یوشکا فیشر درباره فروپاشی اتحادیه اروپا هشدار داد

به گزارش مجله 10 از 10، وزیر امور خارجه سابق آلمان تاکید نمود که اگر اروپا در بحران های موجود وحدت خود را کنار بگذارد در معرض تهدید فاجعه ای واقعی قرار می گیرد.

یوشکا فیشر درباره فروپاشی اتحادیه اروپا هشدار داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یوشکا فیشر، وزیر امور خارجه سابق آلمان در مقاله ای در روزنامه زوددویچه سایتونگ درباره فروپاشی اتحادیه اروپا در سایه بحران های بی شمار هشدار داد.

وی با اشاره به مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، حمله تروریستی نیس فرانسه و کودتای نظامی در ترکیه اضافه کرد: اگر اروپا وحدت خود را کنار بگذارد این قاره در معرض تهدید یک فاجعه واقعی قرار می گیرد. اروپاییان در حال حاضر یک فقدان نظم دراماتیک همراه با فوران خشونت در زندگی روزمره خود را تجربه می نمایند.

همچنین فاکتورهایی مانند بحران پناهندگان اروپا، جنگ سوریه، اختلافات خاورمیانه یا جنگ مداوم در شرق اروپا در این راستا نقش ایفا می نمایند.

فیشر همچنین گفت: البته به جای اینکه قدمهای پرانرژی برای تقویت اتحادیه اروپا برداشته گردد تا خطرات در زمان حال و آینده کاهش یابد، اکثریت روزافزون شهروندان و سیاستمداران در تقریبا همه کشورهای عضو این اتحادیه اعتقاد دارند که راهکار مسائل در بازگشت به ملی گرایی قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم است. این مسئله بیشتر با بیگانه ستیزی و نژاد پرستی باز همراه است.

وی اضافه کرد: چنین استراتژیی در واقعیات سخت قرن 21 چیزی جز این نیست که سر خود را در شن و ماسه فرو کنیم و امیدوار باشیم که خطرات عبور نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 862

به "یوشکا فیشر درباره فروپاشی اتحادیه اروپا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوشکا فیشر درباره فروپاشی اتحادیه اروپا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید