ولوو C40 Recharge رونمایی شد؛ یک شاسی بلند تمام الکتریکی

به گزارش مجله 10 از 10، ولوو به طور رسمی از شاسی بلند جمع وجور C40 Recharge که دومین خودروی الکتریکی این شرکت محسوب می گردد، رونمایی کرد.

ولوو C40 Recharge رونمایی شد؛ یک شاسی بلند تمام الکتریکی

خودروی شاسی بلند C40 Recharge به عنوان یک جایگزین اسپرت و کوپه مانند در کنار دیگر اعضای خانواده جمع وجور سری 40 ولوو قرار می گیرد و نخستین خودروی این برند سوئدی گروه جیلی (Geely) است که فقط از پیشرانه الکتریکی استفاده می نماید.

تفاوت های عمده طراحی این خودرو در مقایسه با ولوو XC40 را می توان در پشت جایگاه های جلو دید، جایی که خط سقف صاف مدل XC و در ایستاده عقب خودرو، با یک سطح زیبای شیب دار کوپه مانند و یک اسپویلر سقف به رنگ سیاه و سفید جایگزین شده است. چراغ های عقب LED با ظاهر سه بعدی اکنون بر روی در عقب امتداد می یابد، و یک اسپویلر دوم نیز در لبه شیشه عقب قرار می گیرد.

اما در جلوی خودرو هم، جلوپنجره مشبک اکنون بدون قاب شده است و از طراحی سپر زیرین شکسته تر و چراغ های جلو باریک تر و با طراحی پیکسلی بهره می برد. بخش عمده ای از طراحی درون خودرو از جمله خوشه ابزار دیجیتال قابل تنظیم و نمایشگر لمسی سیستم اطلاع رسانی و سرگرمی بر پایه اندروید، مشابه نخستین خودروی الکتریکی ولوو یعنی XC40 P8 Recharge است.

فضای صندوق عقب این خودرو 413 لیتر است و علاوه بر این در جلوی خودرو هم یک فضای 30 لیتری دردسترس خواهد بود. در زیر پوسته، شاسی بلند ولوو C40 ری شارژ از همان معماری ماژولار جمع وجور (CMA) ولوو استفاده می نماید که در XC40 P8 Recharge و خودروی الکتریکی برند خواهر ولوو یعنی پولستار (Polestar) استفاده شده است.

پیشرانه این خودروی کراس اوور جدید شامل مجموعه الکتریکی P8 می گردد که از ترکیب دو موتور الکتریکی و باتری 78 کیلووات ساعت برای فراوری 402 اسب بخار قدرت و 660 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. مجموعه پیشرانه الکتریکی و سیستم چهارچرخ متحرک این خودرو باعث می گردد تا دارای شتاب صفر تا 100 کیلومتر زیر 5 ثانیه باشد. اگرچه انتظار می رود که یک نسخه چرخ جلو متحرک با 201 اسب بخار قدرت فقط برای چرخ های جلو در آینده عرضه گردد.

با توجه به انجام آزمون WLTP اروپا، ولوو ادعا می نماید که خودروی الکتریکی C40 Recharge با یک بار شارژ می تواند تا 420 کیلومتر را پوشش دهد. میزانی که به گفته این شرکت، همانند خودروهای تسلا در آینده به وسیله به روزرسانی های اینترنتی بهبود هم می یابد. از سویی سیستم شارژ سریع جریان مستقیم (DC) این خودرو شارژ از صفر تا 80 درصد را تنها در 40 دقیقه ممکن می سازد.

طبق اعلام ولوو، C40 Charger به همراه XC40 P8 Recharge از پاییز 2021 فراوری خواهد شد.

  • ولوو با پرت کردن خودرو از ارتفاع 30 متری شرایط تصادف شدید را بازسازی کرد

عکس ها: خودروی شاسی بلند تمام الکتریکی ولوو C40 Recharge

Credit: Volvo

منبع: Car Advice

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1648

به "ولوو C40 Recharge رونمایی شد؛ یک شاسی بلند تمام الکتریکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولوو C40 Recharge رونمایی شد؛ یک شاسی بلند تمام الکتریکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید