انجام مداخلات روانی اجتماعی در حادثه سیل شیراز

به گزارش مجله 10 از 10، معاون دفتر سلامت روان وزارت بهداشت، اقدامات اجرا شده در راستای مداخلات روانی، اجتماعی حادثه سیل شیراز را تشریح کرد.

انجام مداخلات روانی اجتماعی در حادثه سیل شیراز

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت، علی اسدی گفت: در چند روز اخیر اقداماتی همچون حضور در کمیته بحران معاونت بهداشت، حضور کارشناسان سلامت روان در کلیه کمیته های مربوطه، تشکیل کمیته های تخصصی سلامت روان در معاونت بهداشت انجام شد.

وی افزود: دستور آماده باش به کلیه روان شناسان مراکز جامع سلامت در کلیه شهرستان های استان فارس، اعلام آماده باش به کلیه روانشناسان سایر سازمان ها در استان، هماهنگی با واحد فوریت های پزشکی برای اعلام اطلاعات فردی کلیه مجروحان و متوفیان،، تشکیل تیم های دونفره روان شناسان و اعزام به 5 بیمارستان شیراز، تهیه تراکت های آموزشی و توصیه ای و انتشار در کلیه شبکه های اجتماعی از اقداماتی بود که از آغاز این حادثه با موضوع گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شد.

اسدی ضمن اشاره به همکاری با تیم بحران دانشگاه و معاونت بهداشت برای انتقال و اسکان مهمانان نوروزی و سیل زده در محل های امن، گفت: هماهنگی با گروه روان پزشکی برای اعلام آماده باش در میان روان پزشکان تعیین شده در استان برای پوشش حمایت های روانی، اجتماعی توسط شهرستان های حاضر در قطب برای شهرستان هایی که روانشناس ندارند یا سطح آسیب گسترده بوده است، از دیگر اقدامات در این راستا بوده است.

وی گفت: تشکیل 11 تیم دونفره متشکل از روان شناسان و اعزام تیم های فوق به 7 کمپ استقرار مهمانان نوروزی و سیل زده، ارائه آموزش و حمایت های روانی، اجتماعی به افراد مستقر در چادرها، همدلی و ارائه مداخلات روان شناختی برای بازماندگان، درگذشتگان و خانواده های مجروحان، سلسله اقداماتی بوده که در حال پیگیری است.

اسدی گفت: تاکنون در کمپ ها 729 خانوار به تعداد 4323 نفر توسط روان شناسان ارزیابی و حمایت های روان شناختی اولیه شده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 تیر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 239

به "انجام مداخلات روانی اجتماعی در حادثه سیل شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام مداخلات روانی اجتماعی در حادثه سیل شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید