درمان سیاهی دور چشم با مواد طبیعی و غیر مضر

به گزارش مجله 10 از 10، سیاهی دور چشم دلایل مختلفی مثل شیوه زندگی ناسالم، دهیدراته شدن بدن، کمبود مواد مغذی،ب خوابی و حساسیت دارد. ترک عادت های غلط زندگی و استفاده از مواد طبیعی همچون روغن بادام، سیب زمینی، خیار و ... در درمان سیاهی دور چشم موثر است.

درمان سیاهی دور چشم با مواد طبیعی و غیر مضر

دانستنی های لازم برای درمان سیاهی دور چشم

  1. خواب کافی داشته باشید.
  2. رژیم غذایی مناسب و سالم داشته باشید.
  3. از مصرف سیگار و الکل پرهیز کنید.
  4. از کرمهای ضد آفتاب برای محافظت از پوست دور چشمتان بهره ببرید.
  5. موقع خواب و استراحت آرایش صورت خود را به صورت کامل پاک کنید.
  6. از کمپرس سرد در نواحی سیاهی دور چشم خود بهره ببرید.

    سرما باعث کاهش گردش خون در رگ های خونی نواحی زیر چشم می شود. گردش بیش از حد خون و انباشته شدن آن زیر چشم است که باعث پف با سیاهی چشم می شود. بنابراین کمپرس سرد برای برطرف این مشکل یاری فراوانی می نماید. کمپرس را روزانه 3 یا 4 بار و به مدت چند روز انجام دهید تا تاثیر آن را مشاهده نمایید.

  1. از روغن بادام برای درمان سیاهی دور چشم بهره ببرید.

    روغن بادام ماده طبیعی بسیار موثری برای درمان عارضه سیاهی دور چشم است که به آسانی قابل تهیه است. روغن بادام منبع غنی ویتامین ها است. به همین علت برای درمان بسیاری از مسائل پوستی استفاده می شود. روغن بادام باعث روشن شدن پوست و برطرف خستگی آن میشود. برای استفاده کافی است روزانه آن را به دور چشم مالیده و به آرامی ماساژ دهید. برای تاثیر بیشتر می توانید روغن بادام را با مقداری عسل مخلوط کنید و آن را به دور چشمتان بزنید و اجازه دهید تمام طول شب باقی بماند. صبح آن را با آب سرد بشویید.

    اگر تمایل دارید دور چشمتان مرطوب هم باشد، می توانید از ترکیب روغن بادام و شیر بهره ببرید و اجازه دهید مخلوط مدت 15 دقیقه در نواحی سیاهی و کبودی باقی بماند. سپس با آب سرد بشویید.

  1. خیار

    تاثیر مثبت خیار برای درمان سیاهی دور چشم مربوط به ترکیبات درون آن و درجه حرارت آن است. دانشمندان تعدادی از آنتی اکسیدان ها را درون خیار یافته اند. مثل وایتکسین، ایسوس کوپارین، اورین تین و ... . خیار همچنین حاوی ویتامین های c و k است. وقتی که خیار را به پوستمان بمالیم، این آنتی اکسیدان ها به سرعت جذب می شوند و باعث کاهش التهاب هایی که منجر به سیاهی دور چشم است، می شود.

    بهتر است خیار را قطعه قطعه نموده و قبل از استفاده چند دقیقه در فریزر قرار دهید. سپس روی یک سطح صاف خوابیده و برش های خیار را روی چشم و اطراف آن قرار داده و به مدت حداقل 10 دقیقه نگاه دارید.

    شما می توانید از مخلوط خیار یا آب آن با آب لیمو نیز استفاده نمایید.

  1. سیب زمینی خام

    سیب زمینی جزء سبزیجات نشاسته دار و از جمله سفیدکننده های گیاهی است که باعث روشن شدن سیاهی دور چشم و جلوگیری از پف آن می شود. سیب زمینی نیز مثل خیار دارای خواص خنک کنندگی است. همچنین منبع سرشار آنزیم ها، ویتامین های C و A، و نشاسته است که به روشنی و رطوبت دور چشم یاری میکند. ویتامین A موجود باعث استقامت پوست دور چشم برای جلوگیری از ظاهر شدن سیاهی می شود.

    برای درمان می توانید از خود سیب زمینی به تنهایی یا از آب آن یا بصورت مخلوط با عناصر دیگری مانند عسل، خیار یا روغن زیتون نیز بهره ببرید.

  2. گوجه فرنگی
  3. آب لیمو
  4. روغن نارگیل
  5. چای کیسه ای
  6. زردچوبه
  7. برگ نعنا
  8. شیر سرد
  9. آب پرتقال
  10. کاهش مصرف نمک
  11. عسل
  12. آووکادو
  13. روغن کرچک
  14. آرد ذرت

ترکیب آرد ذرت و ماست و استفاده روزانه این ترکیب

منبع: setare.com
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1560

به "درمان سیاهی دور چشم با مواد طبیعی و غیر مضر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان سیاهی دور چشم با مواد طبیعی و غیر مضر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید