گسترش همکاری های علمی و پژوهشی آینده ساز روابط کشورهاست

به گزارش مجله 10 از 10، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با والریا فدلی وزیر آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا در رأس هیاتی 150 نفره ملاقات داشت.

گسترش همکاری های علمی و پژوهشی آینده ساز روابط کشورهاست

وزیر آموزش، دانشگاه و تحقیقات ایتالیا با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری های پژوهشی و دانشگاهی دو طرف، از جمله تبادل اساتید، دانشجویان و پژوهشگران اظهار کرد: همکاری ها و ارتباط میان دانشگاه ها، مراکز فناوری پیشرفته و پژوهش حائز اهمیت بالایی است و ارتباط میان این مراکز می بایست مورد توجه قرار بگیرد زیرا آینده کشورها و نیز روابط با دیگر کشورها در گروی این همکاری هاست.

وی اضافه کرد: خوشبختانه پیشینه تاریخ کهن هر دو کشور زمینه بسیار خوبی است که می تواند پایه همکاری های گسترده و در هم تنیده در حوزه های گوناگون باشد.

فدلی با اشاره به آمادگی مراکز علمی و پژوهشی ایتالیا برای همکاری با همتایان ایرانی خود ابراز کرد: مرکز لرزه نگاری ایتالیا، مرکز ملی فیزیک ذرات هسته ای از جمله مراکزی هستند که می توانند با ایران همکاری های علمی و پژوهشی داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به غنای فرهنگی و تاریخی دو کشور بستر مساعدی برای مشارکت در زمینه میراث فرهنگی وجود دارد، همچنین شکل گیری موسسه فرهنگی ایتالیا در تهران متناظر با مرکز فرهنگی ایران در رم ، در گسترش همکاری های این حوزه میان دو کشور اثرگذار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 677

به "گسترش همکاری های علمی و پژوهشی آینده ساز روابط کشورهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش همکاری های علمی و پژوهشی آینده ساز روابط کشورهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید