دلار در پایین ترین سطح 3 هفته اخیر

به گزارش مجله 10 از 10، با سرانجام جلسه بانک مرکزی آمریکا، ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایانش کاهش یافت.

دلار در پایین ترین سطح 3 هفته اخیر

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، بانک مرکزی آمریکا در نشست دیروز خود همان طور که انتظار می رفت، نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت و با عقب نشینی از رویکرد قبلی خود در افزایش نرخ بهره گفت رویکرد صبر و انتظار را در پیش خواهد گرفت. میشل مک کارتی، استراتژیست ارزی مؤسسه سی ام سی مارکتس گفت: واکنش عاقلانه بانک مرکزی بدان معناست که شانس وقوع رکود در اقتصاد آمریکا کمرنگ شده است.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می گیرد با 0.1 درصد کاهش و ایستادن در سطح 95.26 واحدی در ضعیف ترین سطح 3 هفته اخیر خود نهاده شد.

مک کارتی اضافه کرد: اگر سطح حمایتی 95 واحدی شاخص دلار بشکند شاهد کاهش های بیشتر در ارزش دلار خواهیم بود، انتظار دارم عملکرد مناسبی را از دلار استرالیا، نیوزلند و کانادا ببینیم.

در برابر دلار استرالیا، دلار آمریکا در ادامه ناکامی های این هفته 0.2 درصد عقب نشست تا هر دلار استرالیا به 0.7264 دلار آمریکا برسد. این بزرگ ترین صعود دلار استرالیا در چهار هفته اخیر محسوب می گردد.

فرانک سوئیس نیز با پیشروی 0.15 درصدی خود را به حوالی 1.008 دلار رساند. هر دلار آمریکا با 0.1 درصد عقب نشینی در برابر همتای کانادایی خود به 1.3130 دلار کانادا رسید.

به نظر می رسد سال جاری برای دلار به مانند سال گذشته درخشان نخواهد بود مگر اینکه آمریکا بتواند مساله نرخ بهره و همچنین جنگ تجاری با چین را حل و فصل کند. جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت احتمال افزایش نرخ بهره توسط این بانک ضعیف شده است. به عقیده تحلیلگران این جمله احتمالاً بدان معنا خواهد بود که اقتصاد آمریکا در مرحله حساسی قرار گرفته است.

در معاملات امروز، یورو نیز با 0.24 درصد افزایش به 1.1504 دلار رسید. پوند نیز که به دلیل اختلاف بین دولت و مجلس انگلیس در مورد چگونگی خروج از اتحادیه اروپا د ر وضعیت مناسبی قرار ندارد با 0.1 درصد افزایش به 1.3131 دلار رسید.

منبع: انتخاب
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 653

به "دلار در پایین ترین سطح 3 هفته اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلار در پایین ترین سطح 3 هفته اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید