نصب روشویی خیابانی

به گزارش مجله 10 از 10، شست و شوی مکرر دستها به مدت 20 ثانیه باعث یاری به فرایند جلوگیری و شیوع بیماری کرونا می گردد. با توجه به این که شهفرایندان برای انجام کارهای ضروری از خانه خارج می شوند و در معابر عمومی امکان شست و شوی دست وجود ندارد، شهرداری منطقه6 برای نخستین بار اقدام به نصب روشویی خیابانی نموده است.

نصب روشویی خیابانی

خبرنگاران- زینب زینال زاده: وجود آبخوری در معابر عمومی مرسوم است و دیدن آبخوری ها در شکل و شمایل مختلف کسی را متعجب نمی کند اما قطعا دیدن روشویی کنار معبر عمومی سبب تعجب می گردد.

حیرت نکنید این اقدام جالب شهرداری منطقه 6 برای مقابله با بیماری کرونا است. علیرضا علی بخشی معاون خدمات شهری شهردار منطقه 6 در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: این کار برای نخستین بار در تهران انجام می گردد. شاید اگر در چنین شرایط بحرانی ناشی از شیوع بیماری کرونا قرار نمی گرفتیم هرگز این کار انجام نمی شد.

به گفته او نصب روشویی در معابر عمومی مرسوم نیست: به هر حال در این شرایط پزشکان توصیه می نمایند شهروندان مکرر دستهایشان را با آب و مایع دستشویی بشویند. بنابراین در کنار سایر اقدامات مقابله با کرونا از جمله ضدعفونی کردن معابر، تصمیم گرفتیم به صورت پایلوت روشویی در تقاطع خیابان ولیعصر و فاطمی نصب کنیم.

علی بخشی ادامه داد: امیدواریم به زودی شاهد ریشه کنی این بیماری باشیم اما در صورت تداوم آن و استقبال شهروندان می توانیم روشویی های دیگری در معابر مهم و پرتردد منطقه نصب کنیم تا مردم وقتی بیرون از منزل هستند برای شست و شوی دستهایشان با مشکل روبرو نشوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1025

به "نصب روشویی خیابانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب روشویی خیابانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید