خوراک لوبیا قرمز با سیب زمینی

به گزارش مجله 10 از 10، خوراک لوبیا قرمز با سیب زمینی را می توانید به همراه نان تازه میل و برخی ها این خوراک را با برنج نیز میل می نمایند.

خوراک لوبیا قرمز با سیب زمینی

خوراک لوبیا قرمز با سیب زمینی یکی از خوراک های بسیار خوشمزه و لعاب دار است که به شکل سنتی تهیه می گردد و شما می توانید به دلخواه با ترکیب لوبیا چیتی و قرمز یا فقط قرمز آن را درست کنید. این روش تهیه خوراک بسیار لعاب دار و غلیظ است و شما می توانید با افزودن قارچ و سیب زمینی طعم خوبی به این خوراک دهید. با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خوراک لوبیا قرمز با سیب زمینی

  • لوبیا قرمز 1 پیمانه
  • سیب زمینی 2 عدد میانه
  • پیاز 1 عدد
  • آبلیمو به اندازه لازم
  • قارچ 6 عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز به اندازه لازم

طرز تهیه خوراک لوبیا قرمز با سیب زمینی

مرحله اول

ابتدا باید لوبیا قرمز را تمیز کنید و از چند ساعت قبل خیس کنید تا هم راحت تر بپزد و نفخ آن نیز گرفته گردد. حتما بین زمان خیس کردن لوبیا چندین بار آب آن را عوض کنید. می توانید ترکیب لوبیا چیتی و قرمز نیز بریزید.

مرحله دوم

در ادامه باید لوبیا را بدون افزودن نمک داخل قابلمه ریخته و آب بریزید و زمان دهید تا 1 الی 2 ساعت لوبیا ها خوب بپزد و بعد آبکش کنید و کنار بگذارید. می توانید برای سادگی در کار از زودپز بهره ببرید و وقتی کمی نرم شد از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی یا خلالی ریز خرد کنید و به همراه روغن و زردچوبه و ادویه ها تفت دهید تا سبک و طلایی گردد. بعد یکی از سیب زمینی ها را نگینی ریز کنید و به همراه پیاز تفت دهید. سپس لوبیا را اضافه کنید و سیب زمینی به جای مانده را پوست بگیرید و به صورت درسته داخل مواد قرار دهید.

مرحله چهارم

در ادامه روی مواد آب بریزید و زمان دهید تا سیب زمینی نرم گردد. بعد سیب زمینی را از قابلمه درآورید و با یاری گوشتکوب دستی یا برقی بکوبید تا له گردد. سپس داخل قابلمه برگردانید و به مدت 20 دقیقه دیگر بگذارید تا جا بیفتد. در همین حین قارچ ها را بشویید و خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید تا نرم گردد. سپس داخل قابلمه بریزید و در پایان نمک و آب لیموترش بزنید.

فوت و فن های دستور پخت خوراک لوبیا قرمز با سیب زمینی

  • می توانید برای خوشمزه تر شدن خوراک لوبیا قرمز با سیب زمینی از عصاره گوشت بهره ببرید.
  • اندازه فلفل قرمز را می توانید کم و زیاد کنید.
  • موقع سرو کمی پیاز داغ و روغن زیتون بریزید.
پیشنهاد مطالعه: برای تماشا دستورهای بیشتر از آشپزی 10 اشتباه رایج در آشپزی که شاید ندانیم را بخوانید.

منبع: پارسی دی

منبع: پیام دلتا
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2321

به "خوراک لوبیا قرمز با سیب زمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراک لوبیا قرمز با سیب زمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید