معرفی جاذبه های گردشگری نپال

به گزارش مجله 10 از 10، زیبایی، زیبایی و زیبایی تنها چیزی ست که در نپال انتظار شما را می کشد. این کشور برای علاقه مندان به کوهنوردی، هواداران تفریحات مهیج، دوستداران تاریخ و بناهای تاریخی سورپرایزی جداگانه و شگفت انگیز دارد. برای دیدن جاذبه های گردشگری نپال فقط کافیست بلیط هواپیما و هتل را رزرو نموده و با دریافت ویزای فرودگاهی راهی این کشور پرماجرا شوید.

معرفی جاذبه های گردشگری نپال

پکیجی کم آشناتر برای اهالی سفر و گردشگری ست. اما بی شک کمتر کسی پیدا می گردد که با دیدن مناظر بی نهایت زیبا و شنیدن تاریخ پر پیچ و خم آن سفر به نپال را در برنامه های خود قرار ندهد. در این مطلب می خواهیم سفری کوتاه به این کشور شگفت انگیز داشته و با جاذبه های گردشگری نپال آشنا شویم.

معروف ترین جاذبه های گردشگری نپال

.

جاذبه های گردشگری شهر کاتماندو

شهر کاتماندو به عنوان پایتخت نپال با بناهای پر قدمت راوی تاریخ دور و دراز این کشور است. کشوری که بیشتر عمر خود را با پادشاهی گذرانده اما در نهایت امروزه به عنوان مقصدی با حکومت دموکراسی شناخته می گردد.

کاتماندو در ارتفاعات و در بخش شمال غربی نپال قرار گرفته است. قرار دریافت در میان معروف ترین کوه های جهان از جمله هیمالیا و اورست، در تمام طول سال آب و هوایی عالی و دلچسب به این شهر بخشیده است. در ادامه با جاذبه های گردشگری نپال در شهر کاتماندو آشنا می شویم.

میدان دوربار: دور بار میدانی ارزشمند است که به تنهایی نیمی از جاذبه های شهر را در مجموعه خود گرد هم آورده است. در این میدان به عنوان قلب گردشگری می توان از کاتماندو کاخ سلطنتی انومان دوکا را که زمانی محل زندگی خاندان سلطنتی نپال بوده، خانه ای با معماری حیرت انگیز که الهه زنده در خود داشته و معبد خدای شیوا مایو دوال بازدید کرد. در واقع بازدید از دوربار را می توان به سفر در زمان تشبیه کرد.

قله اورست: هر چند که رفتن به مناطق اورست برای تمامی گردشگران نپال امکان پذیر نیست اما نمی توان آن را در لیست جاذبه های کاتماندو قرار نداد. این منطقه در شهری کوچک به نام نامچه بازار قرار گرفته و برای رسیدن به آن مسیری تقریباً سخت اما زیبا و مهیج را پیش رو داریم. کوهنوردان برای رسیدن به حوالی اورست ابتدا یک هواپیما سواری 30 دقیقه ای را تجربه نموده و 2 روز پیاده روی را تا منطقه اورست دارند. سپس به شهر نامچه بازار رسیده و صعود به قله اورست شروع می گردد. نکته مهم اینکه شهر نامچه بازار تمامی امکانات رفاهی مانند هتل، اینترنت، رستوران و … را در اختیار کوهنوردان قرار می دهد.

استوپای بودانات: اینجا یکی از مقدس ترین مکان های نپال است که بازدید از آن بسیار خاطره انگیز و جذاب خواهد بود. استوپای بودانات با معماری حیرت انگیز و حساب شده در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

5 تندیس بودا به نشانه 5 عنصر خاک، آتش، آب، هوا و عنصر آسمانی اِتر، 9 طبقه که نشان از مرکز عالم بودایی ها در کوه مرو دارد و 13 حلقه که نشانه مراحل رسیدن به نیروانا هستند از نمادهای به کار رفته شده در استوپای بودانات به شمار می فرایند که به زیبایی طراحی شده اند.

با بازدید از استوپای بودانات یکی از زیباترین مراسمات بودایی ها را شاهد خواهید بود.

شهر کوچک و تاریخی بکتاپور، معبد پاشوپاتینات و استوپای سوایام بونات از دیگر مکان های خارق العاده کاتماندو هستند.

جاذبه های گردشگری شهر پخارا

طبیعت پخارا تجربه ای شگفت انگیز از گردش در طبیعت را برای گردشگران رقم خواهد زد. این شهر زیباترین جاذبه های گردشگری نپال را در خود دارد.

پخارا منطقه ای بی نهایت زیباست که ما بین کشور هند و تبت قرار گرفته، راه های کوهستانی این منطقه را به مکانی برای حمل کالا و تجارت در مناطق دور از دسترس هیمالیا تبدیل نموده اند. در ادامه به شما خواهیم گفت که در پخارا از دیدن کدام جاذبه ها لذت می برید.

دریاچه فیوا: Mountain Kingdom یا پادشاه کوهستان میزبان یکی از بزرگترین و زیباترین دریاچه های نپال است. این دریاچه فیوا نام داشته و قایق سواری در میان آب های شفاف، اقامت در هتل های لوکس کنار دریاچه و گشت و گذار در میان مغازه های محلی از تفریحات آن به شمار می فرایند.

معبد براهی: براهی مکانی مقدس در پخارا ست که بنای آن در وسط دریاچه فیوا قرار گرفته و به عنوان مکانی جذاب برای گردشگران شناخته می گردد. بنای این معبد در دوطبقه ساخته شده و وقف خدای آجیما به عنوان نمادی از قدرت زنانگی شده است. در این مکان می توان پیروان بودا را دید که حیوانات را برای خدای خود قربانی می نمایند.

آبشار دِویس، غار ماهِندرا، معبد بینداباسینی، دهکده سارانگوت و دریاچه های روپا و بِگناس از دیگر جاذبه های گردشگری پخارا هستند.

جاذبه های گردشگری شهر چیتوان

پارک جنگلی چیتوان جایی ست که هیجان به اوج خود می رسد. این جنگل های بکر با 932 کیلومتر مربع به عنوان مناطق حفاظت شده در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

انواع پرنده ها، خزنده ها و پستاندارانی مثل گوزن، ببر آسیایی، کرگدن، خرس، تمساح و … از انواع حیوانات نادری هستند که در پارک جنگلی چیتوان زندگی می نمایند.

سافاری هیجان انگیز در قلب جنگل، فیل سواری، قایق سواری با قایق های کانو و پیاده روی در جنگل از تفریحاتی هستند که می توانید در چیتوان تجربه کنید. همچنین هتل های این منطقه زیبا امکان اقامت در دل طبیعت را با بهترین امکانات برای میهمانان خود فراهم می نمایند.

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1789

به "معرفی جاذبه های گردشگری نپال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جاذبه های گردشگری نپال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید