هشدار چین به آمریکا و استرالیا درباره مناقشات ارضی با ژاپن

به گزارش مجله 10 از 10، خبرنگاران: سخنگوی دولت چین امروز به آمریکا، استرالیا و ژاپن هشدار داد که نباید از اتحاد خود به عنوان بهانه ای برای دخالت در مناقشات ارضی در دریای چین شرقی و جنوبی استفاده نمایند.

هشدار چین به آمریکا و استرالیا درباره مناقشات ارضی با ژاپن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی دولت چین امروز (دوشنبه) به آمریکا، استرالیا و ژاپن هشدار داد که نباید از اتحاد خود به عنوان بهانه ای برای دخالت در مناقشات ارضی در دریای چین شرقی و جنوبی استفاده نمایند.

روز آدینه وزرای خارجه آمریکا، استرالیا و ژاپن در یک نشست سه جانبه استراتژیک در شهر بالی اندونزی درباره مناقشات ارضی میان پکن و توکیو بر سر جزایر دیائویو که نام ژاپنی آن سنکاکو است، مذاکره کردند.

هوا چانینگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز گفت: آمریکا، استرالیا و ژاپن با یکدیگر متحد هستند اما این مسئله نباید به بهانه ای برای دخالت در مناقشات ارضی تبدیل گردد چرا که در این صورت مسئله پیچیده تر خواهد شد و به منافع این کشورها آسیب وارد خواهد نمود.

این مناقشه ارضی که از 4 دهه گذشته آغاز شده است در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی هنگامی به اوج خود رسید که توکیو سه جزیره از این مجمع الجزایر را ملی اعلام نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 434

به "هشدار چین به آمریکا و استرالیا درباره مناقشات ارضی با ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار چین به آمریکا و استرالیا درباره مناقشات ارضی با ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید