خانه تکانی کنید ممکن است مشمول قطعی آب شوید!

به گزارش مجله 10 از 10، مشاور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با شروع خانه تکانی ها، مصارف آب در استان تهران به سه برابر ورودی سدهای پنجگانه آن رسیده و آب مشترکانی که مصارف نادرستی داشته باشند، قطع خواهد شد.

خانه تکانی کنید ممکن است مشمول قطعی آب شوید!

به گزارش ایسنا، حبیب الله براتی با بیان اینکه نهمین روز اسفند را در شرایطی پشت سر می گذاریم که حداکثر دمای تهران 17 درجه و دمای مطلوبی بوده، اما همچنان مصرف آب، در روز گذشته 2 میلیون و 950 هزار مترمکعب بوده است، اظهار کرد: مصرف لحظه ای آب تهران 42 هزار لیتر بر ثانیه و ورودی آب به سدهای پنجگانه استان تهران، 17 هزار لیتر بر ثانیه بوده این به معنای آن است که مصرف لحظه ای آب تهران، 3 برابر ورودی سدهای آن است.

وی تاکید نمود: مفهوم واضح تر آمارها، این است که همچنان در حال استفاده از ذخایر سدها هستیم. مجموع ذخایر سدها در روز گذشته 222 میلیون مترمکعب بوده و به طور مرتب در حال کاهش است.

وی درباره علت این کاهش حجم ذخایر در گفت وگویی تلویزیونی گفت: ورودی آب به سدها کم است و از شهروندان درخواست می گردد در ایام پرمصرف سال در زمان خانه تکانی و شست و شوی منازل و سایر مصارف، به کسری منابع آب و کمبود ذخایر سدها توجه داشته باشند و همکاری نمایند تا دچار مشکل نشویم.

با پرمصرف ها برخورد جدی می گردد

مشاور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران بعلاوه درباره برخورد با مشترکان پرمصرف که به اخطارها توجه نمی نمایند، گفت: در حوزه های امداد و پست های مشترکان، اخطارهای کتبی و شفاهی به پرمصرف ها داده می گردد و گاهی نیز، اقدام به قطع آب آن ها می نمایند.

وی اضافه نمود: در مرکز 122 آبفای استان تهران که پایش ها و مسائل شبکه آب را رصد می نماید، روزانه حدود 10 هزار تماس داریم که حدود 3000 مورد آن، به کارشناس ارجاع و مابقی هدایت می شوند. این اتفاقات به طور مرتب رخ می دهد و به مشترکان پرمصرف در منطقه ها 22 گانه شهر تهران که تعیین گردد مصارف درستی ندارند یا رعایت نمی نمایند، هم اخطار داده و هم قطع و وصل انشعاب آن ها انجام می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 اسفند 1401 بروزرسانی: 10 اسفند 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2330

به "خانه تکانی کنید ممکن است مشمول قطعی آب شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه تکانی کنید ممکن است مشمول قطعی آب شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید