هشدارهایی درباره خارش بدن که باید حتما جدی بگیرید

به گزارش مجله 10 از 10، یک متخصص پوست و مو گفت: افراد باید خارش شدید بدن را جدی گرفته و به سرعت علت آن را دریابند.

هشدارهایی درباره خارش بدن که باید حتما جدی بگیرید

به گزارشگروه وبگردی خبرنگاران؛عبدالرضا عرفانی متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه خارش شدید بدن یک بیماری نیست و به عنوان یک علامت مطرح می گردد، اظهار کرد: برای نمونه ممکن است فردی تب نموده باشد و علت آن عفونت درونی بدن و یا عفونت خون باشد.

وی با اشاره به اینکه این علامت یا نشانه می تواند از بیماری های مربوط به پوست شروع گردد و به علل دیگر ختم گردد، گفت: برای نمونه ممکن است علت خارش اگزما، حساسیت شدید پوست، پوست خشک و یا حساسیت به شوینده ها باشد.

این متخصص پوست و مو گفت: ممکن است علت خارش شدید پوست ابتلا به بیماری هوچکین باشد زیرا این بیماری از جمله بیماری هایی است که یکی از نشانه های اصلی ابتلا به آن خارش بدن است.

عرفانی با بیان اینکه اختلال عملکرد تیرویید به صورت کم کاری یا پرکاری نیز منجر به خارش بدن می گردد، افزود: بهتر است برای درمان، علت را جست وجو کرد. زیرا ممکن است علت خارش به دلیل بیماری هایی پوستی باشد و نشانه ای از ابتلا به هیچ کدام از بیماری ها نباشد.

بیشتر بخوانید:علت خارش بدن و روش های درمان آن

وی ادامه داد: نارسایی کلیه، مسائل هورمونی، بیماری های کبد (التهاب کبدی به دلیل انسداد مجاری صفراوی) و تمام بیماری های داخلی بدن با نشانه ای از خارش شروع می گردد و ارتباط مستقیمی با خارش بدن دارند.

این متخصص پوست و مو توضیح داد: حتی خارش می تواند علامتی برای ابتلا به سرطان نیز باشد. البته گاهی ممکن است به علت ابتلا به یک بیماری عفونی مانند گال باشد که این بیماری مسری است.

عرفانی با اشاره به اینکه در صورت بروز خارش در بدن باید همانند احساس درد اهمیت داده گردد و علت یابی صورت گیرد، گفت: در برخی پیدا کردن علت خارش مشکل است و باید برخی آزمایش ها صورت گیرد زیرا ممکن است علت خارش حتی به دلیل ابتلا به انگل روده و شپش سر نیز خود را نشان دهد.

وی ادامه داد: یکی از علت های خارش ناشی از خشکی پوست که بسیار شایع است که این علت بیشتر در سالمندان، افرادی که در محیط های آب و هوایی خشک زندگی می نمایند و یا آب کم می خوردند شایع است.

این متخصص پوست گفت: برای درمان این علت می توان از نرم نماینده ها، روغن های گیاهی و شوینده های ملایم خارش را کنترل و درمان کرد. گاهی نیز با استفاده از آنتی هیستامین ها به عنوان کنترل نماینده خارش- نه درمان نماینده علت خارش، می توان استفاده کرد.

عرفانی اعلام کرد: برای درمان تاول هایی که منجر به خارش می شوند نیز کورتون تجویز می گردد. بهتر است افراد با خارش شدید این نشانه را جدی گرفته و سریعا اقدام به علت یابی و درمان نمایند و در واقع خارش را جدی بگیرند.

منبع:ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 اسفند 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 149

به "هشدارهایی درباره خارش بدن که باید حتما جدی بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدارهایی درباره خارش بدن که باید حتما جدی بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید