برنامه های درسی دانشگاه امام خمینی(ره) بر اساس نیاز بازار کار طراحی می شود

به گزارش مجله 10 از 10، رئیس دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین گفت: برنامه درسی رشته های مختلف دانشگاه با توجه به بازار کار و پیگیری طرح اشتغال زایی و مهارت افزایی دانشجویان طراحی و تدوین می شود.

برنامه های درسی دانشگاه امام خمینی(ره) بر اساس نیاز بازار کار طراحی می شود

سید ابوالحسن نائینی، رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران، گفت: این دانشگاه با مساحت بیش از یکصد هکتار دارای یک سایت 76 هکتاری برای ساختمان های آموزشی، پژوهشی و اداری دانشگاه و یک سایت 24 هکتاری برای ساختمان های رفاهی و ورزشی است.

نائینی بیان نمود: دانشگاه امام خمینی (ره) در مجموع دارای بیش از 60 آزمایشگاه تخصصی است که برخی از آن ها مجهز به ابزار و دستگاه های بسیار پیشرفته و منحصر به فردی در سطح استان هستند. به جز این، کارگاه ها، گلخانه های تحقیقاتی و همچنین رصدخانه از دیگر امکانات آموزشی و پژوهشی است که دانشگاه در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در ادامه شرح داد: بیشتر گروه های آموزشی دانشگاه، دارای کتابخانه های تخصصی هستند، با این حال کتابخانه مرکزی دانشگاه با بیش از 150 هزار جلد کتاب و بالغ بر 5000 عنوان پایان نامه دانشجویی، عضویت در معتبرترین پایگاه های علمی جهان و در اختیار داشتن آرشیو های با ارزشی از نشریات علمی ملی و بین المللی، می کوشد منابع علمی روز و مورد نیاز دانشجویان و پژوهشگران را به بهترین نحو تأمین می کند.

وی با اشاره به مهمترین دستاورد های حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گفت: طراحی، تدوین و بازنگری در برنامه درسی رشته های مختلف با توجه به نیاز دانشجویان، بازار کار و پیگیری طرح اشتغال زایی و مهارت افزایی دانشجویان به ویژه در مقطع کارشناسی و اصلاح هرم مقاطع تحصیلی با تأکید بر دوره های تحصیلات تکمیلی و افزایش پذیرش دانشجو با تاکید بر پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) مهمترین دستاورد های حوزه آموزشی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 990

به "برنامه های درسی دانشگاه امام خمینی(ره) بر اساس نیاز بازار کار طراحی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های درسی دانشگاه امام خمینی(ره) بر اساس نیاز بازار کار طراحی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید