تینت لب چیست و چه تفاوتی با انواع رژ لب دارد؟

به گزارش مجله 10 از 10، آرایش و زیبایی لب ها یکی از اصلی ترین بخش های میک آپ خانم ها محسوب می شود. کمپانی های تولید کننده محصولات آرایشی هر سال گستره نوی از انواع رژ لب های مایع و جامد با انواع رنگ ها و فرمولاسیون های نو روانه بازار می کنند. اما در این مطلب به یکی از محصولات پرطرفدار و نو آرایش لب پرداخته ایم؛ تینت لب. این محصول نو ابتدا در کره جنوبی و شرق آسیا و سپس در تمامی جهان طرفداران پر و پا قرص خود را پیدا کرده است. تینت ها نسبت به رژ لب ها ترکیبات بی ضررتری دارند و به لحاظ زیبایی هم جلوه طبیعی تری به لب می دهند.

تینت لب چیست و چه تفاوتی با انواع رژ لب دارد؟

اما تینت لب چیست و چه تفاوتی با انواع رژ لب دارد؟ با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید تا پاسخ سوالاتتان را بگیرید.

تینت لب چیست؟

تینت لب یکی از محصولات تازه آرایشی است که اغلب بدون اضافه کردن درخشندگی به لب ها به آن ها رنگ می دهد. این محصول آرایشی که در چند سال اخیر بسیار پرطرفدار شده جایی بین بالم لب و رژ لب قرار می گیرند. نسبت به رژ لب ملایم تر هستند اما نسبت به بالم لب ها رنگ بیشتری نسبت به براقیت بالم لب یا برق لب ایجاد می کند.

این محصولات آرایشی برای اولین بار از طریق شرکت های تولید کننده مواد آرایشی کره ای به بازار عرضه شدند. فرمولاسیون تازه و طبیعی این محصولات باعث شد تا نه تنها در میان زنان کره ای و آسیای شرقی بلکه در کشورهای غربی هم طرفداران پر و پا قرصی را بیابند. اگر عبارت تینت لب یا lip tint را سرچ کنید تعداد بسیار زیادی ویدیو در خصوص مزایا و نحوه استفاده از این محصولات پرطرفدار خواهید یافت.

یکی از شاخص ترین خصوصیات تینت روی لب ها یک حالت گرادیان مانند است که در مرکز لب ها پررنگ تر و با رفتن به سمت لبه های لب محو می گردد. احتمالا این مدل آرایش لب مجذوب کننده را در میک آپ خواننده ها و سلبریتی های محبوب کره ای دیده باشید. سبکی از میک آپ لب که آمبره هم نامیده می گردد و با استفاده از تینت لب بسیار ساده تر و مجذوب کننده تر انجام می گردد.

  • 10 مرحله ساده برای یک آرایش لایت زیبا و طبیعی

تینت های لب اغلب حاوی ترکیبات ضدآفتاب و فرم دهنده هستند و این خاصیت ویژه در این محصولات آرایشی پر طرفدار سبب می گردد تا ضمن محافظت از لب ها در برابر اشعه UV، لب ها نرم تر و صاف تر به نظر برسند و فرم مطلوب تری پیدا کنند. به تینت های لب رایحه های معطر و ملایمی هم اضافه می گردد تا لب هارا خوش بو و خوش طعم کند.

متداول ترین نوع تینت لب موجود در بازار تینت مایع است که معمولا در بطری های شیشه ای کوچک عرضه می گردد. باید دقت کنید که مایع موجود در شیشه معمولا بسیار پررنگ تر و تیره تر از رنگی که به پوست می دهد، دیده می گردد.

انواع تینت های موجود در بازار

تینت ها در انواع مختلفی عرضه می شوند؛ تینت های مایع، تینت های پیل آف، تینت پیچی یا استیکی و تینت مات.

تینت های مایع محبوب ترین و پرکاربردترین انواع تینت ها هستند. تینت های مایع معمولا در یک بطری ریخته می شوند و با یک پایه برس دار کوچک روی لب یا گونه ماساژ داده می شوند. یکی از محبوب ترین و معتبهترین مدل های تینت مایع تینت های برند اتود است که هم کیفیت بالایی دارد و هم قیمت مناسبی.

تینت های پیل آف از جمله تازهترین محصولات تینت به شمار می آیند. نحوه کاربرد این مدل تینت ها به این صورت است که ابتدا یک لایه ضخیم از تینت را روی لبتان می زنید و می گذارید حدود 10 دقیقه بماند. سپس تینت روی لبتان خشک شده و پوسته رویی آن به آسانی جدا می گردد. رنگدانه های تینت به لب هایتان می چسبند و حدود 12 ساعت هم ماندگاری دارند.

تینت های پیچی یا استیکی به لحاظ ظاهری به بالم لب های پیچی شباهت دارند. این مدل از تینت ها بافتی کرم مانند و سبک دارند و از آنجایی که استیک های رنگی دارای مواد مرطوب کننده بیشتری هستند، به نسبت تینت های مایع معمولی لب های خشک را پرتر و نرم تر از رنگ های مایع لب می کنند. دقایقی پس از استفاده از این تینت ها، درخشندگی اولیه تینت از بین می رود و رنگ روی لب برای ساعت ها باقی می ماند.

تینت های مات از تینت های مایع سنگین تر و غلیظ ترند ولی از به نسبت رژ لب های مایع بافت بسیار سبک تری دارند. این محصولات به هیچ عنوان حالت چروک خوردگی یا ترک خوردگی به لب ها نمی دهند و رنگی بی نقص و پوششی کامل روی لب ایجاد می کنند. اگر به حالت مات لب ها علاقه مندید اما نمی توانید از این مدل تینت ها استفاده کنید و یا نتوانسته اید آن ها را در بازار خریداری کنید، می توانید از تینت مایع معمولی استفاده کنید و با یک کاور لب مات، یک فرم مات به لب هایتان بدهید.

مزایای استفاده از تینت لب به نسبت رژ لب و بالم

احتمالا برایتان این سوال به وجود آمده باشد که تینت لب چه فرقی با رژ لب دارد؟ اصلی ترین تفاوت تینت لب و رژ لب و بالم به فرمولاسیون و ترکیبات آن ها برمی گردد؛ برق لب ها و رژ لب ها اغلب در ترکیبات خود روغن و موم دارند در حالی که تینت های لب یک بیس مایع یا ژل مانند دارند و دارای بافتی شبیه به موس هستند. پس از استفاده تینت بر روی پوست، مایع یا ژل بیس تبخیر شده و رنگدانه های موجود در تینت بر روی پوست باقی می مانند.

ترکیبات روغنی و مومی موجود در رژ لب ها (چه مایع و چه جامد) موجب پایدار نبودن و لغزش آن ها بر لب می گردد در حالی که رنگدانه های تینت بر روی پوست باقی می مانند و به روی سطح پوست می چسبند. در این بخش به تفکیک برخی از مزایای تینت لب را نسبت به رژ لب بررسی خواهیم کرد.

ماندگاری بالای تینت لب نسبت به رژ لب

یکی از مهمترین مزایای تینت ها این است که ماندگاری بالایی دارند. اگر دارای خاصیت براق کنندگی باشند، خاصیت براق کنندگی آن ها زودتر از بین می رود اما رنگ آن ها روی لب برای مدت طولانی تری باقی می ماند. این خاصیت ممتاز تینت لب را به گزینه ای مناسب برای روز های گرم تابستان بدل کرده است.

مواقعی که شما امکان تتازه رژ لبتان را ندارید تینت لب می تواند کارتان را بسیار آسان تر کند. ماندگاری تینت لب به میزانی است که با آشامیدن و خوردن هم پاک نمی گردد و برای پاک کردن آن باید از میسلار واتر یا شیرپاک کن استفاده کنید.

  • راهنمای خرید رژ لب؛ بهترین رنگ رژ لب برای رنگ پوست شما

عدم رد گذاری و ایجاد لکه روی فنجان و لیوان

فرمولاسیون خاص و نحوه اثر گذاری تینت ها باعث می گردد که بر عکس رژ لب اثری روی فنجان یا لیوان نگذارند. همان طور که گفته شد رنگدانه های تینت به پوست می چسبند و ردی روی فنجان و یا لیوان باقی نمی گذارند.

بافت سبک و فاقد سرب

به دلیل نوع فرمولاسیون این محصولات پرطرفدار فاقد سرب هستند و از سویی دیگر به دلیل این که بر پایه آب و یا ژل ساخته شده اند بسیار سبک هستند. زمانی که رژ لب می زنید سنگینی این مواد را به دلیل ترکیبات روغنی و مومی روی پوستتان احساس می کنید. در حالی که تینت به دلیل بافت موس مانند چسبناک نیست، به خوبی روی لب پخش می گردد و اصلا در لب هایتان احساس سنگینی نمی کنید.

آبرسانی و مرطوب کردن لب

تینت لب به دلیل داشتن نرم کننده هایی مثل ویتامین E و هیالورونیک اسید از ترک خوردن، خشکی لب و پوسته پوسته شدن لب جلوگیری می کنند؛ به طوری که با زدن تینت لب به لب هایتان دیگر به مرطوب یا چرب کننده لب نیاز ندارید و لب هایتان جلوه بسیار مجذوب کننده تری خواهند داشت.

تینت، یکی از بهترین گزینه ها برای آرایش نچرال

به دلیل سبکی این محصول و البته رنگ طبیعی که تینت روی لب ایجاد می کند این محصول پرطرفدار یکی از بهترین گزینه ها برای آرایش سبک و نچرال است.

یک محصول آرایشی بسیار مقرون به صرفه

تینت از رنگدانه غنی بوده و تنها مقدار کمی از مایع، برای ایجاد رنگ کافی مناسب است. برای همین یک عدد از آن، تا مدت زمان زیادی قابل استفاده خواهد بود. همین دلیل باعث می گردد تینت لب یک محصول آرایشی مقرون به صرفه و مناسب باشد.

نحوه استفاده از تینت برای لب و گونه

تینت لب را می توان یک محصول دوکاره دانست چرا که از آن می توانید روی گونه هایتان هم استفاده کنید. در این بخش از مطلب، نحوه استفاده از تینت برای لب ها و گونه ها را برایتان توضیح خواهیم داد.

استفاده از تینت برای لب ها

ابتدا با استفاده از اسکراب لب، سلول های مرده روی لب را به خوبی از بین ببرید. می توانید از اسکراب عسل و شکر هم استفاده کنید. پس از اسکراب و لایه برداری بافت مرده لب ها از بالم لب استفاده کنید تا لب هایتان به خوبی رطوبت رسانی شوند. چند دقیقه صبر کنید تا بالم جذب پوست لب تان گردد.

اگر می خواهید لبتان را به سبک گرادیان میک آپ کنید، اطراف لب هایتان را با کانسیلر بپوشانید و در قسمت مرکز لب، تینت لب بزنید و با انگشت کمی به اطراف لب پخش کنید. طوری که در قسمت های کناری با کانسیلر محو گردد.

اگر می خواهید لب هایتان را عادی آرایش کنید تینت را از مرکز به لب هایتان بزنید و به سمت کناره ها بیایید. برای این که دور لب هایتان تمیز تر آرایش گردد می توانید از خط لب استفاده کنید.

استفاده از تینت برای گونه

ابتدا صورتتان را با شوینده مناسب یا ژل شست وشوی صورت بشویید. از آبرسان یا مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید. این مرحله در نحوه استفاده از تینت لب به عنوان رژ گونه بسیار اهمیت دارد؛ چراکه پوست را نرم می کند و علاوه بر ایجاد ظاهری شاداب و زیبا به قرار گرفتن راحت تر تینت لب کمک می کند. اگر می خواهید از کرم پودر یا بی بی کرم استفاده کنید کرم را روی صورتتان بزنید و اجازه بدهید برای دقایقی جذب صورتتان گردد.

در مرحله بعدی مقداری از تینت روی نوک انگشتتان بگذارید و در محل گونه بمالید و به خوبی ماساژ دهید تا محو گردد. تینت بسیار سریع خشک می گردد بنابراین سریع آن را محو کنید تا صورتتان لکه لکه نگردد. برای پیدا کردن محل تینت گونه می توانید با لبخند زدن محل گونه را مشخص کنید.

برای استفاده از تینت لب به عنوان رژ گونه از براش رژ گونه هم می توانید استفاده کنید. به این صورت که کمی تینت روی براش بزنید و سپس در محل گونه تان آن را پخش کنید.

سخن آخر

در این مطلب هر آنچه که لازم است درباره تینت لب بدانید برایتان توضیح دادیم. از فرمولاسیون و چگونگی عملکرد این محصولات پرطرفدار تا مزایای و نحوه استفاده از آن ها. نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که در صنعت زیبایی و تولید مواد آرایشی چندین سال است که کمپانی های سازنده حرکتی را در جهت تولید محصولات بی خطر تر برای بدن آغاز کرده اند و ترند های میک آپ نچرال هم سبب شده محصولاتی تولید گردد که جلوه طبیعی تر و سبک تری به میک آپ می دهد.

این که در زمینه محصولات تازه اطلاعات به روزی داشته باشید سبب می گردد راحت تر بتوانید از بین گزینه های مختلف مواد آرایشی موجود در بازار محصولات مطلوب و مفید را برای خودتان بیابید.

منابع: beautytap, beautyanswered

منبع: دیجی استایل
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2198

به "تینت لب چیست و چه تفاوتی با انواع رژ لب دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تینت لب چیست و چه تفاوتی با انواع رژ لب دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید