه حساسیت افراطی آشپزهای آنجا به طریقه پخت و نوع غذای سفارشی خود، شده اید، اصلا تعجب نکنید و مطمئن باشید غذای درخواستی شما، از برترین جانوران، رسیده ترین میوه ها و خوشمزه ترین مواد غذایی دیگر، پخته می گردد.

تعصب و اعتقاد:

در سفر به هاوایی با تور مسافرتی ، هیچ وقت نباید فراموش کنید که نباید به مردم، تاریخ و سرزمین آن توهین کنید و یا آن را مورد تمسخر قرار دهید چرا که قطعا با برخورد شدیدی از سوی مردمان محلی جزیره رو به رو خواهید شد. مردمان بومی جزیره هاوایی به شکل عجیب و غریبی سرزیمن خود و گذشته که در آن رقم خورده است، در ارتباط می باشند و همواره به میراثی که از گذشتگانشان برای آن ها به جا مانده است، تعریف و تمجید می کنند. برای درک بهتر این جملات تنها کافی است در برنامه ریزی سفرهای خود، تماشای سایت های مقدس در جای جای جزیره را در آن بگنجانید مثلا مرکز فرهنگی پلینزی یک مکان و موسسه مهم در جزیره هاوایی است که حضور در آن می تواند خیلی هم خالی از لطف نباشد؛ ضمناً یادتان باشد که در سرتاسر جزیره هاوایی و جاهای تماشای هاوایی با تور مسافرتی امکانات آسایشی و آرامشی همانند: یوگا و مدیتیشن نیز وجود دارد که می تواند سبب آرامش ذهنی شما مسافران عزیز گردد!

پارک های استانی:

همانطور که گفته شد، سفر به جزایر هاوایی با تور مسافرتی و سایر جزایر پیرامون آن تنها به آب و ساحل ختم نمی گردد و نقطه های مجذوب کننده و دوست داشتنی دیگری در این جزایر وجود دارند که با کمی جست و جو و پیاده رفتن در جزیره می توان به آن دست یافت! مثلا برای لذت بردن در یکی از روزهای اقامتی خود، یکی از پارک های استانی این جزیره را که در مسیر آتشفشان و در داخل دهانه آن و بعلاوه جنگل بارانی شاداب آن هست را انتخاب نمایید. جالب است بدانید روی هم رفته در حدود 50 پارک استانی در مجمع الجزایر هاوایی وجود دارد که مساحتی 120 کیلومتری را در بین 5 جزیره از این مجمع الجزایر را به خود، اختصاص داده است. گفتنی است در میان مسیرهای این پارک های استانی معمولا نقاط تفریحی و فرهنگی زیادی وجود دارد که می تواند منابع تفریح جالبی برای خسته نشدن و به راه خود ادامه دادن، قلمداد شوند!

تماشا طلوع:

اگر بخواهیم خیلی خلاصه در خصوص مهمترین اتفاق ممکنه در جزیره که سبب جذب جهانگردان و مسافران بیشماری در سرتاسر سال می گردد اشاره کنیم، تماشا طلوع آفتاب در ارتفاعات این جزایر می باشد؛ برای تماشا این چشم انداز کافی است در روز استراحت لازمه را انجام دهید تا در بامداد روز بعد کاملا بیدار و هوشیار باشد. شک نکنید از بیدار ماندن خود پس از تمشای چشم انداز طلوع آفتاب، شاد خواهید شد. برای تماشا چنین صحنه شگفت آنیگزی می بایست به جزیره مائوئی رفته، دو ساعت رانندگی نموده و به کوه رسیده؛ حال شما در ارتفاع 3000 متری از سطح دریا قرار گرفته اید و به زودی شاهد طلوع آفتاب تابناک در سرتاسر دنیا خواهید بود.

عدم وجود مارهای موزی:

در سفر به هاوایی با تور مسافرتی خیلی بعید است سر بچرخانید و مثلا یک ما را در پشت سر خود ببینید! جزایر هاوایی به سبب بیرون آمدن از دل اقیانوس آرام و انفجارات آتشفشانی حاصل شده است و به همین جهت، از نظر ساختار زندگی گونه های جانوری تقریبا می توان گفت، نزدیک به صر است. در این جزیره هیچ جانوران بومی وجود داشته و ندارد و آنچه که شما در هاوایی می بیند، جانورانی هستند که یا پرواز کده اند، یا شنا نموده اند و یا به همراه مسافران به این جزیره آورده شده اند و جا مانده اند! البته گزارشاتی مبنی بر وجود چند مار درختی در جزیره داده شده است که خیلی هم نمی تواند خطر آفرین باشد. پس اگر از آن دسته از کسانی هستید که از مارها نفرت دارید، جزایر هاوایی می تواند یک مقصد ایده آل برای شما به حساب بیاید چرا که در این جزایر، مارهای خانگی و غیر خانگی اجازه ورود ندارند و بجای آنها باید از تماشا حرکات آهسته لاک پشت ها لذت ببرید!

جاده دلربا هانا:

این یکی از موارد ارزشمند برای سفر به هاوایی با تور مسافرتی خیلی نمی تواند برای ما ایرانی ها، مد نظر واقع بگردد! جاده هانا مسافتی به میزان 105 کیلومتری دارددر جزیره مائوئی قرار گرفته است. این جاده باریک، شیب دار و پر پیچ و خم است و می تواند با به تصویر کشیدن یک چشم انداز کلی از تمام جزیره، برای شما گشت و گذار در کل آن را آسان نماید. این جاده در میان پرتگاه ها، از داخل جنگل های بارانی و بعلاوه دهانه های آتشفشانی عبور می نماید همانطور که گفته شد می تواند برای هر مسافر و جهانگرد دیگری جز مسافران و جهانگردان وطنی، قابل توجه به حساب بیاید! (نباید فراموش کنید که جاده چالوس ما نیز اگر بیشتر از جاده هانا زیبایی محیطی و بصری نداشته باشد، کمتر از آن هم ندارد و همانطور که میدانید، جاده چالوس یکی از زیباترین جاده های دنیا تلقی می گردد.)

منبع: همگردی
انتشار: 29 دی 1401 بروزرسانی: 29 دی 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2310

به "6 علت برای سفر به جزایر هاوایی ، تماشای جاهای دیدنی هاوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 علت برای سفر به جزایر هاوایی ، تماشای جاهای دیدنی هاوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید