چاقی؛ عامل بستری یک میلیون نفر در بیمارستان

به گزارش مجله 10 از 10، اکنون بیش از یک میلیون بیمار در بیمارستان های انگلیس با بیماری های چاقی مانند دیابت نوع 2 بستری شده اند.

چاقی؛ عامل بستری یک میلیون نفر در بیمارستان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، اکنون بیش از یک میلیون بیمار در بیمارستان های انگلیس با بیماری های چاقی مانند دیابت نوع 2 بستری شده اند.

محققان انگلیسی، فرایند عجیب چاقی در بین بچه ها و نوجوانان این کشور را بحران نامیده اند و باور دارند این افزایش می تواند آمار سرطان، دیابت و سکته های قلبی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

براساس آمار موجود، شمار بیماران چاق بستری شده در بیمارستان های انگلیس در سال گذشته حدود 884 هزار نفر بود و د امسال این رقم از مرز یک میلیون نفر عبور کرد.

شمار افراد چاق که در بیمارستان بستری شدند، در سال 2013 حدود 442 هزار نفر بوده و در عرض 5 سال این رقم نیز دو برابر شده و حالا فرایند صعودی خدو را طی می نماید.

رئیس سازمان بهداشت انگلیس در شرح این ارقام گفت: این فرایند شگفت آور است؛ سال گذشته تقریباً 1.1 میلیارد پوند برای تجویز انسولین، داروهای ضد دیابتی و درمان هیپوگلیسمی هزینه شده است.

محققان با تکیه بر آمار موجود باور دارند، انگلیس یکی از از بالاترین میزان چاقی در کشورهای غرب اروپا را به خدو اختصاص داده و فرایند چاقی در ان حتی از آمریکا هم پرسرعت تر است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 659

به "چاقی؛ عامل بستری یک میلیون نفر در بیمارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاقی؛ عامل بستری یک میلیون نفر در بیمارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید