پورشه تایکان توربو S جدید

به گزارش مجله 10 از 10، تایکان تنها یک خودرو نیست، نقطه اثبات است یک پرچم برافراشته که با تأکید می گوید خودرو های الکتریکی نه تنها هیجان انگیز هستند بلکه لذت بخش و ریشه دار بوده و ارزش نشان پورشه را دارد.

پورشه تایکان توربو S جدید

به گزارش خبرنگار ، تایکان تنها یک خودرو نیست، نقطه اثبات است. یک پرچم برافراشته که با تأکید می گوید خودرو های الکتریکی نه تنها هیجان انگیز هستند بلکه لذت بخش و ریشه دار بوده و ارزش نشان پورشه را دارد.

ما این را می دانیم، زیرا سال پیش تایکان را برای اولین بار تست کردیم و فهمیدیم که تایکان توصیف نماینده عصری است که در آن حضور داریم؛ اما حالا آن را در نسخه پرچم دار توربو S روانه جاده های بریتانیا نموده ایم؛ و اجازه دهید با این حقیقت روبرو شویم: یک خودروی 2.3 تنی که قدرت 751 اسب بخاری دارد در جاده های پر از دست انداز و تنگ بریتانیا چه حس و حالی خواهد داشت؟!

خب نترسید! تایکان هنوز هم قابل مدیریت بوده حتی اگر در نگاه اول باعث استرس گردد. باید به این نکته اشاره نمود که توربو S در حالت استاندارد تنها 617 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. تنها در حالت لانچ است که تمامی 751 اسب بخار بی رحم این خودرو آزاد می گردد؛ و اینجاست که سواری و هندلینگ تایکان وارد سطح دیگری می گردد.

با وجود دو پیشرانه الکتریکی روی اکسل های خودرو، دو دنده و جادوی ژرمنی، تایکان هیچ نشانی از یک خودروی سنگین و چهار چرخ محرک ندارد. تیزی خودرو شکی باقی نمی گذارد که قدرت بیشتری وجود داشته و شما را به حمله به پیچ ها تشویق می نماید.

یاری حال خودرو میله های ضد لغزش فعال 2315 پوندی هستند که باعث می شوند هندلینگ خودرو در سطح بسیار بالایی باشد. شما شاهد کشش زیادی خواهید بود که در هر شرایطی احساس برانگیز بوده و بازخورد بالایی را به شما می دهد.

همه این ها با هماهنگی سیستم تعلیق بادی تطبیقی عمل می نمایند، سیستمی که تایکان را حتی در بدترین جهت ها نیز پایدار نگه می دارد. در واقع خبری از تکان های بدنه در این خودرو نیست. حتی وجود دست انداز ها در میانه های پیچ نیز خللی در سواری خودرو به وجود نمی آورد؛ و البته که تایکان یک خودروی عالی در بزرگراه هاست. ما دوست داشتیم پدال های پشت فرمان به صورت راحت ترین سیستم ترمز احیا شونده را تنظیم نمایند، اما به غیر از این انتقاد خاصی به عملکرد تایکان در جاده وارد نیست.

اگر بخواهیم خیلی بدبینانه نگاه کنیم باید به سواری خودرو در حالت اسپورت پلاس اشاره کنیم که خیلی سفت است. همچنین فرمان نیز کمی بیش از حد سنگین می گردد. حالت اسپورت تایکان طبیعی تر و لذت بخش تر حس می گردد. البته می توان در رانندگی روزانه همان حالت نرمال را انتخاب کرد و از رفاه و آسایش برجسته خودرو لذت برد.

هنوز هم بسیاری از مالکان خودرو های الکتریکی در خانه اقدام به شارژ خودروی خود می نمایند و اینجاست که شارژ کامل با بهای 12 پوند در دسترس می باشد. البته در حالت غیر پیک این مبلغ نصف می گردد.

چیزی که پذیرفتنی نیست دریافت 210 پوند برای کابل شارژ عمومی است که به اندازه خریدن 911 و سپس پرداخت پول برای بنزین زدن دیوانه وار می باشد. شما همچنین باید 294 پوند برای شارژر 150 کیلوواتی بپردازید و در غیر این صورت شارژر 50 کیلوواتی را خواهید داشت. این گزینه جزو ضروریات است.

دیگر موضوع قابل ذکر پرداخت 2172 پوند برای حالت نیمه خودران و کروز کنترل تطبیقی می باشد که این سیستم ها در بیشتر خودرو های خانوادگی مدرن به صورت استاندارد وجود دارند.

بله پورشه می توانست در بحث تجهیزات استاندارد تایکان عملکرد بهتری داشته باشد، اما خب از جمله بعضی تجهیزات استاندارد این خودروی الکتریکی می توان به چراغ های LED، جایگاه های گرم شونده، کابین چرم، ناوبری، اپل کارپلی و… اشاره نمود. در بخش عقب خودرو بچه ها به راحتی خواهند نشست و در محفظه بار نیز می توان بیشتر وسایل را جا داد و سپس از پرفورمنس و هندلینگ تایکان لذت برد.

البته قبل از انتخاب تایکان توربو S باید با دقت فکر کنید. بله لانچ کنترل این خودرو بسیار وحشی است، اما برای آن باید هزینه زیادی بکنید. از نظر ما مدل 4S بهترین ارزش در برابر مبلغ پرداختی را دارد. شما باید برای این خودرو آپشن های بیشتری سفارش دهید، اما سواری آن به اندازه توربو S خوب است و از طرفی حدود 40 هزار پوند ارزان تر می باشد.

جدای از وجود مدل کاملاً جذاب 4S که قیمت مناسب تری دارد و همچنین عادت پورشه برای درخواست مبالغ بالا برای بعضی آپشن های پیش پا افتاده، تایکان خودرویی است که عصر حاضر را تعریف می نماید. این خودرو یکی از بهترین کوپه های چهار درب چند دهه اخیر، صرف نظر از نوع قوای محرکه می باشد.

قیمت: 138826 پوند

پیشرانه: دو واحد الکتریکی، باتری 93.4 کیلووات ساعتی

قدرت/گشتاور: 617 اسب بخار/1050 نیوتون متر

گیربکس: دو سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 2.8 ثانیه

حدبیشتر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت

شعاع حرکتی: 413 کیلومتر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1013

به "پورشه تایکان توربو S جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورشه تایکان توربو S جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید