استرالیا میخواهد جایگاه چین به عنوان اقتصاد در حال توسعه حذف شود!

به گزارش مجله 10 از 10، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در سخنرانی خود در شورای روابط جهانی شیکاگو در آمریکا گفت که قوانین تجارت جهانی دیگر برای اهداف معین شده مناسب نیستند و ضروری است جهت تطبیق با صندلی جدید چین به عنوان یک اقتصاد توسعه یافته تغییر نمایند.

استرالیا میخواهد جایگاه چین به عنوان اقتصاد در حال توسعه حذف شود!

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

وی در این سخنرانی گفت: جامعه جهانی برای یاری به رشد چین با این کشور آسیایی درگیر فعالیت شد، اما اکنون باید از این دومین اقتصاد بزرگ جهان بخواهد که شفافیت بیشتری را در حوزه روابط تجاری خود اعمال کند و سهم بیشتری از مسئولیت را برای برطرف [بحران] تغییرات آب و هوایی بپذیرد.

نخست وزیر استرالیا با اشاره به اینکه چین یک اقتصاد توسعه یافته جدید است، گفت که نهادهای جهانی در جهان برای تصدیق این صندلی جدید چین، باید موقعیت خود را با این کشور آسیایی تطبیق دهند.

شایان ذکر است که بنا به تعریف سازمان تجارت جهانی، اشاره به چین به عنوان یک اقتصاد توسعه یافته جدید از تفاوتی اساسی با صندلی خودخوانده پکن به عنوان یک اقتصاد در حال توسعه حکایت می نماید؛ صندلیی که با امتیازات انحصاری همچون برخورداری از فرصتهای زمانی طولانی تر برای اجرای تعهدات مورد توافق همراه است.

این شرایط استرالیا را با کمپین تحت رهبری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای حذف صندلی چین به عنوان یک اقتصاد در حال توسعه همراه می نماید. در هفتم آوریل سال 2018 ترامپ در یک پیغام توئیتری نوشت که چین یک قدرت بزرگ مالی است اما مزایا و امتیازهای بی شماری به ویژه از جانب آمریکا دریافت نموده است.

موریسون پیش از این چین را تشویق نموده بود که نظام مالی خود را اصلاح نموده و به جنگ تجاری با آمریکا سرانجام دهد.

لازم به ذکر است که تجارت دوجانبه میان استرالیا و چین از زمان امضای توافق تجاری میان دو کشور در سال 2015 رشد قابل ملاحظه ای یافته و به رکورد 183 میلیارد دلار در سال میلادی گذشته رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 401

به "استرالیا میخواهد جایگاه چین به عنوان اقتصاد در حال توسعه حذف شود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا میخواهد جایگاه چین به عنوان اقتصاد در حال توسعه حذف شود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید