دختری که درگذشت و نفهمید قهرمان المپیک بوده است

به گزارش مجله 10 از 10، یک دختر گلف باز آمریکایی بدون اینکه بداند قهرمان المپیک بوده است از جهان رفت.

دختری که درگذشت و نفهمید قهرمان المپیک بوده است

به گزارش خبرنگاران، تاریخ بازی های المپیک سرشار از اتفاقات تلخ و شیرین و جالب است. داستان گلف باز آمریکایی که نمی دانست قهرمان المپیک شده است جزو داستان های جالب المپیک محسوب می گردد.

مارگات آبوت دختر گلف باز آمریکایی است که در المپیک 1900 شرکت کرد. این دوره از بازی ها اولین ورود زنان به المپیک بود که 22 زن در رشته های تنیس، قایق بادبانی، سوارکاری، کروکت و گلف شرکت کردند.

آبوت هم یک دانشجو بود که به پاریس نقل مکان نموده بود و متوجه برگزاری یک مسابقه گلف در پاریس شد. نکته جالب این است که او نمی دانست رقابتی که در آن شرکت نموده است، المپیک است.

آبوت در آن رویداد اول شد اما آن موقع اهدای مدال هم انجام نمی شد و این سنت از المپیک 1904 شکل گرفت.

او سپس ازدواج کرد و به آمریکا برگشت.

پائولا ولش استاد دانشگاه فلوریدا آمریکا و عضو هیات مدیره المپیک تحقیقاتی را در خصوص زنان ورزشکار آمریکایی انجام داد و متوجه شد که مارگارت آبوت قهرمان المپیک شده است از این رو با خانواده او تماس گرفت.

البته آبوت در سال 1955 از جهان رفته بود، بدون اینکه متوجه گردد قهرمان المپیک بوده است. با این حال او در میان زنان آمریکایی صندلی ویژه ای دارد.

فیلیپ دان فرزند او در سال 1984 اعلام کرد: همواره اتفاق نمی افتد که بعد از 80 سال بفهمید مادرتان قهرمان المپیک بوده است. او حتی خوش هم این مسئله را نمی دانست و فقط به ما گفته بود قهرمان مسابقات گلف پاریس شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1686

به "دختری که درگذشت و نفهمید قهرمان المپیک بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختری که درگذشت و نفهمید قهرمان المپیک بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید