کسری 50 درصدی ذخایر برنج خارجی در 3 ماه آخر سال

به گزارش مجله 10 از 10، به گزارش خبرنگاران، مسیح کشاورز با اشاره به مسائل اخیر واردات برنج، گفت: با توجه به قیمت بالای برنج های درجه یک خارجی و گرانی ارز باید به فکر جایگزینی آن باشیم.

کسری 50 درصدی ذخایر برنج خارجی در 3 ماه آخر سال

وی ادامه داد: ما از مسئولان درخواست کردیم که به آن ها اجازه واردات برنج های پر محصول و ارزان تر از منابع جدید بدهند.

کشاورز بیان اینکه با درخواست ما جلسه ای در وزارت صعت، معدن و تجارت با حضور مسئولان مربوطه برگزار گردید، اضافه کرد: در این جلسه دستورات لازم برای اجرایی شدن پیشنهاد ما برای واردات برنج پرمحصول و ارزان داده شد، اما تا امروز دستگاه های مربوطه اقدامی انجام نداده اند.

وی دستگاه های که تامین ذخایر برنج های وارداتی منتظر آن ها هستند را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان استاندارد مطرح نمود.

به گفته کشاورز ؛ اگر دستگاه های عنوان شده هر چه سریع تر همکاری خود را برای واردات برنج شروع ننمایند با کسری 50 درصدی ذخایر برنج وارداتی روبرو خواهیم شد.

وی شرح داد: در حال حاضر واردات برنج های درجه یک از منابع سنتی گران تمام می گردد و قیمت آن تفاوتی با قیمت برنج درجه یک داخلی نخواهد داشت.

به اعتقاد کشاورز؛ بخش عمده ای از مردم برنج خارجی را به دلیل قیمت پایین تر نسبت به برنج داخلی مصرف می نمایند که با افزایش قیمت آن از سبد غذایی این قشر خارج می گردد.

دبیر انجمن واردنمایندگان برنج کشور در واکنش به خبر متروکه شدن بخشی از برنج های واردتی مانده در گمرک گفت: این خبر مورد تائید ما نیست چراکه گزارش های انجمن نشان می دهد ترخیص صورت گرفته است.

کشاورز یادآور شد: پس از ورود معاون اول رئیس جمهور به موضوع برنج های رسوبی در گمرک ترخیص صورت گرفته و در حال حاضر در این زمینه مسئله ای وجود ندارد.

بعضی از رسانه ها خبر داده اند که 40 هزار تن از دو قلم کالای اساسی (برنج و دانه سویا) در آستانه اعمال مقررات متروکه و تحویل به سازمان اموال تملیکی قرار دارند.

منبع: ایلنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1510

به "کسری 50 درصدی ذخایر برنج خارجی در 3 ماه آخر سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسری 50 درصدی ذخایر برنج خارجی در 3 ماه آخر سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید