یک ماه مصنوعی به زودی در آسمان چنگدوی چین می درخشد

به گزارش مجله 10 از 10، بشر قرار است گامی بزرگ در زمینه هوافضا بردارد و این بار یک ماه مصنوعی را به آسمان چنگدو در چین بفرستد تا شب ها را روشن تر از قبل کند.

یک ماه مصنوعی به زودی در آسمان چنگدوی چین می درخشد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

دانشمندان چینی قصد دارند تا یک ماه مصنوعی را تا سال 2020 به آسمان بفرستند تا یکی از بزرگ ترین شهرهای این کشور پهناور را روشن کند.

این ماه ساخته دست انسان در حقیقت یک ماهواره پوشانده شده با مواد منعکس نماینده است که شب ها بر فراز یکی از بزرگ ترین شهرهای چین خواهد تابید. هدف از ساخت این ماه مصنوعی، جایگزینی آن با چراغ های خیابان ها و کاهش هزینه های انرژی است.

امید می رود که این ماه تا سال 2020 در مدار بر فراز شهر چنگدو (Chéngdū)، پایتخت استان جنوب غربی سیچوآن (Sìchuān) قرار بگیرد. این ماه مصنوعی هشت برابر درخشان تر از ماه واقعی است، اما تنها یک پنجم روشنایی چراغ های خیابان ها را تامین خواهد نمود. طبق گزارشات رسانه های چینی، اگر این پروژه با موفقیت بتواند خود را اثبات کند، ماه های بیشتری فراوری خواهند شد.

طبق گفته های وو چونفنگ (Wu Chunfeng)، مدیر عامل انیستیتوی تحقیقاتی علوم هوافضا و سیستم تکنولوژی میکروالکتریک، این ماهواره مساحتی معادل 50 مایل مربع (129.5 کیلومتر مربع) از زمین را روشن خواهد نمود. امید است که این ایده خلاقانه، جای چراغ های خیابان ها را بگیرد و هزینه های سالیانه مصرف انرژی را تا 102 میلیارد یوان (173 میلیون دلار) کاهش دهد.

وو چونفنگ در مصاحبه با روزنامه چاینا دیلی گفت:

اولین ماه مصنوعی، بیشتر یک پروژه آزمایشی است، اما سه ماهی که قرار است در سال 2022 به آسمان بروند، هدف اصلی ما با پتانسیل شهری و تجاری بزرگ هستند.

گزارش شده است که ماه های مصنوعی می توانند برای میزان روشنایی، تنظیم شوند و پس از فجایع طبیعی چون زلزله برای روشن کردن مناطق خاموشی مطلق، مورد استفاده قرار بگیرند.

در گزارشات وو آمده است که آزمایشات روی این ماهواره از سال ها پیش شروع شده و این تکنولوژی هم اکنون به حدی تکامل یافته است تا بتوان آن را در سال 2020 به آسمان فرستاد.

روزنامه پیپلز دیلی خلق این ایده را یه یک هنرمند فرانسوی نسبت داده است؛ کسی که تصوری از آویزان کردن یک گردنبند از آینه ها بر فراز زمین که می تواند نور آفتاب را بازتاب بدهد و در تمام طول سال، پاریس را غرق نور کند، داشت.

البته، نگرانی های بسیاری در خصوص این ماه مصنوعی وجود دارد که در میان آن ها می توان به تاثیرات منفی بر مردم و حیات وحش، به خصوص حیوانات فعال در شب و تداخل با تجهیزات علمی که اتمسفر زمین را مشاهده می نمایند، اشاره نمود.

قبل از پرتاب کردن این ماه به آسمان، این پروژه در یک جزیره بیابانی (مکانی که هیچ موجود زنده ای در آن نیست)، آزمایش خواهد شد. البته این برنامه هنوز مورد تایید شهرداری چنگدو و یا حکومت چین واقع نشده است.

در سال 1993، دانشمندان روسی کوشش کردند تا پروژه ای مشابه انجام دهند و یک بازتاب دهنده 20 متری را در جهت ایستگاه فضایی میر قرار دهند تا نور خورشید به سمت زمین را منحرف کند. این برنامه به علت ناکارآمدی آینه ها با شکست روبرو شد.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 609

به "یک ماه مصنوعی به زودی در آسمان چنگدوی چین می درخشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک ماه مصنوعی به زودی در آسمان چنگدوی چین می درخشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید