ورزش های مفید برای سالمندان

به گزارش مجله 10 از 10، فعالیت های بدنی مناسب گروه سنی سالمندان باتوجه به تغییرات بدنی و روحی آنها نسبت به بقیه گروه های سنی تغییراتی پیدا میکند.

ورزش های مفید برای سالمندان

در ادامه فعالیت هایی که برای سالمندان مناسب است و توصیه می گردد را آورده ایم:

راه رفتن؛ آسان ترین ورزش

قدم زدن ،ضربان قلب و گردش خون را افزایش می دهد، تنفس را بهبود می بخشد، استقامت را بالا می برد و ماهیچه ها را قوی می نماید. برای انجام آن به تجهیزات ورزشی خاصی احتیاج ندارید به جز یک جفت کفش ورزشی راحت!

شنا؛ مفرح و لذت بخش

شنا در آب گرم، هم فایده های فیزیکی دارد و هم تسلی بخش ذهن شماست. شنا علاوه بر این که خوش هیکلی را برای شما به ارمغان می آورد، باعث کالری سوزی می گردد و استقامت بدن را افزایش می دهد. همچنین با قوی کردن ماهیچه ها، استرس و فشار را از روی مفاصل برمی دارد و خطر افتادن تان را کمتر می نماید.

دوچرخه سواری؛ درگیرنماینده همه بدن

آن دسته از افراد مسنی که مشکل زانو دارند باید قید دوچرخه سواری را بزنند یا از دوچرخه های ثابت استفاده و زین آن را طوری تنظیم نمایند که زانو کمتر خم گردد. با دوچرخه سواری شما به جای استفاده از ماشین و آلوده کردن هوا به محیط زیست هم خیر می رسانید.

یوگا؛ تقویت جسم و روان

این ورزش احتیاجی به فعالیت زیاد بدن ندارد و در حالت سکون و آرامش انجام می گردد . یوگا باعث کاهش وزن، خواب بهتر و به تعویق افتادن نشانه های پیری می گردد. انجام مرتب آن باعث بهبود انعطاف پذیری بدن و کاهش زمین خوردن افراد در سنین پیری هم می گردد.

چمن زنی و باغبانی؛ درمانگر روح و جسم

هنگام باغبانی همه گروه های عضلانی اصلی مثل پاها، باسن، بازوها، شانه ها، گردن، پشت و شکم کار می نمایند. این درگیری عضلانی کالری سوزی را بیشتر می نماید. کارهایی همچون بیل زدن سبک، کاشت و انجام دیگر فعالیت های باغبانی قدرت دستان و انعطاف پذیری انگشتان را هم بالا می برد.

منبع: همگردی
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: 10az10.ir شناسه مطلب: 1522

به "ورزش های مفید برای سالمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش های مفید برای سالمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید