وارد شدن آسیب به نظام اداری با وجود سامانه های متعدد

به گزارش مجله 10 از 10، مدیرکل امور مالی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه وجود سامانه های متعدد یکی از آسیب های نظام اداری است، گفت: احتیاج است بعضی از سامانه ها در یک پنجره واحد تجمیع گردد.

وارد شدن آسیب به نظام اداری با وجود سامانه های متعدد

ذاکریان در نشست با ذی حسابان شهرداری های خراسان جنوبی گفت: از دیدگاه ما تفاوتی بین ذی حسابان در بدنه اقتصاد و دارایی با سایر ذی حسابان وجود ندارد.

او با اشاره به سختی کار ذی حسابان در شهرداری ها به واسطه پیچیدگی مسائل، اضافه نمود: می دانیم که شهرداری ها نیروی مالی قوی نیز ندارند و این موضوع زحمت کار را بیشتر می نماید.

مدیرکل امور مالی و دارایی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه در پاسخگویی به مراجع نظارتی تفاوتی بین ذی حسابان شهرداری ها و ذی حسابان امور مالی و دارایی وجود ندارد، ادامه داد: بحث بیمه ذی حسابان سایر دستگاه های اجرایی که زیر مجموعه امور مالی و دارایی نیستند را پیگیری نموده ایم که تا حد زیادی نیز به نتیجه رسیده است.

او اظهار کرد: با توجه به تعدد قوانین و دستورالعمل ها و تغییر بعضی از آئین نامه ها برگزاری دوره های آموزشی نه فقط برای ذی حسابان شهرداری ها که برای سایر همکاران نیز لازم است.

ذاکریان با اشاره به اینکه برگزاری دوره های آموزشی یکی از راهکارهای زنده و پویا ماندن یک سیستم محسوب می گردد، بیان نمود: در گام نخست برگزاری دوره های آموزشی در زمینه قانون مناقصات و آئین نامه تضمین برای معاملات دولتی را به جهت کاربرد بالا در شهرداری ها پیشنهاد می دهیم و در ادامه بنا بر تقاضا امکان برگزاری دوره های آموزشی مختلف وجود دارد.

مدیرکل امور مالی و دارایی خراسان جنوبی توضیح داد: جایگاه ذی حسابان شهرداری ها در چارت تشکیلاتی دیده گردد و با اصلاح ساختارها جایگاه حقوقی پیدا نمایند.

او با بیان اینکه یکی از مسائل پیش روی ذی حسابان وجود سامانه های متعدد است، ادامه داد: در حوزه مالی و ذی حسابی گاه با 15-16 سامانه سر و کار داریم که یکی از آسیب های جدی نظام اداری است.

ذاکریان با بیان اینکه پیشنهاد تجمیع بعضی از سامانه ها در یک پنجره واحد را داریم، گفت: این دغدغه را به متولیان امر منعکس خواهیم کرد تا مسائل در این زمینه کاهش پیدا کند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: یکی از دغدغه های مجموعه مدیریت شهری و دفتر امور شهری استانداری تعامل همکاران شهرداری با دستگاه های اجرایی در حوزه های مختلف کاری است.

صفری با اشاره به اینکه شعار دولت سیزدهم فساد ستیزی و جلوگیری از هر گونه سو استفاده است، بیان نمود: در این راستا دستگاه های نظارتی در کنار بدنه شهرداری ها در انجام تکالیف همکاری لازم را داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه کارکنان شهرداری های خراسان جنوبی از پاک ترین نیروها محسوب می شوند، ادامه داد: کارکنان شهرداری های خراسان جنوبی برای شهرداری های سایر استان ها در پاکدستی می توانند الگو باشند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ما بر این است که قبل از وقوع یک تخلف تیم های کارشناسی در حوزه های مختلف و از جمله در بخش مالی حضور داشته باشند، گفت: ذی حسابان فعال در شهرداری ها باید دقت نظر، صداقت، اطلاعات کافی و اطمینان و پشتوانه مالی داشته باشند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه روابط بین شهرداری ها و ذی حسابان شهرداری ها باید از بُعد تعاملی شکل بگیرد، ادامه داد: اگر کار تعاملی باشد وارد حاشیه سازی ها نخواهیم شد.

صفری یادآور شد: شاید در برهه هایی پیرامون مباحث آموزشی تعلل هایی انجام شده باشد ولی از ابتدای سال در شهرداری ها دوره های آموزشی بسیار خوبی برگزار شده است.

خبرنگاران خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آبان 1401 بروزرسانی: 3 آبان 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2272

به "وارد شدن آسیب به نظام اداری با وجود سامانه های متعدد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وارد شدن آسیب به نظام اداری با وجود سامانه های متعدد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید