25 درصد اختلافات کارگری خراسان شمالی به سازش انجامید

به گزارش مجله 10 از 10، مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در 9 ماه سال جاری هزار و 408 مورد پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی شده است.

25 درصد اختلافات کارگری خراسان شمالی به سازش انجامید

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی؛ معاون روابط کار گفت: سال جاری 25 درصد از اختلافات کارگری و کارفرمایی در هیات های حل اختلاف این اداره کل منجر به سازش شده است.

نباتیان اظهارکرد: در 9 ماه سال جاری هزار و 408 مورد پرونده شکایت کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف استان رسیدگی شده است که بیشترین آن مربوط به اختلاف کارگر و کارفرما بر سر اخراج از کار و یا تقاضا برای بازگشت به کار است و پرداخت نشدن حقوق و مزایا هم در رده بعدی موضوع اختلافات بوده است.

وی به بیکاری های ناشی از شیوع کرونا نیز اشاره نمود و گفت: با شیوع کرونا 6 هزار و 498 نفر در استان متقاضی بیمه بیکاری شدند که از این تعداد، چهار هزار و 602 نفر مشمول قانون کار شده اند.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار داشت: اکنون 902 نفر کارگر در استان مقرری بیمه بیکاری دریافت می نمایند.

51 درصد جوادث کار در کارگاه های ساختمانی

نباتیان درباره تخلفات در کارگاه ها گفت: بیش از پنج هزار و 370 مورد بازرسی از کارگاه های استان برای نظارت بر اجرای قانون کار صورت گرفته است و در این مدت بیش از 2 هزار مورد ابلاغیه برطرف نقص صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه 51 درصد از حوادث ناشی از کار در استان مربوط به کارگاه های ساختمانی است، اضافه نمود: 40 درصد از این حوادث مربوط به ارتفاع بوده است.

معاون روابط کار خاطر نشان کرد: در این مدت با 49 کارفرما برخورد شده است و 36 کارگاه هم به علت رعایت نکردن نکات ایمنی، پلمپ شده است .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1566

به "25 درصد اختلافات کارگری خراسان شمالی به سازش انجامید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "25 درصد اختلافات کارگری خراسان شمالی به سازش انجامید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید