اطلاعات برجسته و مهم از آخرین به روزرسانی iOS 14.5

به گزارش مجله 10 از 10، شرکت اپل به روز رسانی سیستم عامل تازه خود را در اختیار کاربران قرار داد که این نسخه تازه ویژگی حریم خصوصی تازه ای را در خود گنجانده است.

اطلاعات برجسته و مهم از آخرین به روزرسانی iOS 14.5

به گزارش خبرنگار ، به نقل از اسلاتی؛ کاربران آیفون در سراسر دنیا، پس از بارگیری آخرین به روزرسانی در سیستم عامل Apple IOS، با دریافت این سوال که آیا می خواهند سیستم آن ها را ردیابی کند، یک سری پیغام ناآشنا دریافت کردند. IOS 14.5 شامل بسیاری از ویژگی های تازه است، اما به ویژگی تازهی دارد که به انقلابی در حریم خصوصی معروف شده و از نزدیک نظارت می گردد که ATT یا شفافیت ردیابی نام دارد.

این نسخه تازه بعلاوه دارای ویژگی های تازه دیگری از جمله ایموجی واکسن است که دوباره طراحی شده و ویژگی شناسایی چهره به روز شده که به کاربر یاری می نماید تا در هنگام استفاده از ماسک، بتواند قفل آیفون را سریع باز کند و بعلاوه صدا های تازهی را در دستیار صوتی Siri ایجاد کند.

شرکت اپل در میان اعتراض شدید رقبا و شکایت ها از این شرکت در فرانسه، ویژگی های حفظ حریم خصوصی در سیستم عامل آیفون را که نام آن iOS 14.5 است، تغییر داد. اولین باری که کاربران پس از به روزرسانی هر برنامه را باز می نماید، یک سوال ساده مشاهده می نمایند: آیا می خواهید فعالیت خود را در برنامه ها و وب سایت های شخص ثالث ردیابی کنید؟ بعلاوه به آن ها دو گزینه برای پاسخ می دهد: ردیابی نکنید یا مجاز است.

به گزارش العربیه، توسعه دهندگان برنامه ها فاش کردند که صد ها تریلیون عملکرد و رویداد کاربران به طور روزانه ردیابی می گردد و این برنامه ها داده های زیادی را برای چندین شریک مانند فیسبوک و گوگل ارسال می نمایند. هر بار که یک کاربر آیفون بین برنامه ها گشت و گذار می نماید و وب سایتی را به وسیله سافاری مرور می نماید، یک نسخه از داده ها در IDFA ذخیره می گردد که به صنعت تبلیغات آنلاین امکان می دهد نمایه ای از رفتار های مصرف شده به وسیله مشتریان ایجاد نموده و تبلیغات مربوطه را به آن ها ارائه دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1886

به "اطلاعات برجسته و مهم از آخرین به روزرسانی iOS 14.5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات برجسته و مهم از آخرین به روزرسانی iOS 14.5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید