فیروزجا فاتح مسابقات شطرنج قهرمانی مردان ایران شد

به گزارش مجله 10 از 10، علیرضا فیروزجا با خاتمه دور یازدهم مسابقات قهرمانی مردان کشور، با کسب 9 امتیاز با اقتدار عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد.

فیروزجا فاتح مسابقات شطرنج قهرمانی مردان ایران شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شطرنج، با اتمام دور یازدهم (پایانی) مسابقات قهرمانی مردان کشور، علیرضا فیروزجا از 11 امتیاز ممکن، پیروز به کسب 9 امتیاز شده و با اقتدار عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. این دومین قهرمانی فیروزجا در مسابقات قهرمانی مردان کشور است.

پس از فیروزجا، پویا ایدنی با 7.5 امتیاز در رده دوم ایستاد و مرصاد خداشناس با 6.5 امتیاز در رده سوم نهاده شد. آرین غلامی، پوریا درینی و آرش طاهباز نفرات بعدی جدول رده بندی بودند.

پنجاه و دومین دوره مسابقات قهرمانی مردان کشور با حضور 12 شطرنج باز از پنجشنبه چهارم بهمن تا چهارده بهمن در شهر جم استان بوشهر برگزار گردید.

مسابقات قهرمانی مردان کشور از قدیمی ترین مسابقات شطرنج ایران است که نخستین دوره آن در سال 1334 برگزار گردید که شادروان یوسف صفوت توانست عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد. احسان قائم مقامی با 12 عنوان قهرمانی، پرافتخارترین شطرنج باز کشورمان در مسابقات قهرمانی مردان ایران است. همچنین در آخرین دوره این مسابقات پرهام مقصودلو پیروز شد عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 211

به "فیروزجا فاتح مسابقات شطرنج قهرمانی مردان ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیروزجا فاتح مسابقات شطرنج قهرمانی مردان ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید