بهترین زمان سفر به هاوایی

به گزارش مجله 10 از 10، به جز فصل مانسون (موسم بارندگی های بسیار شدید) تمام فصول سال برای سفر به هاوایی زمان بسیار خوبی به شمار می رود. با این حال، با توجه به هر فصل، هزینه ها و قیمت ها تغییرات چشمگیری دارند. به عنوان مثال، به هنگام فصل زمستان، بر خلاف بقیه استان های آمریکا، جزایر هاوایی همچنان گرم هستند و همین باعث شده تا زمستان زمان بسیار خوب برای سفر باشد.

بهترین زمان سفر به هاوایی

بهترین زمان برای سفر به جزایر هاوایی در ماه مه است. در این موقع از سال، آب وهوای سرد و خنک عقب نشینی می کند و هوا مطبوع می شود. از سوی دیگر، هیچ خطری برای طوفان یا بارندگی های بسیار شدید نیز وجود ندارد. ماه مه همچنین پایان فصل دیدنی نهنگ های گوژپشت به شمار می رود.

قبل از اینکه زمان سفر خود به هاوایی را معین کنید، بهتر است هدف خود از سفر به این جزایر و کارها و تفریحاتی که قرار است در اینجا انجام بدهید را معین کنید تا بدین ترتیب، زمان سفر شما متناسب با نیازهای شما باشد. اگر قبلا به هاوایی سفر کرده اید و حالا دوباره قصد سفر به آنجا را دارید، بهتر است زمان سفر خود را نسبت به سفر قبلی در فصل متفاوتی قرار بدهید تا بتوانید تجربه متفاوت و لذت بخشی از هاوایی کسب کنید.

هاوایی شامل هشت جزیره است که شما می توانید از شش تای آن بازدید کنید. این جزایر شامل اوآهو (Oahu)، نیهاو (Niihau)، کاهولاوی (Kahoolawe)، ماویی (Maui)، کائوآئی (Kauai)، مولوکای (Molokai)، لانائی (Lanai) و بیگ آیلند (Big Island) است. هیچ کدام از این جزایر شبیه به یکدیگر نیستند و بهتر است در سفر خود حتما از چندین جزیره دیدن کنید تا تجربه دلنشینی بدست بیاورید.

آب وهوا در هاوایی

با وجود اینکه هاوایی از آب وهوایی گرمسیری بهره می برد اما در اینجا آب وهوای هر ماه از سال شبیه به یکدیگر نیست. هاوایی دارای دو فصل خشک و بارانی است. فصل خشک از ماه آوریل تا اکتبر است و فصل بارانی نیز بین ماه های نوامبر تا مارس قرار گرفته است. با این حال، حتی در فصل بارانی نیز ممکن است به دلیل شرایط خشکسالی شاهد فصلی نسبتا خشک بود.

ماه های تابستانی در هاوایی می توانند گرم و رطوبتی باشند و این موضوع در هونولولو (Honolulu) و وایکیکی (Waikiki) بیشتر احساس می شود. طوفان به ندرت در هاوایی رخ می دهد اما بیشترین احتمال رخ دادن طوفان در ماه ژوئن تا نوامبر است. آخرین طوفان بزرگ در هاوایی، طوفان اینیکی در سال 1992 میلادی بود.

بهترین آب وهوا در جزایر هاوایی را می توان اغلب در ماه های آوریل، مه، سپتامبر و اکتبر مشاهده کرد. در این موقع از سال نیز می توانید برنامه ها و تورهای مسافرتی خوبی را نیز پیدا کنید چراکه در این موقع از سال، بیشتر آمریکایی ها مشغول کار یا تحصیل هستند و به همین دلیل، هزینه پرواز و هتل ها نسبت به ماه های تابستانی یا تعطیلات زمستانی بسیار ارزان تر است.

اوج فصل گردشگری در هاوایی

در فصل تابستان، مدارس در سراسر آمریکا تعطیل می شود و خانواده ها برای گذراندن تعطیلات خود به هاوایی سفر می کنند. از سوی دیگر، از ماه ژوئن تا ژوئیه نیز مدارس در هاوایی بسته هستند و همین باعث می شود تا سواحل بسیار مشهور این جزایر در طول ماه های تابستان بسیار شلوغ باشند. به هنگام تعطیلات زمستانی در اواخر ماه دسامبر نیز افراد زیادی به هاوایی سفر می کنند و می توان انتظار جمعیت زیادی را داشت. به هنگام اوج فصل گردشگری یعنی از میانه ماه دسامبر تا میانه ماه آوریل، هزینه پرواز نسبت به دیگر مواقع گران تر است. اگر قصد دارید تا در این موقع از سال به هاوایی سفر کنید، حتما قبل از سفر رزرو پرواز و هتل خود را انجام بدهید.

رویدادها و فستیوال های مشهور هاوایی

جزایر هاوایی یکی از بیشترین تنوع قومیتی در بین استان های آمریکا را دارد و از همین رو، فستیوال های فرهنگی سالانه زیادی در سراسر این جزایر برگزار می شوند. علاوه بر این، جشن های ملی و فصلی همچون کریسمس نیز در کنار فستیوال های تاریخی و آیین های بومی کشاورزی جشن گرفته می شوند. برای آنکه درک بهتری از فرهنگ منحصربه فرد هاوایی و مردم آن داشته باشید، بهتر است سفر خود را به نحوی تنظیم کنید که بتوانید در یک یا چند مورد از این فستیوال ها و رویدادها شرکت کنید. از جمله این رویدادها نیز می توان به فستیوال فرهنگی قهوه کونا (Kona Coffee Cultural Festival)، فستیوال ماری مونارک (Merrie Monarch Festival)، فستیوال پلنزی کائوآئی (Kauai Polynesian Festival)، فستیوال آلوها (Aloha Festivals) و موارد بسیار دیگری اشاره کرد.

بهترین زمان سفر به هاوایی کدام است؟

بهترین زمان سفر به هاوایی در ماه مه (اردیبهشت) است. در این موقع از سال، زمستان تمام شده و مسافرانی که برای تعطیلات زمستانی آمده اند نیز به خانه های خود بازگشته اند. در این ماه، آب وهوا مطبوع است و هیچ گونه بارش شدید یا طوفان وجود ندارد.

ارزان ترین زمان سفر به هاوایی کدام است؟

در ماه ژانویه، پروازها به سمت جزایر هاوایی در ارزان ترین حد خود قرار دارند. این موقع از سال، درست بعد از تعطیلات و جشن کریسمس است. علاوه بر ژانویه، در ماه سپتامبر و با شروع مدارس، هزینه های سفر و اقامت در هاوایی کاهش پیدا می کنند. گران ترین زمان سفر به هاوایی نیز به هنگام اوج فصل گردشگری یعنی از ماه دسامبر تا آوریل به جز ماه ژانویه است.

بارانی ترین فصل در هاوایی کدام است؟

فصل بارندگی در هاوایی از ماه دسامبر تا مارس ادامه دارد. با اینکه در تمام فصل سال می توان انتظار بارش در هاوایی را داشت اما در ماه دسامبر تا مارس، بارندگی ها شدیدتر و آب وهوا تقریبا همیشه ابری است.

منبع: فوت و فن / tripsavvy
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2228

به "بهترین زمان سفر به هاوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به هاوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید