جزئیات فروش سهام عدالت به وسیله بانک ، فرصت ثبت درخواست فروش تا 10 خرداد ماه

به گزارش مجله 10 از 10، براساس اعلام وزیر امور مالی و دارایی سهامداران از روز سه شنبه هفته جاری یعنی از روز ششم خرداد ماه می توانند با مراجعه به بانک ها فرم فروش سفارش فروش 30 درصد از سهام عدالت خود را تکمیل نمایند.

جزئیات فروش سهام عدالت به وسیله بانک ، فرصت ثبت درخواست فروش تا 10 خرداد ماه

حسین فهیمی، سخنگو ستاد رهبری آزادسازی سهام عدالت در این خصوص به خبرنگاران گفت: فقط سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب نموده اند می توانند به بانکی که شماره شبا خود در آن را به سامانه سهام عدالت داده اند مراجعه و فرم فروش را تکمیل نمایند.

به گفته وی، زمان فروش 30 درصد سهام از روز ششم خرداد ماه شروع می گردد و تا روز شنبه دهم ادامه دارد.

وی در مورد کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب نموده اند گفت: محدودیت 30 درصدی برای کسانی است که روش مستقیم را انتخاب نموده اند، سهامدارانی که روش غیرمستقیم را انتخاب نمایند پس از این که نماد شرکت های سرمایه گذاری در بورس پذیرفته شد می توانند سهام خود را بدون محدودیت بفروشند.

طبق اظهار رئیس سازمان خصوصی سازی تا پیش از آزادسازی سهام عدالت حدود پنج میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت، شماره شبا خود را در سامانه ثبت ننموده بودند که به گفته معاون سازمان خصوصی سازی از زمانی که بحث آزادسازی سهام عدالت مطرح شده تا به امروز حدود 600 هزار نفر شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت اعلام کردند.

شماره شبا بعضی از این گروه هنوز تایید نشده است، آیا این افراد نیز می توانند از ششم خرداد ماه نسبت به فروش سهام عدالت اقدام نمایند؟

فهیمی در پاسخ به این سوال گفت: کسانی که روش مستقیم را انتخاب نموده اند، صرف نظر از این که شماره شبا آنها تایید شده یا خیر می توانند به بانک ها مراجعه نمایند.

وی در مورد سهامدارانی که زیر سن قانونی(18 سال) قرار دارند گفت: برای این گروه از سهامداران پدر یا قیم می تواند نسبت به آزادسازی و فروش سهام عدالت آنها اقدام کند.

به گفته وی برای کسانی که روش مستقیم را انتخاب نمایند کد بورسی صادر می گردد و سپس باید در سامانه سجام فرایند احراز هویت را انجام دهند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1138

به "جزئیات فروش سهام عدالت به وسیله بانک ، فرصت ثبت درخواست فروش تا 10 خرداد ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات فروش سهام عدالت به وسیله بانک ، فرصت ثبت درخواست فروش تا 10 خرداد ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید