عکس l نسل تازه موستانگ روی رقبا را کم کرد!

به گزارش مجله 10 از 10، پدال نوشت: فورد انتها در نمایشگاه خودروی دیترویت از نسل هفتم موستانگ پرده برداری کرد.

عکس l نسل تازه موستانگ روی رقبا را کم کرد!

این خودرو مثل اجداد خود باید بتواند نظر هواداران را به خود جلب کند زیرا از ظاهری آشنا اما مدرن تر، پیشرانه های آشنا اما قوی تر و تکنولوژی های پیشرفته تر بهره می برد. فورد سرمایه گذاری روی نسل دیگری از موستانگ در زمانی که بسیاری از رقبا در حال خارج شدن از بازار خودروهای درون سوز هستند را جسارت بزرگی می داند.

هرچند نسل نو موستانگ در ظاهر آشنا به نظر می رسد اما به لطف چراغ های جلوی نو فوراً قابل تشخیص خواهد بود درحالی که گلگیرهای عقب هم بروز شده اند تا نمای عضلانی تری به خودرو ببخشند. موستانگ همچنان در نسخه های کوپهٔ فست بک و کانورتیبل فراوری می گردد که نسخهٔ کوپه حالا به منظور سهولت در ورود و خروج با کلاه ایمنی، خط سقف کشیده تری پیدا نموده است.

در این نسل بعلاوه تشخیص نسخه های اکوبوست و GT آسان تر خواهد بود زیرا نسخهٔ GT با جلوپنجرهٔ سه قسمتی، ورودی های هوای بزرگ تر، دریچهٔ روی کاپوت و اسپلیتر برجسته تر، نمای جلویی متفاوتی دارد. بااین حال، برای هردو نسخه پکیج پرفورمنس با دیفرانسیل LSD تورسن، ترمزهای برمبوی 390 میلی متری در جلو و 335 میلی متری در عقب و رینگ و لاستیک های پهن تر در عقب قابل سفارش خواهد بود. همراه با این پکیج می توان یاری فنرهای تطبیقی، صندلی های ریکارو و سیستم اگزوز فعال را هم سفارش داد.

فورد اما در نسخهٔ GT موستانگ ویژگی جالبی بنام Active Pothole Mitigation را ارائه نموده است که در اصل یک ترمز الکترونیکی دریفت است. این سیستم ظاهری مثل یک ترمزدستی مکانیکی سنتی دارد اما به گفتهٔ فورد می تواند دریفت کشیدن تازه کارها را مثل حرفه ای ها جلوه دهد. موستانگ اکوبوست روی رینگ های 17 اینچی قرار می گیرد اما برای GT نمونه های 19 اینچی در نظر گرفته شده که به صورت سفارشی امکان ارتقاء آن به 20 اینچی هم وجود خواهد داشت.

بزرگ ترین تغییر نسل نو موستانگ اما در داخل آن اتفاق افتاده است یعنی جایی که شاهد صفحه آمپر دیجیتالی 12.4 اینچی در کنار نمایشگر 13.2 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هستیم. مطمئناً این طراحی از موستانگ های قبلی فاصلهٔ زیادی گرفته است اما کابین ماسل کار فورد را بروز نموده و کیفیت آن هم بهتر از قبل به نظر می رسد. هرچند در اینجا هنوز هم چند دکمۀ فیزیکی به چشم می خورد اما بیشتر کنترل ها به نمایشگر لمسی منتقل شده اند.

ازجملهٔ دیگر ویژگی های داخلی مدرن موستانگ نیز می توان به غربیلک فرمان D شکل، پد شارژر بی سیم و مجموعهٔ کاملی از سیستم های ایمنی مثل کروز کنترل تطبیقی، تشخیص علائم جاده و دستیار ترمز دنده عقب اشاره نمود. صندلی های استاندارد خودرو پارچه ای هستند اما نسخهٔ GT از تودوزی چرمی بهره می برد درحالی که در تیپ پریمیوم دوخت برجسته در قسمت های مختلفی مثل رو دری ها کار می گردد.

در خصوص پیشرانه های نسل هفتم موستانگ هم خبر خوب و هم بد وجود دارد. خبر بد اینکه هیچ تغییر بزرگی در این قسمت صورت نگرفته اما خبر خوب این است که همچنان تا چند سال دیگر می توان از موستانگ هشت سیلندر تنفس طبیعی لذت برد. البته به گفتهٔ فورد، موتور 2.3 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این خودرو کاملاً نو است درحالی که موتور 5 لیتری V8 هم حالا به ایرباکس دوتایی و بدنهٔ دریچه گاز دوگانه مجهز شده است. بااین حال، سازندهٔ آمریکایی فعلاً خروجی این موتورها را اعلام ننموده و صرفاً نسخهٔ V8 را قوی ترین موستانگ GT تاریخ توصیف نموده است.

برای انتقال قدرت نیز همچنان گیربکس های شش سرعتهٔ دستی و 10 سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می گردد با این تفاوت که حالا گیربکس اتوماتیک برای موتور چهار سیلندر و گیربکس دستی برای موتور هشت سیلندر استاندارد خواهد بود. فروش نسل هفتم فورد موستانگ از تابستان سال 2023 در ایالات متحده شروع خواهد شد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 شهریور 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2254

به "عکس l نسل تازه موستانگ روی رقبا را کم کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس l نسل تازه موستانگ روی رقبا را کم کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید