10 گلی که به شما کمک می کنند خانه تان را بفروشید!

به گزارش مجله 10 از 10، از میان تمام کارهایی که می توان برای تغییر ظاهر خانه و زیبا تر کردن آن، به منظور فروش بهتر خانه، انجام داد، کاشت گل ارزان تر و کارآمد تر است! اما چه گل هایی بکاریم؟

10 گلی که به شما کمک می کنند خانه تان را بفروشید!

1- رز

رز محبوبیتی جهانی دارد. حتی افرادی که دستی در باغبانی ندارند هم گل های رز را دوست دارند. اگرچه گونه های قدیمی رز هنوز جذابیت و گیرایی خود را دارند و حالتی کلاسیک به خانه می بخشند، بهتر است چند گونه رز تازه هم مخلوط با این رزهای قدیمی کاشته شود. این رزهای تازه به بسیاری از بیماری های معمول مقاوم هستند و تقریبا می توان گفت بیمار نمی شوند! یعنی لازم نیست نگران بیماری هایی مانند سفیدک ها باشید.

2- اسطوخودوس

ممکن است فکر کنید اسطوخودوس تنها گیاهی دارویی است و یا حدبیشتر می توان آن را در فضاهای سبز شهری کاشت! اما باید خدمت تان عرض کنم اسطوخودوس یکی از زیباترین گیاهانی است که می توان در حیاط خانه کاشت! ترکیب رنگ فوق العاده آبی - خاکستری برگ ها با گل ها بنفش، جای تردیدی باقی نمی گذارد. نه تنها بوی خوش گیاه مشتری های خانه تان را مدهوش می کند، بلکه می توانید به آنها بگویید که شاخسار گیاه و گل هایش خوردنی هم هستند!

3- فوشیا

بدون شک گل های زیبا و آویزان فوشیا توجه هر خریداری را به خود معطوف می کنند. فوشیاتان برای سرحال ماندن، تنها به برآورده شدن نیازهای اولیه اش متکی خواهد بود. فوشیا آب و هوای متعادل، خاک مرطوب و محفوظ ماندن از باد را دوست دارد. اگر چنین شرایطی در محل زندگی شما فراهم نیست، بعد از مدتی غنجه های گیاه شروع به ریختن می کنند. پس ابتدا ارزیابی کنید فوشیا می تواند در منطقه شما در بییرون از خانه کاشته شود و سپس آن را بکارید.

4- لاله

اگر قصد فروش خانه را در فصل بهار دارید، لاله می تواند سلاح مخفی شما برای گیر انداختن هر مشتری زیبایی پسندی باشد! بهتر است انواع زود گل دهنده، میانه و دیر گل دهنده لاله را مخلوط با هم بکارید تا بتوانید به مدت چند هفته پیاپی گل های لاله را در باغچه تان داشته باشید. لاله برای گل دهی به گذراندن یک دوره سرما نیاز دارد.

5- گل نخود (نخود شیرین)

ممکن است تا به حال نام این گیاه را نشنیده باشید و یا حتی آن را ندیده باشید! احتمالا مشتری که برای خانه تان هم می آید این گیاه را ندیده است، به همین علت است که کاشت آن در باغچه می تواند نظر او را جلب کند! این گیاه علاوه بر زیبایی ظاهر، بوی خوشی هم دارد. می توانید گیاه نخود شیرین را درون چند گلدان در جلوی در ورودی بکارید.

6- لیلیوم

لیلیوم با ظاهر مجلل و خاص خود بسیار نازک نارنجی هم به نظر می رسد، اما باید بدانید که گیاهی چند ساله و سرسخت است که حتی می تواند دماهای زیر صفر را تحمل کند! گونه هایی از لیلوم که در اوایل تابستان گل می دهند از بقیه گونه های گیاه مقاوم تر هستند پس اگر در منطقه ای سرد زندگی می کنید، بهتر است آنها را بکارید.

7- یاس

یاس آشنایی که ما آن را به خاطر بوی خوشش می شناسیم، گیاه خیلی مقاومی نیست. اما گونه های سرخت تری از یاس وجود دارد که اگر در مناطقی با آب و هوای نامساعد زندگی می کنید، بهتر است آنها را پرورش دهید. البته می تواند گونه های معمول یاس را در گلدانی پرورش داد و سپس با بد شدن هوا آنها را به داخل خانه منتقل کرد.

8- شمعدانی

یکی دیگر از انتخاب های خوبی که می تواند خانه را به سرعت به فروش برساند شمعدانی است! شمعدانی علاوه بر زیبایی حسی نوستالژیک هم دارد و ما را به یاد خانه مادر بزرگ هامان می اندازد! مکانی آفتابی با گردش هوای خوب، بهترین مکان برای کاشت شمعدانی است.

9- ادریسی

کاشت دسته ای مخلوط از چند گل ادریسی با رنگ های متفاوت در جلوی در ورودی خانه، بهترین راه خوشامد گویی به مهمانان است. این را در نظر داشته باشید که واریته های آبی گیاه برای دادن گل آبی رنگ به خاک اسیدی نیاز دارند. پس اگر دیدید که گل های گیاه صورتی رنگ شده اند و دوست داشتید آبی بمانند، مقداری آلومینیوم سولفور به خاک اضا فه کنید.

10- گل آفتابگردان

گل های آفتاب گردان بزرگ و درخشان هستند و از فاصله دور هم دیده می شوند. می توانید از گل آفتابگردان برای پوشاندن یک قسمت از خانه استفاده کنید. گل آفتابگردان در بیشتر اقلیم ها قابل کاشت است، اما باید به این هم توجه کنید که گیاه برای گل دهی به مقداری زمان نیاز دارد. در بعضی گونه های بزرگ آفتابگردان گیاه بعد از 4 ماه شروع به گل دهی می کند.

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2230

به "10 گلی که به شما کمک می کنند خانه تان را بفروشید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 گلی که به شما کمک می کنند خانه تان را بفروشید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید