تعهدگرایی چین در راستا احیای تجارت و اقتصاد جهانی

به گزارش مجله 10 از 10، رادیو بین الملل چین نوشت: چین با برگزاری نمایشگاه بین المللی کالاهای مصرفی از تاریخ 7 الی 10 ماه مه (17 الی 20 اردیبهشت ماه) در هاینان به عمل به تعهدات خود در زمینه ایجاد گشایش بیشتر و ایجاد یک اقتصاد آزاد جهانی و تحقق هدف رشد مشترک با سایر کشورها ادامه خواهد داد.

تعهدگرایی چین در راستا احیای تجارت و اقتصاد جهانی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

چین همیشه به رغم ظهور یکجانبه گرایی و حمایت گرایی، به تعهدات خود در زمینه ایجاد گشایش بیشتر و به اشتراک گذاری فرصت ها با کل دنیا عمل نموده است و در این بین، نمایشگاه بین المللی کالاهای مصرفی چین را می توان تازه ترین اقدام صادقانه این کشور در راستا ارتقاء آزادسازی و تسهیل تجارت و اقدامی کلیدی در راستای حرکت به سوی ساخت بندر تجارت آزاد هایننان و همچنین ساخت عظیم ترین منطقه تجارت آزاد (FTZ) در سراسر چین تلقی کرد.

نمایشگاه بین المللی کالاهای مصرفی چین با مشارکت مجموعا 648 شرکت بین المللی از 69 کشور و منطقه در سراسر دنیا و با حضور هزار و 365 برند بین المللی برگزار خواهد شد که این میزان مشارکت نشان دهنده اشتیاق و اعتماد چند ملیتی به چین به عنوان کشوری است که جمعیتی 1.4 میلیارد نفری دارد و در عین حال گروه هایی با درآمد متوسط در آن نیز از مرز 400 میلیون نفر فراتر می رود.

چین در طول یک دهه گذشته و یا بیشتر، مجموعه ای از اقدامات استوار را به منظور گسترش ادامه دار گشایش در سطح و کیفیت بالا اجرایی نموده است که از جمله این اقدامات می توان به ایجاد مناطق تجارت آزاد در سراسر کشور چین و همچنین برگزاری نمایشگاه های مهم و جدید مانند نمایشگاه بین المللی تجارت خدمات چین در پکن، نمایشگاه بین المللی واردات چین در شانگهای و نمایشگاه کالاهای مصرفی در هاینان اشاره نمود.

برگزاری این نمایشگاه ها در کنار نمایشگاه صادرات و واردات چین که تحت عنوان نمایشگاه کانتون شناخته می گردد و در سال 1957 میلادی در استان گوانگ دونگ افتتاح شد، به پلتفرم و بسترهای مهمی در چین جهت گشایش تبدیل شده اند.

چین در عین حال تعرفه ها و لیست منفی سرمایه گذاری خارجی خود را کاهش داده و راستا دسترسی های بازاری را در تعدادی از بخش ها مانند خودرو و تامین مالی سرمایه گذاران دنیای تسهیل نموده است؛ در بحبوحه پاندمی و همه گیری ویروس کرونا، تعداد بالای شرکت کنندگان در رویدادهای بین المللی چین نشان دهنده این است که هر روز به تعداد شرکت های تاسیس شده با بودجه خارجی که چشم انتظار رسیدن به پتانسیل های عظیم در بازار چین هستند، افزوده می گردد.

اولین نمایشگاه کالاهای مصرفی چین قرار است انگیزه جدیدی را به راستا تحول و تبدیل استان ساحلی هاینان به یک مرکز بین المللی مصرف توریسم تزریق کند؛ این نمایشگاه نه تنها در حکم پنجره ای جدید به سوی بازار گسترده مصرف چین عمل می نماید بلکه در عین حال فرصت های به مراتب بیشتری را برای همکاری میان کشورها و یاری به فرایند احیا و رشد اقتصاد دنیا فراهم می آورد.

گشایش پیش زمینه و مقدمه توسعه و پیشرفت است؛ دنیا روز به روز پیوسته تر و وابسته تر می گردد؛ در چنین شرایطی و در روبرو با فرایند ادامه دار دنیای سازی مالی که ویژگی آن گشایش و ادغام است، انجام اقداماتی در راستا یکجانبه گرایی و حمایت گرایی به معنای توهین به قوانین توسعه مالی است و نتیجه آن نیز چیزی جز تخریب منافع دیگران نیست و هیچ سودی برای مبتکران یکجانبه گرایی و حمایت گرایی به دنبال نخواهد داشت.

در چنین شرایطی، چین نه تنها هیچ گاه درهای خود را به روی دنیا نخواهد بست بلکه روز به روز این درها را بازتر می نماید.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1770

به "تعهدگرایی چین در راستا احیای تجارت و اقتصاد جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعهدگرایی چین در راستا احیای تجارت و اقتصاد جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید