دریاچه سبز ؛ پارکی زیرِ آب

به گزارش مجله 10 از 10، دریاچه سبز ؛ پارکی زیرِ آب

دریاچه سبز یا گرونر، دریاچه سبز رنگ زیبایی است که نزدیک روستای تراگوس در جنوب غربی اتریش واقع شده است. این دریاچه در ناحیه ای جنگلی در میان قله های برفی کوه های هوسچوآب قرار گرفته است. این منطقه با داشتن منظره ها بی نظیر، یکی از برترین مکان ها برای طبیعت گردی و ماجراجویی در میان کوه هاست.

دریاچه سبز ؛ پارکی زیرِ آب

اما گذشته از همه این ها، مهمترین دلیلی که می خواهیم این مکان منحصر به فرد را به شما معرفی کنیم، دریاچه سبز است که به عنوان یکی از شگفت انگیزترین مکان ها برای غواصی و پدیده ای نادر در سراسر اروپا شناخته می گردد.

در طول فصل تابستان، برف قله های این ناحیه آغاز به آب شدن می نماید و آبِ تازه، دره را پر می نماید.

این منطقه برای بسیاری از کسانی که می خواهند به ارتفاع 2500 متری قله ها دست پیدا نمایند، نقطه آغاز است.

درست در میان کوه های کارستی(کارست به پدیده خوردگی و انحلال توده سنگ ها گفته می گردد)، دریاچه سبز تراگوس اتریش واقع شده است که در حالت طبیعی یک متر عمق دارد.

اما در فصل مارس(فروردین) هنگامی که دمای هوا به یکباره افزایش پیدا می نماید و برف قله ها آب می گردد، سطح آب دریاچه به آرامی آغاز به بالا آمدن می نماید، و تمام منطقه را می پوشاند.

در ماه ژوئن(تیر)، عمق آب دریاچه به 12 متر می رسد. و درختان بلند، پل، و حتی نیمکت هایی که در حاشیه دریاچه قرار داده شده اند، همگی به زیر آب می روند. در اواخر ماه جولای(مرداد)، دریاچه کوچک و کوچکتر می گردد . نمایی زیبا از زیر آب نمایان می گردد. و این پدیده نادر فقط یکبار در سال اتفاق می افتد.

اگر می خواهید که به تماشا اتریش و دریاچه گرونر بروید، طوری برنامه ریزی کنید که اواسط ماه می(خرداد) یا ژوئن(تیر) آنجا باشید.

در نگاه اول، با تماشا عکس هایی که از این مکان شگفت انگیز گرفته شده است، به نظرتان می رسد که غواصی سعی داشته است تا به اعماق دنیایی در زیر آب نفوذ کند و آن را کشف کند.

اما اگر با دقت بیشتری نگاه کنید، متوجه وجود یک درخت، یک پل و حتی یک نیمکت می شوید. در واقع این عکس ها، غواصی را در حال عبور از دریاچه سبز در اتریش نشان می دهد.

بیشتر ایام سال، بازتماشامایندگان از این منطقه زیبا، می توانند با فراغت خاطر در کنار این تالاب زیبا حرکت نمایند، و روی نیمکت هایی که در حاشیه دریاچه قرار داده شده اند، بنشینند و از مشاهده منظره ها زیبای آن لذت ببرند.

آن ها می توانند از چندین مسیر پیاده روی عبور نمایند و از روی پل کوچکی بگذرند. اما با بالا آمدن آب دریاچه، هر چیزی که در آن اطراف باشد به زیر آب می رود.

غواص و عکاس معروف سوئیسی، مارک هِنور، در خصوص این پدیده طبیعی شنیده بود و خود برای کشف آن، راهی این منطقه شد.

این غواص 39 ساله می گوید: وقتی زیر آب رفتم، انگار که قدم به دنیای خارق العاده ای گذاشتم. همه چیز بسیار زیبا بود. شنا در میان چمن های سبز، گل ها، مسیرها، صخره ها و درختان مثل رویا بود.

خوش شانس بودیم که نور خورشید این منطقه بی نظیر را برای ما خلق نموده بود. من و همسرم به مدت هفت روز آن جا بودیم و در طول این زمان هر روز 3 غواص تازه را می دیدیم که برای تماشا این شگفتی آمده است و با آن ها وقت می گذراندیم.

او بعلاوه اضافه می نماید: ما زمان کمی برای گرفتن عکس هایی داشتیم که در آن موقع، خورشید در شرایط مناسبی قرار گرفته باشد. غواصی فقط برای مدت یک ماه در فصل بهار امکان پذیر است. چون در طول سال عمق آب دریاچه بسیار کم است.

برترین نرخ بلیط هواپیما به مقصد اتریش

برای رزرو هتل در اتریش اینجا را کلیک کنید

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 آذر 1401 بروزرسانی: 18 آذر 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2288

به "دریاچه سبز ؛ پارکی زیرِ آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه سبز ؛ پارکی زیرِ آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید