هشدار مدیریت بحران تهران در خصوص طوفان گرد و خاک ، اعلام آماده باش به تمام دستگاه های عضو ستاد

به گزارش مجله 10 از 10، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به ورود سامانه بارشی، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در استان هشدار داد و گفت: دستور آماده باش به دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران صادر شده است.

هشدار مدیریت بحران تهران در خصوص طوفان گرد و خاک ، اعلام آماده باش به تمام دستگاه های عضو ستاد

به گزارش خبرنگاران، حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان تهران اظهار کرد: طبق این پیش بینی طی امروز و فردا (13 و 14 اسفند) شاهد وزش باد شدید و ایجاد گرد و خاک در سطح استان خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه وزش باد شدید در همه سطح استان به ویژه برای منطقه ها جنوبی و غربی استان پیش بینی شده است، گفت: توصیه اکید مدیریت بحران در این مواقع این است که دستگاه های امدادی آمادگی خود را حفظ و شهروندان ضمن رعایت اصول ایمنی از ایستادن در کنار اجسام آویزان در معابر، زیر درختان کهنسال و ساختمان های قدیمی خودداری نمایند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه اعلام آگاهی قبل از وقوع بادهای شدید و حوادث، مقدار خسارات و تلفات و ناتوانی را محدود می نماید، از همین رو توجه به هشدارها اهمیت زیادی دارد، لذا از مردم می خواهیم توصیه ها و هشدارهای صادر شده از مدیریت بحران را جدی بگیرند و از قرار گرفتن در فضاهای باز تا حد امکان خودداری نمایند.

یزدی مهر در انتها گفت: با صدور این هشدار زرد علاوه بر وزش باد شدید، رگبار باران و احتمال رعد و برق و احتمال خیزش گردوخاک در جنوب استان نیز پیش بینی شده و به همین دلیل از شهروندان و کوهنوردان آماتور و حرفه ای درخواست می گردد از صعود به ارتفاعات خودداری نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 اسفند 1401 بروزرسانی: 13 اسفند 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2331

به "هشدار مدیریت بحران تهران در خصوص طوفان گرد و خاک ، اعلام آماده باش به تمام دستگاه های عضو ستاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مدیریت بحران تهران در خصوص طوفان گرد و خاک ، اعلام آماده باش به تمام دستگاه های عضو ستاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید