تحویل محوطه سیمان ری به شهرداری تهران و برطرف تصرفات غیر قانونی

به گزارش مجله 10 از 10، در پی اجرایی کردن مصوبه شورای تامین شهرری، تحویل محوطه کارخانه متروکه سیمان ری به شهرداری تهران و برطرف تصرفات غیر قانونی صورت گرفت.

تحویل محوطه سیمان ری به شهرداری تهران و برطرف تصرفات غیر قانونی

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، در پی اخذ مصوبه شهردار تهران از هیئت دولت مبنی بر تبدیل سیمان ری به موزه صنعت، شهرداری منطقه 20 با اخذ مجوز قضایی و معاضدت سرکلانتری نهم و یگان حفاظت شهرداری تهران و ابلاغ مصوبه شورای تامین شهرستان ری با ورود به محوطه سیمان ری، اقدام به برطرف تصرف و تحویل ملک مورد نظر کرد.

فرهاد افشار شهردار منطقه 20 با اعلام این خبر گفت: بازسازی، بازسازی و تبدیل این مکان ارزشمند تاریخی به موزه صنعت سیمان با هماهنگی و همکاری متخصصین و هنرمندان به زودی شروع می گردد.

او ادامه داد : علی رغم ابلاغ مصوبه هیئت وزیران، متصرفین غیر قانونی در راستای اجرایی نمودن مصوبه دولت، چندین مرتبه کارشکنی می کردند و اقدامات ایشان منجر به تخریب این اثر تاریخی می شد که نهایتا با مساعدت و حسن ظن دادسرای عمومی و انقلاب شهر ری، این میراث ارزشمند ملی که در کنار تپه و دژ تاریخی رشکان در پهنه جنوب تهران واقع شده است، انتزاع ید از متصرفین شد و ملک جهت اقدامات بعدی تحویل سازمان نوسازی شهر تهران شد.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اهمیت حفظ آثار و بناهای تاریخی در ری گفت : هر گونه تصرف، تغییر و یا تخریب آثار تاریخی و سوء استفاده از این فضاهای ارزشمند، با واکنش صریح، دقیق و قانونی شهرداری روبه رو می گردد و ما وظیفه خود را به طور کامل به انجام می رسانیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1653

به "تحویل محوطه سیمان ری به شهرداری تهران و برطرف تصرفات غیر قانونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل محوطه سیمان ری به شهرداری تهران و برطرف تصرفات غیر قانونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید