اروپا اراده لازم را نداشته باشد، گام سوم را برخواهیم داشت

به گزارش مجله 10 از 10، به گزارش خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه گام سوم جمهوری اسلامی ایران طراحی و آماده اجراست، گفت: گام سوم از گام اول و دوم محکم تر است تا توازنی بین حقوق و تکالیف جمهوری اسلامی ایران در برجام به وجود آورد.

اروپا اراده لازم را نداشته باشد، گام سوم را برخواهیم داشت

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

وی اضافه نمود: همزمان با فرصتی که جمهوری اسلامی ایران به دیپلماسی و تعامل و تبادل نظر در راستای اجرای تعهدات طرف های مقابل و باقیمانده در برجام داده، همزمان خودش را آماده نموده که گام سومی را که طراحی شده است، به موقع بردارد.

موسوی گفت: تمام کوشش هایی که اکنون در قالب تماس و تلفن میان رؤسای جمهور ایران و فرانسه، سفر آقای عراقچی به پاریس و سفر هفته های گذشته آقای ظریف به فاصله زمانی کوتاه به فرانسه صورت می گیرد، اگر جمهوری اسلامی ایران ببیند این کوشش ها به نتیجه نرسیده و اراده لازم در طرف های اروپایی برای بازگشت به تعهدات برجامی خود وجود نداشته باشد، گام سوم را برخواهد داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه نمود: اگر پیشنهادات و مذاکرات در راستای اجرای برجام و تعهداتی اروپایی ها انجام گردد، جمهوری اسلامی ایران گام سوم را برنخواهد داشت و اگر این شرایط قابل قبول و مطلوب باشد حتی ممکن است شرایط تا حدودی به چند ماه قبل برگردد.

وی گفت: دولت آمریکا به لحاظ شکلی و قانونی حق جلوگیری از ورود رؤسای جمهوری و وزرای خارجه کشورها که سالانه در مجمع عمومی سازمان ملل حاضر می شوند را ندارد.

موسوی یکی از دلایل تحریم آقای ظریف به عنوان مسئول اصلی دستگاه دیپلماسی ایران را ایجاد اخلال در حضورش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد دانست و اضافه نمود: اگر شرایط خوب پیش برود سفر آقای ظریف و هیأت همراه انجام می گردد و دیپلماسی فعال وی در نیویورک و حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و داخل سازمان ملل متحد پیگیری خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه وزیر امور خارجه در ادامه سفرهای آسیایی خود روز سه شنبه راهی بنگلادش و اندونزی می گردد، گفت: این سفرها در راستای دیپلماسی فعال و متوازن جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه آقای ظریف بعد از سفر به بعضی کشورهای اروپایی و کشورهای چین، ژاپن و مالزی در صدر هیاتی سیاسی به بنگلادش و اندونزی سفر می نماید، اضافه نمود: این سفر در ادامه دیپلماسی فعال وزارت امور خارجه و دولت انجام می گردد و نگاه متوازن جمهوری اسلامی ایران به اقصی نقاط دنیا ایجاب می نماید این دیپلماسی هم فعال و در کنار آن متوازن با همه کشورهای دوست پیگیری گردد.

موسوی در مورد سفر وزیر خارجه به بنگلادش، گفت: آقای ظریف علاوه بر ملاقات با همتای خود و بعضی از مقامات این کشور در اجلاس منطقه ای که از کشورهای حاشیه اقیانوس هند در آن حاضر هستند، شرکت و در این مجمع سخنرانی خواهد نمود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در انتها به سفر ظریف به کشور اندونزی اشاره و اظهار داشت: وزیر امور خارجه در جاکارتا نیز ملاقات ها و مذاکراتی با مقامات عالی رتبه این کشور درباره روابط دو جانبه و تحولات دنیا اسلام خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 411

به "اروپا اراده لازم را نداشته باشد، گام سوم را برخواهیم داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا اراده لازم را نداشته باشد، گام سوم را برخواهیم داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید