خواص آووکادو ؛ 7 خاصیت این سوپر میوه

به گزارش مجله 10 از 10، آووکادو، یکی از میوه های بسیار پرخاصیت و دارای ارزش غذایی بالا است. به طوری که به این میوه لقب سوپر فود را نسبت داده اند. نکته ای که این میوه را نسبت به سایر میوه ها منحصر به فرد می نماید، وجود مقدار زیادی از چربی های سالم است. علاوه بر چربی های سالم، آووکادو حاوی مقدار مناسبی از کربوهیدرات ها، فیبر غذایی، پروتئین و درجه های مختلف پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم، روی، فولات و ویتامین های ضروری مختلف است. این میوه که به ظاهر شبیه به گلابی است در آب و هوای گرمسیر و استوایی پرورش می یابد. در ادامه مقاله با خواص آووکادو، این سوپر میوه، بیشتر آشنا شوید.

خواص آووکادو ؛ 7 خاصیت این سوپر میوه

کلسترول خون و تری گلیسیرید بدن را کاهش می دهد

بر اساس مطالعات صورت گرفته، مقدار کلسترول، تری گلیسیرید و فشار خون جز فاکتورهایی هستند که با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط هستند. مصرف آووکادو باعث کنترل فشار خون و کاهش کلسترول و تری گلیسیرید خون می گردد.

در این مطالعات، افراد به دو گروه تقسیم شدند. گروهی که آووکادو مصرف می کردند، دچار تغییرات زیر شدند.

  • کاهش چشمگیر سطوح کلسترول
  • کاهش 20 درصدی تری گلیسیرید خون
  • کاهش 22 درصدی کلسترول LDL
  • افزایش 11 درصدی کلسترول HDL

آووکادو قند خون را تنظیم می نماید

این میوه هم چنین حاوی چربی های منحصر به فرد است که قادر به مقاومت در برابر انسولین هستند و به بدن یاری می نماید تا سطح قند خون خود را به طور منظم تنظیم کند. فیبر رژیمی موجود در آووکادو هم چنین به حفظ سطح قند خون یاری می نماید.

به جلوگیری از سرطان یاری می نماید

با مطالعات بر روی حیواناتی که از عصاره آووکادو تغذیه می نمایند، این نتیجه به دست آمد که آووکادو می تواند به جلوگیری از سرطان پوست، دهان و پروستات یاری کند.

علاوه بر آن، مطالعه دیگری نشان داد که این میوه می تواند به کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی در لنفوسیت های انسانی یاری کند. همچنین معین شده است که عصاره آووکادو مانع رشد سلول های سرطان پروستات می گردد.

طرز تهیه مافین آوکادو و بیکن ایرلندی سولیکو

باعث کاهش التهاب بدن می گردد

اکثر چربی موجود در آووکادو، اسید اولئیک است که به عنوان اسید چرب تک غیراشباع ماده تشکیل دهنده اصلی روغن زیتون هم هست و گمان می رود که برخی از اثرات مفید روغن زیتون به خاطر آن باشد. این چربی باعث کاهش التهاب در بدن می گردد. به همین خاطر این میوه، خطر بیماری های التهابی را کاهش می دهد.

همزمان می تواند به افزایش وزن سالم و کاهش وزن شما یاری کند

کالری و مواد مغذی سالم موجود در این میوه باعث افزایش وزن سالم شما خواهد شد. علاوه بر آن شواهدی مبنی بر این وجود دارد که آووکادو باعث کاهش وزن می گردد.

در یک مطالعه، افراد به دو گروه تقسیم شدند. به یک گروه وعده غذایی حاوی آووکادو داده شد و به گروه دیگر، یک وعده مشابه اما بدون آووکادو! از آن ها تعدادی سوال در مورد حس گرسنگی و سیری شان پرسیده شد. افرادی که آووکادو خورده بودند، 23 درصد بیشتر احساس سیری کردند و تمایل آنها به غذا خوردن در طول 5 ساعت آینده، 28 درصد کمتر بود.

اگر این مسئله در بلندمدت درست باشد، پس جای دادن آووکادو در رژیم غذایی تان می تواند به شما یاری کند تا به طور طبیعی کالری کمتری مصرف کنید.

آنتی اکسیدان های آووکادو، از چشم محافظت می نماید

این میوه نه تنها جذب آنتی اکسیدان در بدن را افزایش می دهد بلکه سرشار از آنتی اکسیدان است. این آنتی اکسیدان ها شامل مواد مغذی به نام لوتئین و زاکسانتین است که برای سلامت چشم بسیار مفید هستند.

به تقویت پوست و مو یاری می نماید

روغن این سوپر میوه به بعضی از محصولات آرایشی مخصوص پوست و مو اضافه می گردد چون پوست را تغذیه نموده و درخشش آن را بیشتر می نماید. هم چنین موهای شما را براق می نماید. محتوای ویتامین E در آووکادو یاری می نماید تا از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 9 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 170

به "خواص آووکادو ؛ 7 خاصیت این سوپر میوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص آووکادو ؛ 7 خاصیت این سوپر میوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید