مونتاژ آی فون در هند، آیا هند درست همان راه چین را تکرار می نماید؟

به گزارش مجله 10 از 10، چین از مونتاژ گوشی ها و فراوری گوشی های ارزان قیمت و کم کیفیت برای شهروندان خودش، به مرتبه کنونی رسیده است. جایی که هواوی و شیائومی و وان پلاس، گوشی های کاملا رقابتی با پرچم دارهای جهان فراوری می نمایند و شاید اگر سیاست های محدودنماینده ترامپ نبود، همین حالا هواوی می توانست سامسونگ را پشت سر بگذارذ.

مونتاژ آی فون در هند، آیا هند درست همان راه چین را تکرار می نماید؟

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

اما مدتی است که هند که به نظر می رسد غول نهفته مالی بعدی باشد، در حال پیگیری همان سیاست های چین است.

به همین دلیل، پیگیری ریزخبرهای مالی این کشور را می توانند با کنار هم چیده شدن، نمای وسیع تری از راستا حرکت این کشور را به سمت توسعه بدهند، به شما توصیه می کنم.

اپل خبر داده است که در سال 2021 نخستین اپل استور را در هند افتتاح خواهد نمود و حالا فاکسکان اطلاع داده که میخواهد یک میلیارد دلار در شعبه هندی خود، سرمایه گذاری کند.

رویترز نوشته است که اپل در پی انتقال تدریجی بخش فراوری خود از چین به هند است و از فاکسکان درخواست نموده که مراکز فراوری خود را در هند توسعه بدهند. این مرکز فراوری در شهر Sriperumbudur هند واقع شده است؛ جایی که پیش از این هم آی فون XR مونتاژ می شد.

پیشبینی می گردد که توسعه این کارخانه مونتاژ سه سال طول بکشد و باعث ایجاد 6 هزار فرصت شغلی در هند بگردد.

هند دومین بازار مصرف گوشی را در دنیای دارد، با این حال فقط یک درصد گوشی های اپل در هند به فروش می رسد. هند مایلات واردات بالایی برای گوشی های وضع نموده و در این میان مایلات ورود آی فون از دیگر گوشی های هوشمند، بالاتر است.

یکی از اهداف جانبی اپل، کاهش این هزینه ها و رسیدن به بازار هند است.

اما سؤالی جانبی که از خواندن خبر به این ذهنم رسید این است که آیا در راستا توسعه، ناگزیر یک مرحله مونتاژکاری را نباید تجربه کرد، مونتاژکاری ای که منجر به ورود هوشمندانه بعضی فناوری های پایه بگردد.

این مونتاژکاری زمانی در داخل ایران به شدت تقبیح می شد و بعضی معتقد بودند شرط استقلال مالی، اختراع دوباره چرخ هاست. بگذریم از اینکه همین مونتاژکاری هم در شرایط کنونی برای اقتصاد ایران و کارگاه ها و کارخانه هایش، دور از دسترس و رؤیاگونه شده است!

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1227

به "مونتاژ آی فون در هند، آیا هند درست همان راه چین را تکرار می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونتاژ آی فون در هند، آیا هند درست همان راه چین را تکرار می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید