راه اندازی کانون فیلم و نمایش ایران در مالزی

به گزارش مجله 10 از 10، رایزنی فرهنگی کشورمان طی فراخوانی در هفته اخیر از کلیه علاقمندان سینمای ایران برای تشکیل کانون فیلم و نمایش ایرانی در مالزی دعوت به عمل آورد. نمایش و نقد فیلم های روز ایرانی، از فعالیت های اعلام شده در این فراخوان است.

راه اندازی کانون فیلم و نمایش ایران در مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، با توجه به نقش و اهمیت سینما و تئاتر در عصر حاضر و زبان مشترک آن در ارتباطات بین فرهنگ ها و ملل مختلف، رایزنی فرهنگی کشورمان در مالزی، از سال های گذشته مبادرت به برگزاری رویدادهایی سینمایی و نمایشی و همچنین تشکیل جلسات مختلف با دست اندرکاران این حوزه در مالزی نموده است.

پخش فیلم سینمایی چ به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در سالن نمایش فیلم دانشگاه مالایا (بزرگ ترین دانشگاه مالزی) با حضور علاقمندان ایرانی و مالایی، تشکیل گروه نمایش ایرانی توسط رایزنی فرهنگی ایران و اجرای نمایش اسارت شیشه ای با مضمون دفاع مقدس برای اولین بار در مالزی، همکاری در شرکت گروه نمایش ایرانی سوراخ در دیوار و اجرای نمایش صدای آهسته برف در جشنواره جورج تاون مالزی، همکاری در مشارکت فیلمسازان ایرانی در دو دوره جشنواره فیلم کشورهای اسلامی و کسب مقام های مختلف از فعالیت های سینمایی و نمایشی رایزنی فرهنگی کشورمان در مالزی در سال های اخیر بوده است.

از سویی دیگر رایزنی فرهنگی ایران در مالزی در راستای تبادل آثار و اطلاعات بین دو کشور ایران و مالزی و همچنین ایجاد زمینه های همکاری های مشترک سینمایی و نمایشی، مبادرت به برگزاری جلسات متعددی با دست اندرکاران حوزه سینما و نمایش و همچنین اساتید دانشگاه های مالزی در این حوزه نموده است.

برگزاری جلسه با فیضی ایوب، مدیر مرکز ملی توسعه فیلم مالزی (فیناس) برای توسعه روابط سینمایی بین ایران و مالزی، برگزاری جلسات مشترک با اساتید دانشگاه ایسوارا مالزی و اعزام جمعی از اساتید این دانشگاه همچون مدیر گروه فیلم و تلویزیون دانشگاه ایسوارا در خرداد 94 به ایران به منظور تبادل اطلاعات و ایجاد زمینه های مشترک همکاری، از فعالیت های رایزنی فرهنگی ایران در این خصوص بود.

همچنین، هم زمان با تقاضای ایرانیان مقیم و وجود زمینه های لازم در مالزی، رایزنی فرهنگی ایران در این کشور، با درک ضرورت تشکیل پایگاه و مرکز سینمایی ایران در مالزی طی فراخوانی در هفته اخیر از کلیه علاقمندان سینمای ایران برای تشکیل کانون فیلم و نمایش ایرانی در مالزی دعوت به عمل آورد که مورد استقبال جامعه ایرانی نهاده شد.

نمایش و نقد فیلم های روز ایرانی، دعوت از هنرمندان سینما و تئاتر ایرانی، آنالیز و نقد سینمای کلاسیک و مستند ایران، برگزاری کارگاه های آموزشی در حوزه سینما و نمایش با حضور هنرمندان و صاحب نظران حوزه سینما و نمایش و برگزاری هفته فیلم ایران با همکاری فعالان سینمای مالزی، از برنامه ها و فعالیت های اعلام شده در این فراخوان است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 544

به "راه اندازی کانون فیلم و نمایش ایران در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی کانون فیلم و نمایش ایران در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید