ساختار هیئت رئیسه مجلس دهم معویب بود، لزوم دوری رئیس مجلس یازدهم از لابی گری با دولت

به گزارش مجله 10 از 10، منتخب مردم مشکین شهر در مجلس یازدهم گفت: ساختار هیئت رئیسه مجلس دهم معویب و مملو از ایرادات و مسائل است.

ساختار هیئت رئیسه مجلس دهم معویب بود، لزوم دوری رئیس مجلس یازدهم از لابی گری با دولت

محمود عباس زاده در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، درباره ویژگی های هیئت رئیسه مجلس یازدهم اظهار کرد: ساختار هیئت رئیسه مجلس دهم معویب و مملو از ایرادات و مسائل است و همین مسئله منجر به ایجاد برخی خلأها شد.

وی اضافه کرد: ساختار مدیریت مجلس دهم به گونه ای است که اجازه نداده تا مجلس در رأس امور باشد و تقریباً نقش نمایندگان حذف یا در حالت خوشبینانه کم رنگ شده بود.

منتخب مردم مشکین شهر در مجلس یازدهم اعلام کرد: رئیس مجلس یازدهم برخلاف رئیس مجلس دهم باید موضع خود را در رابطه ساختار ریاست مجلس اعلام کند و همچنین باید اعلام کند که آیا برنامه ای برای تغییر آن دارد یا خیر؟

عباس زاده ادامه داد: همچنین کاندیدای ریاست مجلس یازدهم باید اعلام کند که چرا مجلس در رأس امور نیست و همچنین باید اعلام کند که چه برنامه و طرح هایی برای ارتقای جایگاه مجلس دارد.

وی با بیان اینکه رئیس مجلس همانند سایر نمایندگان یک نماینده است و نباید کلیت مجلس را مدیریت کند و بر آن اعمال قدرت داشته باشد، یادآور شد: در بدو شروع به کار مجلس یازدهم حتماً باید کاندیداهای ریاست مجلس به چنین مباحث و موضوعاتی پاسخ دهند.

منتخب مردم مشکین شهر در مجلس یازدهم با بیان این مطلب که مجلس شورای اسلامی جایگاه ویژه ای در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و باید رویکرد هیئت رئیسه آن، یک رویکرد انقلابی و مردمی باشد، گفت: هیئت رئیسه مجلس موتور حرکت و پشبرد اهداف مجلس محسوب می شود و می تواند اولویت ها را دنبال کند؛ بنابراین باید از قدرت مدیریتی بالا و شناخت و اشراف کافی مسائل روز کشور داشته باشد.

عباس زاده یادآور شد: هیئت رئیسه مجلس باید از طریق تعامل با سایر قوا اهداف نمایندگان مردم را پیش ببرد؛ چون مجلس نهادی است که وظیفه ریل گذاری و نظارت بر اجرای قانون را برعهده دارد؛ بنابراین هیئت رئیسه مجلس با شناسایی موانع و چالش های پیش روی قانون گذاری و نظارتی، می تواند نقش مهمی در رفع این موانع برعهده داشته باشد.

وی با بیان اینکه رئیس مجلس نباید از روحیه استبدادی و تکروی برخوردار باشد، یادآور شد: ضعفی که مجلس دهم از آن برخوردار است، فقدان روحیه همکاری و تعامل سازنده میان رئیس و نمایندگان مجلس است که مجلس یازدهم باید این مسئله را جدی و مهم بداند و اجازه ندهد ساختار هیئت رئیسه استبدادی و مبتنی بر تکروی باشد.

منتخب مردم مشکین شهر با تأکید بر اینکه هیئت رئیسه مجلس یازدهم باید یک آسیب شناسی دقیق از ساختار هیئت رئیسه مجالس گذشته داشته باشد، اضافه کرد: از مجلس یازدهم انتظار می رود تا در کشور تحول ایجاد کند و نگاه اساسی به چالش ها و مسائل کلان داشته باشد.

عباس زاده درباره نحوه تعامل هیئت رئیسه مجلس یازدهم با دولت شرح داد: رئیس مجلس باید با دولت تعامل سازنده داشته باشد، اما نباید لابی گری و توافقات پنهانی با تعامل اشتباه انگاشته شود، بلکه تعامل رئیس مجلس با دولت در راستای حفظ شأن و ارتقای مجلس، افزایش کارآمدی دولت و مجلس و ارتقای کیفیت ابزارهای نظارتی مجلس باشد تا مسائل مردم از این طریق رفع شود.

4079/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1108

به "ساختار هیئت رئیسه مجلس دهم معویب بود، لزوم دوری رئیس مجلس یازدهم از لابی گری با دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختار هیئت رئیسه مجلس دهم معویب بود، لزوم دوری رئیس مجلس یازدهم از لابی گری با دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید