نحوه استفاده از رنگ خنثی در ورودی و اتاق نشیمن منزل

به گزارش مجله 10 از 10، به طور کلی رنگ ها دارای یکی از این سه ویژگی میباشند: تاثیر گذاری،تاثیر پذیری و بی اثر (خنثی) بودن. در حقیقت واژه بی اثر یا خنثی به معنی بی طرف میباشد که به مفهوم عدم تاثیر گذاری این رنگ ها بر محیط اطراف دلالت دارد. به همین دلیل استفاده از رنگ خنثی در دکوراسیون خانه امری رایج و بسیار کارآمد میباشد. رنگ های خنثی مانند سفید، سیاه، کرمی، قهوه ای و… با هرچیزی و هر رنگی هماهنگ میشوند و اصطلاحاً به همه چیز میخورند و همین دلیل است که به آنها خنثی میگویند و در طی گذر سال ها در مقوله دکوراسیون و تزیین خانه همگام با تغییر سلیقه و تمایل افراد به عنوان یک عنصر چند منظوره تلقی میشوند. رنگ های خنثی همچنین به گونه ای در نظر گرفته میشوند که به عنوان یک پس زمینه عالی برای همه رنگ ها باشند و باعث ایجاد یک زیر بنای خوب برای دکوراسیون خانه بدون در نظرگیری چگونگی طرح و استایل گردند. گاهی اوقات از این ایده بیش از حد استفاده میشود, فرض کنید وارد اتاقی شده اید که در هر طرف آن پشت سرهم از رنگ بژ یا طلایی بسیار کمرنگ استفاده شده است در حالی که شما انتظار دارید به یک رنگ دیگر مانند کرمی برخورد کنید ولی میبینید که دوباره با رنگ بژ مواجهه شده اید. با این وصف فضای خانه خسته کننده و از نظر هنری بسیار راکد است. در این نوشته سعی شده به کاربرد رنگ خنثی در ورودی خانه و اتاق نشیمن پرداخته شود به نحوی که استایل،سبک زندگی و رویایی بودن فضای مورد نظر حفظ شود.

نحوه استفاده از رنگ خنثی در ورودی و اتاق نشیمن منزل

ورودی خانه

اولین محلی که در بدو ورود به خانه باعث ایجاد یک تاثیر بصری میگردد ورودی خانه است. این بخش از خانه محلی برای نشان دادن ذوق و قریحه صاحب خانه به شمار میرود اما الزاما نباید مهمانان خود را به طور ناگهانی با رنگ های روشن متاثر نمایید. اگر الگوهایی که کمی با دقت بیشتر و صحیح تر از رنگ های خنثی انتخاب شده اند را استفاده نمایید به همان اندازه به جاذبه بصری ورودی خواهید اضافه کرد. مورد دیگر اینکه کاغذ دیواری، قالیچه، دم فرشی, پادری وحتی آثار هنری را نیز به کار ببرید. اگر به اندازه کافی فضا داشته باشید میتوانید یک مبل جذاب و دور از انتظار را در ورودی خانه قرار دهید که ایده ای بسیار عالی ست و باعث اضافه نمودن ماهیت به فضا میگردد. بدون اینکه ذهن شما با بحث رنگ آمیزی با رنگ های خنثی منحرف گردد با استفاده از یک جایگاه کاربردی و هنری ورودی خانه را زیباتر کنید.

انتخاب رنگ ها را بر اساس رنگ کفپوش انجام دهید. ترکیب کردن روش های مختلف رنگ آمیزی با رنگ های خنثی باعث ایجاد یک ورودی خوشایند و جذاب میگردد. به یاد داشته باشید که نباید فقط یک رنگ خنثی را برای ایجاد یک فضای خنثی واقعی که همزمان و یکجا با رنگ های خاکستری یا طوسی، کرمی، قهوه ای، آبی و سیاه هماهنگ باشد انتخاب نمایید. فقط کافیست اجزا را نسبتا مقابل رنگ ها نگه دارید تا آنها به طور قطع در فضا با هم ترکیب شوند. یک محیط خنثی زمینه ای بسیار دوست داشتنی برای یک شئ شاخص مانند گل های رنگارنگ یا یک اثر هنری فراهم می آورد. این یک روش بسیار عالی برای تاکید نمودن بر موارد خیلی خاص میباشد که اجازه میدهد یک رنگ جزئی فضای ساده اتاق را متاثر نماید.

اتاق نشیمن

برای هر چه جذاب تر نمودن یک اتاق نشیمن با رنگ خنثی از تمهیدات کاربری که برای انتخاب رنگ پرده و کوسن های رومبلی که در نوشته های قبل به آن اشاره نمودیم استفاده کنید. اینکار باعث میگردد رنگ خنثی به عنوان یک فضای تنفس در بین رنگ ها ظاهر گردد و حس زندگی نیز به اتاق اضافه کرده گردد. آینه ها چیزهای زیادی به اتاق نشیمن می افزایند اما زمانی مفید واقع میشوند که نور را بازتاب کنند و فضا را روشن تر و بازتر نشان دهند. آینه ها به تنهایی باعث ایجاد یک تاثیر خنثی در فضا میشوند و به هر پالت رنگی خنثی عمق می افزایند. در هنگام طراحی دکوراسیون خانه با رنگ های خنثی به یاد داشته باشید که استفاده کمتر از تن های متفاوت رنگ خنثی باعث طولانی تر شدن راستا ایجاد فضای گرم و هنری میگردد.

پالت رنگی خنثی در رنگ آمیزی دیوارها، تزیین پنجره ها، مبلمان، کفپوش اتاق و نورپردازی مورد استفاده قرار میگیرد اما باید کمی انرژی توسط روکش های روشن مبلمان به فضا منتقل کرد. وجود اتاق نشیمن طراحی شده با رنگ های خنثی روشی مناسب برای تاکید بر معماری خاص منزل است. اگر اتاق نشیمن شما هر کدام از این موارد را داراست، از رنگ های خنثی برای دکوراتیو نشان دادن خانه و افزایش زیبایی آن استفاده کنید، به عنوان مثال وجود سایه های روشن تر در دیوار بالای شومینه نمای ان را جذاب تر نشان میدهد. اضافه نمودن یک نورپردازی درست و حساب شده به رنگ های خنثی باعث مدرن شدن نمای اتاق میگردد. به عنوان مثال حضور یک چراغ سقفی آویزان بزرگ به یک فضای باز حسی متفاوت به رنگ آمیزی خنثی میبخشد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 688

به "نحوه استفاده از رنگ خنثی در ورودی و اتاق نشیمن منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه استفاده از رنگ خنثی در ورودی و اتاق نشیمن منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید