آشنایی با سوغاتی های معروف بانکوک؛ تایلند

به گزارش مجله 10 از 10، بهترین سوغاتی های بانکوک

کشور تایلند سرزمینی شگفت انگیز و جذاب است و سالانه میلیون ها نفر این کشور و پایتخت آن، شهر بانکوک را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می نمایند. یکی از دغدغه های هر مسافر خرید سوغاتی و هدیه برای دوستان و عزیزان است. همه ما دوست داریم بهترین سوغات هر منطقه را به عنوان یادگاری به همراه بیاوریم. به همین دلیل در این مطلب تصمیم گرفتیم بهترین سوغاتی های بانکوک را به شما معرفی کنیم که در سفر به تایلند و این شهر می توانید خریداری کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با سوغاتی های معروف بانکوک؛ تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

ابریشم تایلند | Thai Silk

کشور تایلند محل زندگی یکی از منحصر به فردترین انواع کرم ابریشم در جهان است و مزارع پرورش کرم ابریشم متعددی در این کشور وجود دارد. در نتیجه، یکی از معروف ترین سوغاتی های بانکوک ابریشم است که به صورت محصولات مختلف به فروش می رسد. در واقع، جیم تامپسون بود که صنعت ابریشم تایلند را در سرتاسر جهان مشهور کرد. امروزه در نقاط مختلف بانکوک می توانید فروشگاه هایی را ببینید که ابریشم نرم، باکیفیت و زیبای تایلند را به صورت شال، روسری، لباس و … به فروش می رسانند. البته قیمت این پارچه نفیس در مقایسه با سایر سوغاتی های تایلند کمی گران است که خب، ارزشش را دارد.

صابون و محصولات بهداشتی

از جمله بهترین سوغاتی های بانکوک و تایلند صابون های گیاهی و همین طور محصولات بهداشتی است. در فروشگاه های مختلف که بروید ده ها و شاید صدها نوع صابون را می بینید که در رنگ ها، شکل ها، اندازه ها و مدل های مختلف وجود دارند و بعضی هایشان آن قدر زیبا هستند که فکر می کنید وسیله ای تزیینی و دکوری هستند. این صابون ها اکثرا گیاهی هستند و با استفاده از میوه ها و گیاهان گرمسیری مثل نارگیل، انبه و … تهیه شده اند و بسیار کیفیت خوب و عطر دلپذیری دارند. صابون های تایلندی از شکل قالبی و ساده گرفته تا شکل گل (که محبوب ترین است) و مدل ها و شکل های بامزه و فانتزی موجود است که برای سوغاتی گزینه ای بسیار مناسب هستند.

صنایع دستی چوبی

درست است که همه ما دوست داریم سوغاتی های کوچک و سبک را همراه بیاوریم تا جای زیادی در چمدان نگیرد، اما از صنایع دستی چوبی تایلند نمی توان گذشت. صنایع دستی و محصولات چوبی که گاها دست ساز هستند جزء بهترین سوغاتی های بانکوک هستند. انواع لوسترها و آویزهای چوبی، کاسه ها و ظرف و ظروف دست ساز چوبی و محصولات دکوری و تزیینی را می توانید در سرتاسر بانکوک و تایلند خریداری کنید.

لباس های سنتی تایلندی

لباس های سنتی و محلی شهر به شهر و منطقه به منطقه متفاوت است، اما همه آن ها فوق العاده زیبا هستند. وقتی وارد فروشگاه ها می شوید از شدت تنوع رنگ، طرح و مدل لباس غافلگیر خواهید شد و شاید انتخاب یک مدل از بین این همه کار سخت و دشواری باشد. لباس های تایلندی از لباس و دامن و پیراهن های بلند و … متغیر هستند و لزومی ندارد همه آن ها را خریداری کنید. اما می توانید مثلا یک لباس یا پیراهن را برای خود یا عزیزانتان به عنوان سوغاتی خریداری کنید.

کیف های دست ساز

کیف ها و کوله های سنتی تایلند هم از جمله بهترین سوغاتی های بانکوک هستند و آن قدر طرح ها و رنگ های متنوع دارند که با هر سلیقه ای حتما کیف مورد علاقه تان را پیدا خواهید کرد. این کیف ها قیمت های نسبتا ارزانی هم دارند و با کمی چانه زدن می توانید تخفیف خوبی هم بگیرید.

اسنک ها و ادویه های تایلندی

تایلند بهشت شکم گردان و عاشقان غذاست و مطمئنا در سفر به بانکوک از این نظر حسابی به شما خوش خواهد گذشت. اگر دوست دارید عزیزان و دوستانتان را هم با ادویه ها و اسنک های خوشمزه تایلند آشنا کنید می توانید چند بسته اسنک و ادویه با خود ببرید و به خانه ببرید. انواع کاری و ادویه های تایلندی، سس های تایلندی، میوه های خشک شده و اسنک ها و هله هوله های خوشمزه ای را می توانید در بازارها خریداری کنید و به عنوان بهترین سوغاتی های بانکوک برای بقیه به یادگار بیاورید.

زیورآلات

سفر به تایلند و بانکوک بدون خرید زیورآلات و جواهرآلات دست ساز و رنگارنگ کامل نخواهد شد. این بدلیجات از جمله بهترین سوغاتی های بانکوک هستند و به دلیل تنوع و قیمت های مناسبی که دارند برای هر کس با هر سلیقه ای مناسبند. این بدلیجات با طرح ها و رنگ های زیبایی که دارند مطمئنا سوغاتی منحصربه فرد هستند که به خوبی یادآور سفر شما به تایلند و بانکوک هستند.

ماسک خُون | Khon Mask

ماسک های خُون نقش مهمی در فرهنگ و پایکوبی سنتی تایلندی ایفا می نمایند و در مراسم ها و جشن های فولکلور پایکوبینده ها با به صورت گذاشتن این نقاب ها به اجرای نمایش و پایکوبی می پردازند. امروزه این ماسک ها جزء بهترین سوغاتی های بانکوک و تایلند هستند و در اکثر فروشگاه های سوغاتی می توانید این ماسک های رنگارنگ و خاص را در اندازه های کوچک و بزرگ پیدا کنید و به عنوان سوغاتی خریداری کنید. البته ماسک خُون ارزان نیست و به دلیل دست ساز بودن و تزیینات و نقش و نگارهای زیادی که دارد یکی از آثار هنری فاخر این کشور و فرهنگ به حساب می آید. البته مدل های پلاستیکی و ارزان تر این ماسک هم وجود دارد که اگر به دنبال سوغاتی ارزان هستید گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.

مجسمه ها و کاسه های سرامیکی

تایلند به خاطر ظرف و ظروف و مجمسه های سرامیکی اش هم شهرت دارد و در فروشگاه های متعدد می توانید انواع آثار هنری با سرامیک را پیدا کنید. مجسمه های کوچک و بزرگ سرامیکی که به شکل های مختلف مثل شخصیت های اسطوره ای تایلندی و … ساخته شده اند جزء بهترین سوغاتی های بانکوک هستند و معمولا قیمت های مقرون به صرفه ای هم دارند.

چتر تایلندی

علاوه بر لباس های تایلندی، چترهای سنتی و رنگی هم از جمله بهترین سوغاتی های بانکوک هستند. این چترهای زیبا معمولا از گیاهانی مثل توت کاغذی، بامبو و پنبه و حتی در بعضی از موارد از ابریشم تهیه می شوند. چترهایی که از بامبو تهیه می شوند به ویژه برای استفاده در روزهای بارانی مناسبند، در حالی که چترهایی که از توت کاغذی درست می شوند بیشتر جنبه تزیینی دارند و نباید در برابر آب و سایر مواد قرار بگیرد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 517

به "آشنایی با سوغاتی های معروف بانکوک؛ تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سوغاتی های معروف بانکوک؛ تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید