خارج کردن سه خرمگس زنده از چشم بیمار

به گزارش مجله 10 از 10، جراحان بیمارستانی در هند سه خرمگس زنده را از چشم یک زن آمریکایی خارج کردند.

خارج کردن سه خرمگس زنده از چشم بیمار

خبرنگاران - مقامات بیمارستانی روز دوشنبه اعلام کردند یک زن آمریکایی که به تازگی از جنگل های آمازون بازدید نموده بود به دلیل ابتلاء به یک مورد نادر میازیس، نوعی عفونت بافتی در چشم تحت عمل جراحی موفقیت آمیز قرار گرفته است.

بنا به گزارش Mint، طی این عمل جراحی سه خرمگس زنده که میزان آن ها 2 سانتی متر بود از چشم این زن 32 ساله خارج شد. این زن با مراجعه به اورژانس پزشکی از تورم پلک فوقانی سمت راست همراه با قرمزی و حساسیت شکایت نموده بود. او به پزشکان گفته بود طی 4 تا 6 هفته گذشته هر چند وقت یکبار حرکت چیزی را در داخل چشمایش احساس می نماید. او با پزشکان در ایالات متحده آمریکا مشورت نموده بود بود، اما پزشکان با چند داروی تسکین درد او را مرخص نموده بودند.

بیشتر بخوانید

دکتر محمد ندیم، رئیس اورژانس پزشکی بیمارستان فورتیس در دهلی نو در این باره گفت: مورد این زن این یک نوع بسیار نادر میازیس بود؛ بنابراین این موارد احتیاج به آنالیز دقیق و فوری دارند. این شهروند آیالات متحده یک مسافر است و دو ماه پیش سابقه بازدید از جنگل های آمازون را داشته است. با مشکوک شدن به وجود جسم خارجی با توجه به سابقه سفر وی و مشاهده حرکات داخل پوست این تشخیص انجام شد.

لازم به ذکر است؛ میازیس بیماریی است ناشی از حضور لارو مگس ها در بافت های زنده و یا مرده بدن که این ورود و حضور لارو ممکن است به وسیله زخم و جراحات پوستی و یا به وسیله حفرات طبیعی بدن مثل دهان، گوش، چشم و دستگاه تناسلی - ادراری صورت گیرد.

خبرنگاران فضای مجازی اخبار داغ فضای مجازی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2146

به "خارج کردن سه خرمگس زنده از چشم بیمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خارج کردن سه خرمگس زنده از چشم بیمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید