10 مجسمه بزرگی که گردشگر ها را مجذوب خود می کند، عکس

به گزارش مجله 10 از 10، چه از سنگ تراشیده شده باشند و چه در سنگ مرمر پوشانده شده، با آب طلا پوشش داده شده باشند یا از گیاهان ساخته شده باشند، اینها بزرگترین، بلندترین و جذاب ترین مجسمه های جهان هستند که ارزش سفر را دارند.

10 مجسمه بزرگی که گردشگر ها را مجذوب خود می کند، عکس

1- مجسمه سنگی دسبالوس، رومانی

بر بالای دانوب، در مرز رومانی و صربستان، مجسمه پرتره دسبالوس، آخرین پادشاه داسیان قرار گرفته است که بزرگترین مجسمه سنگی اروپا است. در 180 پا (55 متر) ارتفاع و 82 فوت (25 متر) عرض، از هر دو مجسمه آزادی در نیویورک و مجسمه مسیح در ریودوژانیرو بزرگتر است.

2- کلپیز، اسکاتلند

این مجسمه بزرگترین مجسمه اسب در جهان است که سر این دو اسب 98 پا (30 متر) از سطح اطراف ارتفاع دارد. این مجسمه با نشان دادن کلپ ها (ارواح در حال تغییر شکل)، مرجعی است از ارتباط قوی منطقه با اسب ها که به شکل گیری صنعت و اقتصاد اسکاتلند کمک کرده اند. فالکرک، بین دو شهر بزرگ اسکاتلند یعنی گلاسکو و ادینبورگ قرار گرفته است.

3- وات پلای لیم، تایلند

واقع در جزیره کوه سامویی در تایلند، دسبالوس یک معبد بودایی است که به گوانین، الهه شفقت و رحمت اختصاص داده شده است. ویژگی اصلی این معبد، تصویر 18 بازوی گوانین است که 66 فوت (20 متر) ارتفاع دارد. برخلاف بسکمک از مکانهای عبادت دیگر بودایی، وات پلای لیم یک معبد مدرن است، با این حال، تکنیک های استفاده شده در خلقت آن قدیمی هستند و بر اساس اعتقادات کهن بنا شده اند.

4- مجسمه غول پیکر بودا، چین

در قسمت جنوبی استان سیچوان در چین، مجسمه غول پیکر سنگی بودا به طول 233 فوت (71 متر) قرار گرفته است. این مجسمه که بین سال های 713 و 803 ساخته شده است، مائیترا، تجسم عشق همه جانبه را به تصویر می کشد. این مجسمه غول پیکر یک جاذبه توریستی محبوب است و فقط یکی از شانه های آن به اندازه یک زمین بسکتبال است.

5- گوانین، هنگ کنگ

برجسته ترین ویژگی صومعه تزشان در هنگ کنگ، مجسمه چشمگیر گوانین سفید است. با ارتفاع 249 فوت (76 متر) از سطح زمین، در میان فضای سبز جنگل های سرسبز واقع شده و این صومعه را به یک مکان آرام و زیبا برای فرار از شلوغی های شهر تبدیل کرده است.

6- معبد بهاری بودا، چین

معبد بهاری بودا دومین مجسمه مرتفع در جهان است. ارتفاع آن 420 پا (128 متر) است اما به همراه تخت یخی که روی آن ایستاده و پایه سکوی آن، ارتفاع کلی آن به 682 فوت (208 متر) رسیده است. این مجسمه واقع در هنان، وایروکانا را نشان می دهد، که در بودا، اغلب به عنوان تجسم مفهوم بودایی رهایی و تخلیه حاصل از مدیتیشن اشاره دارد.

7- کریستو دلا کنکوردیا، بولیوی

با الگوبرداری از مجسمه معروف رستاخیز حضرت مسیح در ریو دوژانیرو، کریستو دو لا کنکوردیا در کوچابامبای بولیوی بزرگترین مجسمه عیسی مسیح در جهان است. با رسیدن به ارتفاع کلی 133 پا (40 متر)، بر بالای سن پدرو هیل قرار گرفته است و از طریق تله کابین یا بالا رفتن از 2000 پله قابل دسترسی است.

8- یوشوو دایبوتسو، ایباراکی، ژاپن

بلندترین مجسمه جهان بین سالهای 1993 تا 2002، یوشوو دایبوتسو در ژاپن در مجموع 390 فوت (120 متر) ارتفاع دارد. این تندیس برنزی دارای یک طبقه برای دیدن اطراف و سه طبقه دیگر است که به عنوان موزه در حال استفاده هستند. این بنا به مناسبت گرامیداشت تولد شینران ساخته شده است. شینران یک راهب بودایی ژاپنی بوده است که جودو شینیو را تأسیس کرده است که شاخه بودیسم در ژاپن است.

9- مرد و دریا، دانمارک

بازدیدکنندگانی که از طریق دریا به اسبیرگ می آیند، توسط چهار چهره یادبود ساخته شده با بتن سفید مورد استقبال واقع می شوند. این مجسمه در سال 1995 رونمایی شد و 100 سالگی استقلال اسبیرگ را به عنوان یک شهرداری مستقل جشن می گیرد و نمادی از ماهیت تعمق بشر است.

10- مجسمه آزادی، ایالات متحده

مجسمه آزادی، نمادی غیرقابل انکار از شهر نیویورک، از سال 1886 که فرانسه آن را به مردم ایالات متحده هدیه کرده است، از بازدیدکنندگان این شهر استقبال می کند. اگرچه این مجسمه تنها 154 فوت (47 متر) ارتفاع دارد اما پایه آن بیش از 300 فوت (90 متر) است و آن را در بین 10 مجسمه بلند جهان قرار می دهد.

منبع: گردشبان
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1315

به "10 مجسمه بزرگی که گردشگر ها را مجذوب خود می کند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مجسمه بزرگی که گردشگر ها را مجذوب خود می کند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید