9 اپلیکیشن برای ارتقای امنیت گوشی های هوشمند

به گزارش مجله 10 از 10، گوگل علاوه بر اضافه کردن بعضی قابلیت های امنیتی، این امکان را برای سایر شرکت ها فراهم نموده تا اپلیکیشن هایی را برای این منظور طراحی نموده و در اختیار کاربران قرار دهند.

9 اپلیکیشن برای ارتقای امنیت گوشی های هوشمند

هر سال، اندروید و آی اواس به قابلیت ها و ویژگی های جدیدی به منظور ارتقای امنیت و حفاظت از حریم خصوصی کاربران خود مجهز می شوند. اما به این معنی نیست که بخواهیم خود را از یاری بعضی اپلیکیشن ها که برای این منظور طراحی شده اند، محروم کنیم.

البته رویکرد این دو پلت فرم در زمینه قابلیت های امنیتی متفاوت است به این معنی که در آی اواس، بیشتر سعی می گردد تا ویژگی های جدید به خود پلت فرم اضافه و امنیت اطلاعات کاربران را تضمین کند، این درحالی است که گوگل علاوه بر اضافه کردن بعضی قابلیت های امنیتی، این امکان را برای سایر شرکت ها فراهم نموده تا اپلیکیشن هایی را برای این منظور طراحی نموده و در اختیار کاربران قرار دهند. در ادامه قصد داریم تا به 9 اپلیکیشن که می توانند منجر به ارتقای امنیت و حریم شخصی کاربران شوند، اشاره کنیم.

Access Dots: خوشبختانه در آی اواس 14، قابلیت جدیدی اضافه شده که در صورت استفاده یک اپلیکیشن خاص از دوربین یا میکروفون گوشی، پیغام هشداری روی نمایشگر ظاهر و کاربر از این موضوع آگاه می گردد.

این وظیفه، اما در گوشی های اندرویدی وجود ندارد و یکی از بهترین ابزار ها که از چنین قابلیتی بهره می برد، Access Dots نام دارد. استفاده از این برنامه بسیار ساده است به طوری که بعد از نصب، اگر اپلیکیشنی به صورت پنهانی در حال استفاده از دوربین یا میکروفون گوشی باشد، یک پیغام در قسمت استاتوس بار نمایان خواهد شد.

Jumbo: با اپلیکیشن جامبو می توانید اطلاعاتی را که از خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، مدیریت و معین کنید که این شبکه ها تا چه حد به اطلاعات شخصی تان دسترسی داشته باشند. جامبو مستقیما به اکانت های شما در شبکه های اجتماعی متصل می گردد و سرویس های مختلفی را در اختیارتان می گذارد.

برای مثال می توانید با یاری جامبو، پست های قدیمی خود در توییتر را به صورت اتوماتیک پاک کنید، از دسترسی گوگل به اطلاعات شخصی خود جلوگیری و مانع از گردآوری اطلاعات توسط این شرکت شوید یا محدودیت هایی را در نمایش تبلیغات در پلت فرم هایی همچون فیس بوک اعمال کنید.

GlassWire: این اپلیکیشن، آنالیز دقیقی را روی میزان مصرف دیتا توسط اپلیکیشن های مختلف روی گوشی انجام می دهد. با یاری GlassWire می توانید معین کنید که کدام اپلیکشین ها از لحاظ آپلود یا دانلود، بیش از همه دیتا مصرف می نمایند.

همچنین در صورت شروع ارتباط یک اپلیکیشن با اینترنت، پیغام هشداری برای کاربر ارسال شده و وی را از این موضوع باخبر می نماید. در واقع، با یاری این اپلیکیشن می توانید از امنیت اپلیکیشن های خود مطمئن شوید. خوشبختانه یک فایروال نیز در دل این اپلیکیشن تعبیه شده است.

Norton App Lock: این اپلیکیشن می تواند یک لایه امنیتی اضافی را علاوه بر لاک اسکرین، به دستگاه تان اضافه کند. با نورتون اپ لاک می توانید برای هریک از اپلیکیشن های خود، یک رمز عبور معین کنید تا در مواقعی که گوشی خود را در اختیار سایر افراد قرار می دهید، به اطلاعات شخصی تان دسترسی نداشته باشند.

نورتون اپ لاک، در میان اپلیکیشن هایی که چنین قابلیتی را ارائه می دهند، از عملکرد نسبتا بهتری برخوردار است و امکان رمزگذاری به وسیله پین، رمز عبور یا الگو را برای کاربران فراهم می نماید.

Fing: ممکن است در مواقعی این سوال برایتان پیش بیاید که آیا تمام دستگاه هایی که به شبکه اینترنت خانگی تان متصل اند، متعلق به خودتان هستند یا همسایه ها هم از آن استفاده می نمایند؟ اپلیکیشن فینگ می تواند به شما بگوید که چه دستگاه هایی به شبکه اینترنت تان متصل اند.

قابلیت های متنوع دیگری نیز در این اپلیکیشن تعبیه شده به طوری که می تواند بگوید که سرعت اتصال به وب شما چقدر است، میزان مصرف اینترنت را نشان داده و در صورت نزدیک شدن به اتمام بسته های دیتا، به کاربر اطلاع دهد یا حتی قادر است دوربین های مخفی تعبیه شده در هتل ها را نیز شناسایی کند. در کل، با یاری فینگ می توانید کنترل شبکه اینترنت خود را در دست بگیرید و از تمامی جزئیات آن باخبر شوید.

Alfred Home Security Camera: با نصب این اپلیکیشن، می توانید گوشی یا تبلت قدیمی خود را به یک دوربین امنیتی تبدیل نموده و از آن برای زیر نظرگرفتن اماکنی همچون ورودی خانه، حیاط پشتی یا حتی اتاق نوزاد بهره ببرید. این اپلیکیشن از قابلیت های زیادی برخوردار است و برای مثال می تواند حرکات را تشخیص دهد یا در صورت احتیاج آژیر خطر را که در دل اپلیکیشن تعبیه شده، به صدا درآورد.

Twilio Authy: کارشناسان امنیتی همیشه بر اهمیت ویژگی تایید هویت دو مرحله ای تاکید دارند، چراکه از این طریق می توان امنیت بیشتری را برای حساب های کاربری به ارمغان آورد. در این میان، اپلیکیشن Authy می تواند یکی از بهترین ابزار ها برای مدیریت کد های تایید هویت دو مرحله ای باشد.

این اپلیکیشن از اکانت های مختلفی متعلق به شرکت های گوگل، فیس بوک، مایکروسافت، در اپ باکس و ... پشتیبانی می نماید.

Firefox Focus: در میان مرورگر های موجود، مرورگر هایی نیز وجود دارند که با تمرکز روی قابلیت های امنیتی طراحی شده اند. فایرفاکس فوکوس یکی از این مرورگرهاست که قادر است به صورت اتوماتیک، تبلیغات را مسدود کند و بستری امن و سریع و بدون برجای گذشتن هیچ گونه ردپایی را برای وبگردی در اختیار کاربران قرار دهد.

همچنین این مرورگر به گونه ای طراحی شده که می تواند تاریخچه جست وجو ها را پاک کند، رمز های عبور را حذف و کوکی ها را نیز پاک کند.

Bouncer: دسترسی اپلیکیشن ها به بعضی از قابلیت ها و امکانات موجود در گوشی ها، همیشه نگران نماینده بوده است. از این رو، کنترل میزان دسترسی اپلیکیشن ها به این قابلیت ها می تواند امنیت دستگاه و حفظ حریم شخصی کاربران را به دنبال داشته باشد.

با یاری Bouncer می توانید به بهترین شکل، اجازه دسترسی اپلیکیشن های مختلف به قابلیت های دستگاه را مدیریت کنید.

منبعع: ای تی ایران

منبع: فرادید
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1282

به "9 اپلیکیشن برای ارتقای امنیت گوشی های هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 اپلیکیشن برای ارتقای امنیت گوشی های هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید