راه اندازی خانه پیشکسوتان ورزش در کرمانشاه

به گزارش مجله 10 از 10، خبرنگاران/کرمانشاه خانه پیشکسوتان ورزش کرمانشاه در محل موزه ورزش واقع در مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه راه اندازی شد.

راه اندازی خانه پیشکسوتان ورزش در کرمانشاه

نادر تقی زاده مسئول خانه پیشکسوتان ورزش استان کرمانشاه در این مراسم که ظهر امروز(هفتم شهریور) برگزار گردید، با اشاره به سابقه شکل گیری انجمن پیشکسوتان ورزش در کرمانشاه، اظهار کرد: پایه های این انجمن سال 1379 شکل گرفت و سال 1380 هم آیین نامه آن به تصویب اداره کل ورزش و جوانان رسید و توانست از ثبت شرکت ها مجوز فعالیت بگیرد.

وی اضافه نمود: بعد از شکل گیری این انجمن اقداماتی را در دستور کار قرار دادیم و طی دیداری که با استاندار وقت داشتیم، رایزنی هایی برای احداث موزه ورزش کرمانشاه انجام شد و انتها با اختصاص اعتبار و زمین، این مکان در مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه احداث شد.

مسئول خانه پیشکسوتان ورزش استان توضیح داد: همزمان با اقداماتی که ما در کرمانشاه برای شکل گیری این انجمن داشتیم، در کمیته ملی المپیک تهران هم انجمن پیشکسوتان ایران را شکل دادند که اکنون علاوه بر انجمن کرمانشاه این انجمن هم در کرمانشاه فعال شده است.

وی فلسفه شکل گیری این انجمن ها را قدرشناسی و استفاده از تجربیات پیشکسوتان ورزشی دانست و گفت: باید کوشش گردد تا برای کسانی که حتی یک قدم برای ورزش کرمانشاه بر می دارند، فراموش نشوند.

تقی زاده با اشاره به صندلی پیشکسوتان ورزشی در کرمانشاه، اظهار کرد: اگر پیشکسوتان ورزش کرمانشاه باهم متحد و یکدل شوند و مطالبه گر باشند، می توانند کارهای بزرگی را برای ورزش استان انجام دهند.

وی به راه اندازی خانه پیشکسوتان ورزش کرمانشاه در موزه ورزش هم اشاره نمود و گفت: متاسفانه علیرغم اینکه موزه ورزش جایی برای نشان دادن افتخارات پیشکسوتان ورزشی است، اما طی سالهای گذشته این مکان مسائل زیادی داشته و حتی تا سال گذشته هم محل استقرار معاونت جوانان استان بود، درحالی که موزه ورزش نشات گرفته از پیشکسوتان ورزش است.

سالار احمدزاده رئیس هیات ورزش زورخانه ای و عضو شورای شهر کرمانشاه هم در ادامه این مراسم، با بیان اینکه کرمانشاه ظرفیت های خوبی در حوزه ورزش قهرمانی دارد، اظهارکرد: یکی از مهمترین مسائلی که قهرمانان رشته های مختلف ما دارند، بحث اشتغال آنهاست که در چندسال اخیر به این مقوله بیشتر توجه شده و تعدادی از آنها جذب شده اند.

وی اضافه نمود: قهرمانان ورزش کرمانشاه همیشه در همه بحران ها پای کار هستند که نمونه های آن را در زلزله سال 1396، سیل سال 1398 و بحران کرونا دیده ایم.

این پیشکسوت ورزش کرمانشاه در ادامه فرایند ورزش کرمانشاه را روبه رشد دانست و گفت: طی یکی دو سال اخیر پروژه های ورزشی خوبی در استان شکل گرفته و حتی پروژه هایی که سال ها نیمه کاره مانده بودند هم به مرحله اجرا درآمدند.

در ادامه این مراسم سیدوحید حسینی نماینده انجمن پیشکسوتان ورزشی ایران در کرمانشاه هم اظهارکرد: علیرغم تمام کوشش های اجرا شده در حوزه زیرساخت های ورزش کرمانشاه، متاسفانه ورزش کرمانشاه در سالهای گذشته به صندلی اصلی خود نرسیده، بگونه ای که حتی در رشته ای مانند کشتی هم که همیشه از افتخارات ورزش استان بوده یک نماینده در تیم ملی نداشتیم.

وی با بیان اینکه عوامل زیادی دست به دست هم داده اند تا ورزش کرمانشاه به صندلی اصلی خود نرسد، گفت: یکی از مهمترین این عوامل عدم استفاده مناسب از ظرفیت پیشکسوتان در استان است.

نماینده انجمن پیشکسوتان ورزش ایران در کرمانشاه ادامه داد: اگر از تجربه پیشکسوتان برای ورزش کرمانشاه استفاده می شد، اکنون صندلی ورزش ما این نبود و چند پله بالاتر بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به راه اندازی نمایندگی انجمن پیشکسوتان ورزش ایران در کرمانشاه اشاره نمود و با گلایه از بی مهرها به آن گفت: هرچند که با آغاز به کار این انجمن با موجی از نقدها و نامهربانی ها روبرو شدیم، اما هدف ما یاری به ورزش استان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1889

به "راه اندازی خانه پیشکسوتان ورزش در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی خانه پیشکسوتان ورزش در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید