انتقاد چین از حضور ناو آمریکایی در آب های مورد مناقشه

به گزارش مجله 10 از 10، پکن امروز (چهارشنبه) دولت آمریکا را به دلیل اقدام تحریک آمیز و اعزام یک ناو به آب های مورد مناقشه در دریای چین جنوبی مورد انتقاد قرار داد.

انتقاد چین از حضور ناو آمریکایی در آب های مورد مناقشه

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش آزادی بخش خلق چین در بیانیه ای بیان کرد، ناوشکن آمریکایی USS McCampbell رو سه شنبه و بدون مجوز در نزدیکی جزایر پاراسل واقع در دریای چین جنوبی دیده شد.

چین، تایوان و ویتنام ادعای مالکیت این جزایر را دارند.

سخنگوی فرماندهی جنوبی ارتش آزادی بخش خلق چین در بیانیه ای آورده است: آمریکا تحت عنوان آزادی حمل و نقل دریایی در حال نشان دادن قدرت خود است و این اقداماتی تحریک آمیز است و بر تنش در منطقه مورد مناقشه دریای چین جنوبی می افزاید. این یک اقدام هژمونی است که قوانین بین المللی را نقض می نماید و ثبات و صلح در منطقه را تهدید می نماید.

وی ادامه داد: نیروهای دریایی چین اقدام به رهگیری و شناسایی این ناو کردند و سپس دستور به ترک منطقه دادند.

در همین حال، سخنگوی یگان هفتم نیروی دریایی آمریکا نیز گفت: ادعای نادرست و غیرقانونی دریایی درباره دریای چین جنوبی یک تهدید غیرمنتظره برای آزادی دریاهاست.

منبع: عصر ایران
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 956

به "انتقاد چین از حضور ناو آمریکایی در آب های مورد مناقشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد چین از حضور ناو آمریکایی در آب های مورد مناقشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید