بازیگر روزی روزگاری درباره این سریال تاریخی چه گفت؟

به گزارش مجله 10 از 10، محمود پاک نیت که پیش از حضور در آتش و باد به گفته خود با سریالی مشابه فضای این مجموعه ـ یعنی روزی روزگاری ـ مشهور شده بود، با اعتقاد بر اینکه برای نگارش متن آتش و باد وقت صرف شده است، در عین حال نسبت به کیفیت فیلمنامه و ساخت بعضی سریال های تلویزیونی انتقاد کرد.

بازیگر روزی روزگاری درباره این سریال تاریخی چه گفت؟

به گزارش خبرنگاران، محمود پاک نیت ـ بازیگر سریال آتش و باد درباره کار در فضاهای تاریخی و طایفه و ایل شرح داد: من بعد از چند کار سینمایی، در سال 1371 با سریال روزی روزگاری که داستانش در بستر بیابان و مناسبات ایلیاتی می گذشت مشهور شدم. خوشحالم که پس از سه دهه، باز هم این فرصت دست داد تا همراه با یک گروه حرفه ای، در یک سریال با موضوع عشایر و ایلیاتی ها ایفای نقش کنم.

وی اعلام کرد: در شروع فعالیت هنری ام، چند بار این فرصت پیش آمد که با همکاری سایر هنرمندان استان فارس برای اجرای تئاتر و نمایش های عروسکی بین عشایر این استان برویم که بعد از حدود 50 سال هنوز خاطره آن روزها برایم شیرین است. عشایر آن منطقه و اصولاً همه عشایر کشورمان افرادی خونگرم، سلحشور، نوع دوست، زلال و مهربان هستند.

پاک نیت یادآور شد: ما جلوی چادرها نمایش اجرا می کردیم و بعد از انتها اجرا، با هر آنچه که برایشان مقدور بود، از ما پذیرایی می کردند. با وجود این که وضع مالی قابل توجهی نداشتند، برایمان گوسفند قربانی می کردند و هرچه که اصرار می کردیم که این کار را ننمایند می گفتند نه، مهمان حبیب خداست و باید برای او سنگ تمام بگذاریم.

لوکیشن های چشم نواز

پاک نیت درباره سریال آتش و باد و تجربه حضور در این مجموعه گفت: آتش و باد داستان جذابی دارد که در یک بستر تاریخی واقعی روایت می گردد و با بحث حوادث مشروطه و اتفاقات پس از آن گره می خورد. بیننده لوکیشن های چشم نوازی در این سریال می بیند و برای طراحی صحنه آن هم زحمات زیادی کشیده شده است؛ همه عوامل برای ساخت این مجموعه دلی کار کردند و هیچ کس کم نگذاشت. داستان پر فراز و نشیب و پرشخصیتی است که همان گونه که اشاره کردم، نتیجه کوشش سه عزیز نویسنده آقایان راعی، گلبن و براهیمی است.

بازیگر سریال آتش و باد بیان کرد: فکر می کنم مخاطبان هم به این نتیجه رسیده اند که واقعاً برای این فیلمنامه وقت گذاشته شده است؛ متأسفانه این سال ها در فراوری بعضی سریال ها، نویسنده از سر تکلیف از شب تا صبح متن سکانس های فردا را می نویسد و صبح بدون اینکه کارگردان به درستی آن متن را بخواند دست بازیگر می دهند و کار را ضبط می نمایند. آتش و باد اصلاً این گونه نبود و برای هر لحظه از آن فکر شده است.

چرا آتش و باد بدون لهجه است؟

پاک نیت در انتها درباره استفاده نکردن از لهجه برای شخصیت ها در سریال آتش و باد نیز گفت: این توافق از همان ابتدای فراوری صورت گرفت که شخصیت ها لهجه عشایر منطقه فارس یا نقاط دیگر را نداشته باشند؛ البته من می توانستم با لهجه ترکی قشقایی که بیشتر عشایر آن منطقه با آن تکلم می نمایند صحبت کنم، اما آقای مجتبی راعی (کارگردان) نظرشان این نبود و نخواستند بازیگران درگیر این موضوع شوند.

مجموعه تلویزیونی آتش و باد به تهیه نمایندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی از محصولات مرکز سیمافیلم محسوب می گردد که در 58 قسمت به عنوان سریال نوروزی و ماه رمضان شبکه سه سیما به روی آنتن رفته است.

این مجموعه با نام قبلی جشن سربرون روایتی در دل تاریخ است که در آن عشق، آتش خشم را شعله ور می نماید. این سریال با یک جنگ بزرگ ادامه پیدا می نماید و همزمان پرداخت هایی به فراز و فرودهای تاریخی ایران در عصر مشروطه دارد.

حسین محجوب، محمود پاک نیت، لاله اسکندری، نادر فلاح، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک میرزایی و مهران نائل از بازیگران سریال آتش و باد هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1402 بروزرسانی: 14 فروردین 1402 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 2341

به "بازیگر روزی روزگاری درباره این سریال تاریخی چه گفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگر روزی روزگاری درباره این سریال تاریخی چه گفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید