مقامات چینی شهر 11 میلیونی را قرنطینه می نمایند، اعلام شرایط جنگی در شهر ووهان به علت شیوع کوروناویروس جدید

به گزارش مجله 10 از 10، مقامات بهداشت عمومی شهر ووهان در چین- کانون شیوع کوروناویروس جدید- می گویند این شهر شرایط جنگی قرار گرفته است و برای جلوگیری انتشار این گونه جدید ویروس تنفسی شهر را قرنطینه می نمایند.

مقامات چینی شهر 11 میلیونی را قرنطینه می نمایند، اعلام شرایط جنگی در شهر ووهان به علت شیوع کوروناویروس جدید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ان پی آر کمیته ای از مقامات ارشد ووهان خواهان اعمال ضروریات پاسخ اضطراری، برقراری شرایط جنگی و اعمال اقدامات زمان جنگ برای جلوگیری از همه گیری ویروس مرگبار تنفسی جدید شد.

بر اساس دستور این کمیته خانوارها باید از هم جدا نگه داشته شوند و محله ها تحت نظر قرار گیرند.

برای اعمال این اقدامات قرنطینه که از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه 2 بهمن شروع شد، مقامات در شهر ووهان که در فاصله 800 کیلومتری غرب شهر شانگهای در مرکز چین قرار گرفته است، حمل ونقل عمومی، از جمله سیستم مترو، فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و ترمینال های اتوبوس بین شهری را تعطیل کردند. ویدئوهای زنده از شهر ووهان در پنج شنبه صبح سربازان ماسک زده را نشان می دهد که ورودی ها به ایستگاه قطار را بسته اند تا مانع ورود به شهر یا خروج از آن شوند.

تا اوائل بعدازظهر ماشین ها هنوز اجازه خروج از ووهان، کانون شیوع به سرعت در حال گسترش کوروناویروس را که تا به حال بیش از 570 نفر را در چین آلوده نموده و 17 نفر را کشته است، داشتند.

اما مقامات همچنین بستن بزرگراه های ورودی به شهر را هم شروع کردند. مقامات می گویند مسافران ورودی و خروجی را از لحاظ تب دار بودن و انتقال غیرقانونی حیوانات وحشی که تصور می رود، ناقل ابتدایی ویروس بوده است، غربالگری می نمایند.

اما مردم در بحث های اینترنتی درباره اینکه این قرنطینه به موقع صورت گرفته است و می تواند مانع انتشار بیماری گردد، ابراز تردید می نمایند.

وبلاگ نویس های تاثیرگذار از ژو شیان وانگ، شهردار ووهان خواسته اند، اکنون که پذیرفته است پاسخ های ابتدایی بهداشت عمومی دولت شهری کافی نبود، استعفا دهد.

بیماری تقریبا به همه استان های چین و نیز هنگ کنگ گسترش یافته است و هیچکدام از این محل ها قرنطینه نشده اند.

تصمیم ناگهانی به بستن این شهر 11 میلیونی که ساکنانش کمتر از 8 ساعت قبل از تعطیلی حمل ونقل عمومی خبردار شدند، نشان می دهد که شدت این شیوع رهبران چین را نگران نموده است.

قرنطینه کردن شهر ووهان فقط دو روز پیش از شروع رسمی سال نوی قمری در چین است که یک تعطیلات عمده یک هفته ای است و در طی آن صدها میلیون نفر به طور معمول در داخل و خارج چین سفر می نمایند.

جهش اخیر در شمار افراد دچار عفونت تایید شده در چین همچنین باعث این بدگمانی در میان پژوهشگران و ساکنان شده است که مقامات در گزارش شدت واقعی این تهدید بهداشت عمومی تاخیر نموده اند.

یک آنالیز بوسیله پژوهشگران امپریال کالج لندن که نتایج آن چهارشنبه منتشر شد، تخمین زده است که کوروناویروس جدید بر اساس شیوع های بیماری های ویروسی مشابه در گذشته، باید دست کم 4000 نفر را آلوده نموده باشد که بسیار کمتر از 570 نفری است که مقامات دولت چین روز پنجشنبه گزارش کردند.

  • ویروس جدید چینی احتمالا صدها نفر را آلوده نموده است

مقامات ووهان می گویند 3400 تخت به بیمارستان هایی که برای درمان این ویروس تجهیز شده اند، افزده اند و شمار تخت ها برای این منظور را به 5400 رسانده اند. این اعلام نشان می دهد می دهد که مقامات انتظار دارند شیوع بیماری گسترده تر گردد.

  • شمار فوت شدگان به علت عفونت کوروناویروس جدید 17 نفر شد| ویروس به آمریکا و مکزیک رسید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 723

به "مقامات چینی شهر 11 میلیونی را قرنطینه می نمایند، اعلام شرایط جنگی در شهر ووهان به علت شیوع کوروناویروس جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات چینی شهر 11 میلیونی را قرنطینه می نمایند، اعلام شرایط جنگی در شهر ووهان به علت شیوع کوروناویروس جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید