برندسازی در حوزه صنایع دستی اولویت است
به گزارش مجله 10 از 10، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر گشته، برندسازی در حوزه صنایع دستی اولویت است.
ولی جهانی ضمن گرامیداشت هفته صنایع دستی اظهار کرد: گیلان در حوزه صنایع دستی قابلیت ها و توانمندی های خوب و ارزشمندی دارد که باید به آن در راستای مالی سازی و اشتغال آفرینی توجه گردد.
وی از برگزاری بیش از 50 برنامه مختلف به مناسبت هفته صنایع دستی در گیلان اطلاع داد و افزود: این برنامه ها به تفکیک در هفته صنایع دستی که از 17 خرداد آغاز می گردد و تا 24 این ماه ادامه دارد، اجرا می گردد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان به تشریح برنامه های صنایع دستی در این استان پرداخت و بیان نمود: افتتاح اقامتگاه، کارگاه ها و فروشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی، رونمایی از میدان و معابر نامگذاری شده با نام صنایع دستی، برگزاری مسابقه، جشنواره ها، ورکشاپ ها و کارگاه های آموزشی، تقدیر از پیشکسوتان و هنرمندان برتر، برگزاری تور آموزشی و کارگاه گردی تنها بخشی از برنامه های گرامیداشت هفته صنایع دستی است.
جهانی از راه اندازی موزه نساجی سنتی در روستای قاسم آباد اطلاع داد و افزود: قاسم آباد گیلان در حوزه لباسهای سنتی معروفیت جهانی دارد.
وی ادامه داد: برپایی مراسم بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی با حضور هنرمندان و فرهیختگان صنایع دستی و تجلیل از پیشکسوتان و بهترین های این حرفه از دیگر برنامه های هفته صنایع دستی است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برگزاری 300 جشنواره در سال گذشته اطلاع داد و بیان نمود: در این جشنواره ها بیش از 5 هزار غرفه برای هنرمندان صنایع دستی در راستای عرضه تولیدات اختصاص داده شد.
جهانی با تاکید بر اینکه برندسازی در حوزه صنایع دستی اولویت دارد، گفت: ایجاد بازارچه دائمی ویژه صنایع دستی در گیلان در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به تقویت بازار هدف محصولات صنایع دستی گیلان افزود: کیفی سازی، بسته بندی و برندسازی در راستای جذب بازار هدف تولیدات صنایع دستی بسیار اهمیت دارد.
منبع: همگردی